Palīgā! Siltā ūdens nav, bet skaitītājs griežas kā traks (113)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens/LETA

Kā iespējams, ka pārbaužu un remontu dēļ iedzīvotājiem jāiztiek bez karstā ūdens, bet tā skaitītājs griežas kā karuselis? Par šo jautājumu satraucies portāla TVNET lasītājs Juris. Savukārt uzņēmumā «Rīgas siltums» skaidroja, ka siltumtīklu hidraulisko pārbaužu laikā siltummezgls ir slēgts, nekāda siltumenerģija netiek piegādāta un uzskaitīta un nauda par neesošu piegādi netiek pieprasīta.

Lasītājs Juris pauda sašutumu par ūdens piegādi.

«Atslēdzot iedzīvotājiem karsto ūdeni avārijas, profilakses, remontu vai kā tamlīdzīga dēļ, pa karsto krānu turpina tecēt auksts ūdens.

Tādējādi, atverot vaļā pēc inerces karstā ūdens krānu, karstā ūdens skaitītājs, protams, griežas kā karuselis un mēs maksājam par neesošu silto ūdeni.

Atmetot manu aizmāršību, jo neviens jau man neliek vērt vaļā to ventili, ir viens BET:

tas man ir jāatver vaļā, lai pārbaudītu, vai ir atjaunota karstā ūdens piegāde!

Arī, esot pakalpojumam, tas sāk tecēt pēc 20-30 sekundēm, bet, ja pakalpojums nav atjaunots, daļa iedzīvotāju gaida arī ilgāk, kā saka, «bet ja nu...» un... protams, skaitītājs griežas!

Vai tiešām tas ir pareizi un vai tiešām nevar noteikt ar likumu namu apsaimniekotājiem, ka tad, ja kādu iemeslu pēc netiek iedzīvotājiem piegādāts karstais ūdens (runa ir par «Rīgas siltumu»), tad vienkārši to noslēgt, lai pa karsto krānu vispār netek nekas un lai skaitītājs stāv mierā, līdz atkal būs tas pakalpojums?»

Savukārt «Rīgas siltuma» Informācijas daļas vadītāja Linda Rence pēc iepazīšanās ar lasītāja viedokli TVNET skaidroja, ka teju visos Rīgas namos ir moderni, automatizēti individuāli siltummezgli.

Viens rēķins visai mājai

Saskaņā ar MK noteikumiem Nr. 876 «Siltumenerģijas piegādes un lietošanas noteikumi» un līguma par siltumenerģijas piegādi un lietošanu nosacījumiem uzņēmums siltumu piegādā siltumnesēja veidā līdz siltumtīklu piederības robežai, kas pamatā ir noslēdzošā armatūra siltummezgla ievadā, un ēkas apsaimniekotājam izraksta vienu rēķinu par visai ēkai kopumā piegādāto siltumenerģiju, pamatojoties uz ēkas siltummezglā uzstādītā siltumenerģijas skaitītāja rādījumiem, sareizinot patērētās siltumenerģijas daudzumu (megavatstundas) ar apstiprināto siltumenerģijas tarifu par 1 megavatstundu.

Hidrauliskās pārbaudes laikā, kad siltumtīklus pārbauda ar paaugstinātu spiedienu, ir obligāta siltummezgla droša atslēgšana no siltumtīkliem, lai novērstu ēku iekšējo siltumapgādes sistēmu bojājumus. Tādējādi

siltumenerģijas skaitītāji ir atslēgti un nekādu uzņēmuma piegādāto siltumu neuzskaita.

«Rīgas siltuma» izrakstītā rēķina tālākā sadale par patērēto siltumenerģijas izmantošanu – apkurei, karstā ūdens sagatavošanai, karstā ūdens cirkulācijai, aprēķinot maksu par 1 m2 dzīvokļa kopējās platības apkuri, maksu par karstā ūdens patēriņu utt. - ir ēkas apsaimniekotāja kompetencē.

«Vēlamies vēlreiz uzsvērt: tā kā siltumtīklu hidraulisko pārbaužu laikā siltummezgls ir slēgts, tad nekāda siltumenerģija netiek piegādāta, netiek uzskaitīta un nauda par neesošu piegādi netiek pieprasīta.»

Namu apsaimniekotāju ziņā ir informēt iedzīvotājus par plānotajiem remontdarbiem, hidrauliskajām pārbaudēm un lēmumiem, kādi pieņemti saistībā ar ūdens piegādi remontu laikā.

Ik gadu «Rīgas siltums» veic plānotos remontus siltumtīklos, kā arī hidrauliskās pārbaudes, par ko informē gan savus klientus, laikus nosūtot informāciju, gan izvieto informāciju plašsaziņas līdzekļos un mājas lapā.

Uzņēmums atvainojas rīdziniekiem par sagādātajām neērtībām saistībā ar karstā ūdens pārtraukšanu siltumtīklu hidraulisko pārbaužu laikā.

Rence arī vērsa uzmanību, ka hidrauliskās pārbaudes ir visefektīvākā metode, lai pārliecinātos par siltumtīklu drošību, tādējādi samazinot apkures sezonā iespējamo siltumtīklu defektu skaitu. To laikā katru siltumtīklu posmu izmēģina ar paaugstinātu spiedienu. Hidraulisko pārbaužu laikā tiek kontrolēts cauruļvadu, armatūras, savienojuma atloku un kompensatoru blīvums.

Uzņēmums aicina rīdziniekus sūdzībām, jautājumiem, pieteikumiem sazināties pa bezmaksas diennakts klientu palīdzības tālruni 80000090.



Komentāri (113)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu