Pazīsti metroseksuāli (58)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Metroseksuālis (metrosexual) jeb "jaunais vīrietis" - salikta definīcija (protams, amerikāņu izcelsmes), kas attiecas uz jauno paaudzi, kura iesakņojusies metropolēs. Viņi – aktīvi jaunākās kosmētikas produkcijas patērētāji, rafinēti kārumnieki, dievina iepirkšanos.

Viņiem ir veltīti veseli žurnāli un pat televīzijas pārraides: ASV metroseksuāļiem ir pat speciāla televīzijas programma Queer eye for stright guy, kuru vada grupa netradicionālas orientācijas stilistu, kuri piedāvā tēla veidošanas un uzvedības padomus heteroseksuāliem stiprā dzimuma pārstāvjiem, lai tie izskatītos pēc "īstiem" vīriešiem. Metroseksuāļiem uzmanību pievērš arī tirgus, kurš rada speciāli viņiem domātas preces (tās var lietot arī sievietes, taču domātas vīriešiem).

Terminu "metroseksuālis" interneta izdevumā Salon.com pirms diviem gadiem pirmo reizi ieviesa Marks Simpsons. Simpsons vērsās vienā no kulta seriāla "Sekss un lielpilsēta" sērijām, kurā Kerija pirmo reizi ieminējās par "jaunu vīriešu sugu", kura radusies Manhetenā uz pārmērīgas tieksmes pēc modes, eksotiskām virtuvēm, mūzikliem un antikvariātiem viļņa. Kad jaunā sociālā kategorija iegūst savu imidžu telefilmā, tai ir lemti ātri panākumi, un nav nekāds brīnums, jo uz to darbojas reklāma, bet tirgus piepildās ar precēm, kuras domātas jauniem potenciālajiem pircējiem.

Zvaigžņu ražošanas sistēma piedāvā jaunā vīrieša tipa standartu: Deivids Bekhems – īsts metroseksuāļu elks un geju ikona.

"Metroseksuāļa" definēšanas priekšrocība slēpjas tajā, ka tā beidzot ir nospraudusi robežlīniju starp īstiem gejiem un heteroseksuāļiem, kuri sasnieguši kompromisu ar savu sievišķīgo pusi.

Programmā Queer eye for stright guy, kuru translē satelītkanāls Bravo, tas kļūst acīm redzami. Sieviešu iekarošanai eksperti vīriešiem iesaka lietot tos pašus ieročus, kurus sievietes izmanto vīriešu iekarošanai. Šīs programmas panākumi sieviešu vidū apstiprina, ka ideja bijusi veiksmīga. Vispār jau sievietēs neizraisa negatīvas emocijas vīrietis, kurš zina, uz kādu iestādi ir jāaicina dāma, nekļūdās zeķu izvēlē un lieto jaunākos Calvin Klein aromātus.

Izdevējiem un reklāmas speciālistiem ir visai pagrūts uzdevums - atrast pareizu līdzsvaru starp sievišķīgo un vīrišķīgo pusi, balansējot uz robežas, kas, no vienas puses, atdala metroseksuālo gaumi no homoseksuālu vīriešu gaumes un, no otras puses, metroseksuālo gaumi no sieviešu gaumes.

Kāda pazīstama dezodoranta reklāmas rullītī vīrietis pie bāra letes ar interesi vēro kādu meiteni. Parasta situācija, bet viņam blakus stāv viņa līgava, kura pretēji stereotipam izrāda sapratni un saka: "Skaista, vai ne?"

Jauna savstarpēja saprašanās vai vienkārša pazemība?

Komentāri (58)CopyLinkedIn Draugiem X
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu