Piektdiena, 22. jūnijā Vārda dienas: Laimdots Laimiņš Ludmila
Komentāri
Autorizējies šeit:
S
sekmīgi nesekmīgais
27 maijā, 19:05
Glorificēta tiek izglītība, cilvēki pazūd.
P
Puķe
20 februārī, 11:02
H.Tumans prīmā latīņu valodas pasniedzējs!!!
M
metodes priekā visiem
18 februārī, 14:02
vienādas
D
daļa evolucionēs
18 februārī, 14:02
daļa lēnām degradēsies
Π
Πυθαγόρας
18 februārī, 12:02
Kādu intelektu var prasīt no "vēsturnieka"? Sēdēdams mājās pie datora, pēta sengrieķu vēsturi. Ctrl C, Ctrl V, translate.ru.
S
Skats no malas
18 februārī, 07:02
Par to, ka studentam vairs nav jēgas uzdot jautājumu par vidusskolas mācību saturu un tā izpratni, saka vairāki man pazīstami pasniedzēji no dažādām fakultātēm. Domāju, ka pie vainas ir pašreizējās mācību metodes. Izglītojamajam noliek priekšā testu, viņš savelk ķeksīšus. Par 50% trāpa. Bet patiesībā neko nezina, jo kopsakarības neizprot. Kad eksāmens bija mutisks, un tajā loģiski no viena gala līdz otram bija jāizklāsta viena tēma, jau pēc pirmajiem teikumiem bija skaidrs, vai cilvēks var pats to loģiski virzīt uz priekšu, tātad vinš to izprot.
S
skolotājs
18 februārī, 05:02
Pārkrāmēju savus skapīšus un atradu 10 gadu vecus kontroldarbus latviešu valodā un literatūrā.Šodien tos neuzrakstītu neviens, pat visgudrākie. Vaina - SĀKUMSKOLAS POSMS.Bērniem neliek rakstīt - tikai ķeksīši testos, neliek lasīt, mācīties no galvas, atcerēties. Čakars sākās jau sen, kad ministrs bija Piebalgs.
R
reāli
18 februārī, 05:02
LV grib pielīdzināt Eiropas padibenēm.Neviens nerunā par to, ka daudzās ES valstīs ir stipra skolu gradācija un mēs pagaidām tiekam vilkti uz to zemāko strādnieku līmeni.
Mr. Meeseek
18 februārī, 04:02
šo nesaprotu. kas viņam grūti eksāmenā izgāzt kaut vai pilnīgi visus? kāpēc degradēt jau tā degradēto sistēmu? cik godīgi tas ir pret tiem, kas sistēmai izgāja cauri pirms 10+ gadiem?
H
Ho Ho hoo
18 februārī, 01:02
Nu un ssadurskis ? Kur jēga doktora desas grāds ir bet izglītību sakārtot neprot pat ne vārītas desas grāda jēgā. Skolotāji grimst passgenocīdā ar visām ģimenēm.
W
Wow
18 februārī, 00:02
Profesors: Bezgaligi gudrs līdz cilvēka iespējamai robezzai kādā šaurā jomā bet ar laiku nāk vecums un profesors paliek konservatīvs kā veca nolietojusies sistēma un jaunatne saprot tak nevajag sīki smalki piedrazot galvu ar vecu informāciju. Eksāmenā riktigi parslogo prātu ar uzdevumiem kuri pat līdzīgi nav mācīti un tt. Brīnums. Padomju zoologi, kuutsmeitas, traktoristi un citādi profesiju pārstāvji. Pusmūža vecumā pēc 50 pārkvalificējās. Viena daļa miljonāru pulkam pievienojās un tt. Visa gudrība ... Zagt un paverdzināt citus.
J
JANA
17 februārī, 23:02
Atkāta valoda! Liberastu vājdomātājiem grūti to sagremot.. :) Malacis profesors!
K
ko lai saka,
17 februārī, 21:02
profesora mugurkauls zaudējis fleksibilitāti, laikam pārkaļķojies no nepārtraukta intelekta pieauguma
G
garāmgājējs
17 februārī, 21:02
Vēsturi tagad studē tie, kas eksaktākas lietas nepavelk, t.i.ne tie gaišākie prāti. Ja ir analītiskā domāšana un likumsakarību izpratne, tad tādu nepraktisku zinātni kā vēsture parasti neizvēlas. Ko ar tādu mūsdienu pasaulē pasāksi, cik tad pētīsi tos sengrieķu mītus un varoņteikas, turklāt ne visi vēlas būt profesori.
haralds elceris (kāds nefotografē?)
17 februārī, 20:02
sorry, eksāmenos pārbauda ne studentu intelektu, bet studentu zināšanas!
K
komentētāji arī arvien
17 februārī, 19:02
primitīvāki. Vienas un tās pašas klišejas, lamājot da jebkuru valdību. Duma tautiņa paliek....
J
jā intelekts krītas
17 februārī, 19:02
Tramps, Bexits, Grigule, ZZS, Natālija Balode... Kur vēl tālāk?
M
Marta
17 februārī, 19:02
Latvijā augstākā izglītība nav vajadzīga, jo neviens to nenovērtē. Izdevīgāk mēneša manikīra kursi, var nopelnīt 2x vairāk.
O
opis no laukiem
17 februārī, 19:02
Šadurskim,kā izglītības un zinātnes ministram, priekšā lielas un atbildīgas reformas,jo masonu un iluminātu zinātnieki ir atklājuši,ka Zeme tomēr ir plakana,tāpēc jāpārskata visas izglītības programmas atbilstoši jaunākajiem atklājumiem.
X
Xa xa xa
17 februārī, 18:02
Lai saka "paldies" izglītības reformai, kas NODROŠINA vispārēju Latvijas jaunās paaudzes debilizāciju!
T
Tvaikonis
17 februārī, 18:02
Ir taču pierādīts,ka mobilā elektromagnētiskais lauks, tie mikroviļņi, lēnām uzcep smadzenes. Un ko dators, vesela el.magn.viļņu apakšstacija. Nu un beigās to ko rāda un raksta tās četrstūrainās kastes, tur taču gudrāks nepaliksi, bet tieši otrādi, pēc kārtējā seansa apgulies, aizver acis, bet zīlītes zem plakstiem vēl turpina skraidīt, turpu šurpu, turpu, šurpu, bet galvā kas, kišmiš ar rozīnēm.
.
....
17 februārī, 18:02
Intelekts krītas, jo daudzi (ne visi) gudri cilvēki vēlas mazas ģimenes, kamēr liela daļa muļķu (ne visi) ražo vienu pēc otra. Intelektu lielākoties nosaka gēni, to ir grūti vai pat nereāli uztrenēt.
D
docents
17 februārī, 17:02
un tā ik pa pāris gadiem kāds pētīs un aizstāvēs darbu par seno Grieķiju, jautājums - ko tas dod šodien un šeit mūsu nabadzīgajā Latvijā
N
Namejs
17 februārī, 17:02
Kāds ir pamatojums prasību mazināšanai vidusskolās, augstskolās? Ja pakauši jauniešiem netur, lai piesakās par cūkganiem Rodēzijā.
E
EsTe
17 februārī, 17:02
Vai nav absurdi, ka stājoties piem. ķīmiķos vai mediķos nav jābūt nokārtotam eksāmenam ķīmijā. Kas tad to izglītības latiņu nolaiž? Augstskolām vajag peļņu nevis gudrus prātus.
I
Ivars
17 februārī, 16:02
Nu tad beidzot viens atklati pateica. Gan pat kompetencu izglitibu gan par skolu reformu upuru prasmem.
P
Pugo
17 februārī, 16:02
Tāpēc ārzemju studenti brauc uz Latviju studēt, vieglāk tikt pie diploma!
E
Es pats
17 februārī, 16:02
Tur, kur vajadzīga analītiskā domāšana un likumsakarību izpratne, tur nav. Var pajautāt, kas ir Cēzars, ko viņš izdarījis. Tas jā. Tikko rodas jautājums par cēloņiem un sekām, kaut kādām likumsakarībām, tur uzreiz ir problēmas,» vērtēja Tumans. (c) Tipisks Saeimas deputāta raksturojums. Ja tā nebūtu,tad mūsu Valsts sen jau plauktu.
S
sarainis
17 februārī, 16:02
šādi notiek cilvēka-skrūvītes veidošana ============ protams...nu gan jaunumu pateica...
E
Es pats
17 februārī, 16:02
90-to gadu otrajā pusē sāktais stulbuma gājiens sāk nest augļus. Vienkāršota izglītība,kaudze ar psihologiem un inženieru trūkums,pētījums (Valsts apmaksāts) par tēmu "Kāpēc latvieši bēg no Latvijas",demogrāfijas veicināšanas pasākumi,u.t.t..... Mēs augam un uzņemam apgriezienus! Los bananos!
C
ciniķe
17 februārī, 16:02
Godātie vēsturnieki - te ir konkrēts uzdevums - atrast tos censoņus, kuri ar lielu azartu centās pasludināt un ieviest praksē hipertrofētas bērnu tiesības, kas atļauj visu un visus kritizēt; atzīmju izskaudējus, kuri panāca, ka par mājasdarbiem tās(atzīmes) nav jāliek(vien ieskaitīts vai neieskaitīts). Šāda sistēma nemotivē regulāri un apzinīgi mācīties. Un tas notika neatkarības gados, pieredzējušiem pedagogiem viedokli neprasīja - katra IM aktīvista "goda lieta" bija kaut ko samudrīt izglītības sistēmā. Nu var baudīt viņu izdarību augļus pilnā apjomā. Plus vēl "telefonu paaudzes" savdabība kā papildu bonuss pedagogiem viņu sūrajā ikdienā.
M
Max Headroom
17 februārī, 16:02
Vai problēma vispirms neslēpjas tur, ka augstskolas, lai nopelnītu un izdzīvotu, ir spiestas ņemt pretī arvien vairāk un vairāk studētgribētāju, kas neizbēgami pazemina vidējo līmeni? Nedomāju, ka šodien kādas studiju programmas 10., 20. vai 30.labākais students būtu īpaši dumjāks vai slinkāks par attiecīgajiem labākajiem agrāko laiku studentiem. Tikai toreiz augstskolās neuzņēma kā šodien - pa pārsimt cilvēkiem katrā kursā, ka tikai maksā. Starp citu, tieši saistībā ar LU Vēstures fakultāti - mani jau vairākus gadus izbrīna, cik daudz tajā ir budžeta vietu. Tikpat daudz, cik, piemēram, juristiem. Nešaubos, ka uz turieni aiziet studenti, kuri par attiecīgo jomu zina tikai tik daudz, ka tur var studēt par brīvu.
V
vēl ne profesors
17 februārī, 15:02
Pilnīgi piekrītu! Studenti līmenis krītas ar katru gadu. Mana joma ir eksaktās zināšanas un tur valda pilnīgs ārprāts! Matemātikas zināšanas apmēram 6. klases līmenī, ne mazākās iemaņas loģiskajā domāšanā, studenti nespēj vispārināt, neprot sistematizēt un klasificēt, neprot izpildīt elementāru algoritmu, jēdziens "formula" vispār ir nesaprotams, Ja formulā ir x, tad tiek galā, bet, ja uzdevumā nav x , bet ir, piemēram, t, pilnīgs bezcers. Neprot strādāt nedz ar saviem pierakstiem, nedz lieteratūru, nedz ar dievu internetu, jo nav nekādu zināšanu un nezin, ko vajadzētu meklēt, tāpēc arī neko nespēj atrast. Vienīgais, ko eksāmenā mēģina darīt, nofotografēt uzdevumu un aizsūtīt kādam, kas izrēķina. Ja šo iespēju "piegriež", iesniedz tukšas lapas. Sēņu lasītājiem nav jāiet uz augstskolu- ne humanitāru, ne eksaktu. Tiem patiešām pietiek ar praktiskām iemaņām. Bet tiem, kas uz augstskolu atnākuši, jārēķinās, ka augstskola nav profene, kurā iedod praktiskās iemaņas. Augstskola tomēr ir akadēmiska vide, kura iedod arī prasmes mācīties visu mūžu, nemitīgi sevi pilnveidot un tomēr apgūt arī patstāvīgi gan zināšanas, gan iemaņas, gan prasmes. Bet, ja no skolas sola izveļas tam negatavi, tad nav ko vainot profesorus- nedz jaunus, nedz vecus.
:
:)
17 februārī, 15:02
Dīvains apgalvojums - jāgatavo vieglāki eksāmeni, jo studenti paliek dumjāki. Sanāk, ka pats profesors degradē mācību līmeni. Un profesoram jau nu vajadzētu saprast, ka "klasiskā izglītība" mūsdienās ir pilnīgi nederīga, jo katrā sfērā ir pieejams tik daudz informācijas un darbam ir nepieciešama tik dziļa specifikācija, ka vispārizglītotais cilvēks izrādīsies darba tirgum nederīgs. Tas pats attiecas arī uz bērnu/jauniešu spriestspēju, tieši "klasiskā izglītība" ir tā kura neveicina spriešanas spējas, tā sastāv no tīras "iezubrīšanas". Pats zinu no studiju gadiem, kuri bija "īsta klasiskā izglītība", jāiezubrī bija pasniedzēju mīļākie autori un literatūra un viss kārtībā, mēģinājumi pašam kaut ko spriest vai viedoklis, kas nesakrita pasniedzēja viedokli = izkrišana eksāmenā.
Z
zurka
17 februārī, 15:02
Jā, izglītības sistēma mums nav tā labākā. Tā ir krietni sajādelēta neatkarības gados. Bet vienmēr ir viena droša iespēja, kā gūt labu izglītību: tā ir vecāku vēlme un spēja SAVUS bērnus piespiest MĀCĪTIES. Protams, ja vēlaties, lai viņi ir gudri un kaut ko sasniedz. Neko atvieglot augstskolās nevajag. No kurienes tāda iedoma? Iedomājieties, ka jūs ārstēs ārsts, kas mācījies pēc atvieglotas studiju programmas.
A
Atis
17 februārī, 15:02
Analītisko domāšanu attīsta eksaktie priekšmeti, piemēram, matemātika. Nav obligāti jākļūst par matemātiķi, bet kaut vai smadzeņu treniņam tā būtu cik necik jāmācās. Bez tam, ja cilvēkam ir ģimnāzijas izglītība, tad no viņa sagaida arī zināmu vispārējo zināšanu līmeni un inteliģenci. Cilvēks, kas ar lepnumu stāsta, ka skolā ienīdis matemātiku, jo tā viņam nekad nebūšot vajadzīga, manās acīs ir nenopietns tips ar kuru nekādos darījumos ielaisties negribas. Neko vairāk kā emocionālus un virspusējus spriedelējumu no viņa sagaidīt nevar. Cik man stāstīts un cik savā dzīvē esmu saticis cilvēkus ar Latvijas laika ģimnāzijas izglītību, tad tie ir patiesi inteliģenti cilvēki. Viņi pat nebeiguši augsskolu ir erudītāki par šodienas studentiem.
I
Iznāk,
17 februārī, 15:02
ka profesors vainīgs pie bardaka.
N
Nja
17 februārī, 15:02
eksāmenus ir jāatstāj neskartus. Ja nevel, nav ko ņemt tos studentus, skolas samazināsies, izmaksas samazināsies. Kāda jēga no cilvēkiem, kas nevelk intelektuāli, lai dara kaut ko vienkāršāku, kas ir pa spēkam, nevis simulē gudriniekus.
S
skolotāja
17 februārī, 15:02
Nepiekrītu. Jā, vajag viņus iekusrtināt, lai vini gribētu uztvert, bet daudzi ir izcili. Un būs, kas izdoma jaunas tehnologijas un atrisina neatrisinatus vestures jautajumus. Es tos redzu. Žēl tikai, ka jauniesu uztvere ir pārak emocionala, tatad viegli ietekmējami ar ideologijas ieročiem.
P
Padarmija
17 februārī, 15:02
Старшина обходит строй новобранцев. - Так, у тебя какое образование? - Семь классов! - Хорошо! - У тебя? - МГУ! - Ну чего мычишь, читать, писать умеешь?
K
Kuldiga
17 februārī, 15:02
Intelekts ir ka vads starp pastiprinataju un skalruni. Ja nav skalruna, jeb pielietojuma, sis vads parversas tikai par drati, aiz kura kaja var aizkerties. Intelektam pasam par sevi nav vertibas, tam ir tikai pielietojuma vertiba attieciga videe. Ka zinams, vesturi ir rakstijusi uzvaretaji, ta ka vel ir jasaubas kadas analitiskas spejas ir pasam vestures pasniedzejam, un kadi subjektivi vai objektivi kriteriji lauj vinam spriest par intelekta kritumu studentu viduu. Starp citu, pilna pasaule ar intelektualiem dikdieniem, bet labuma nekada. Pasauli ir veidojusi tie, kam intelekts bijis apvienojuma ar velmi risket, apskauzamas darbaspejas, energija un berniskiga ietiepiba. Mums ir vajadzigi stradigi, energiski un godigi cilveki, ar intelektu pietiek, ja tas ir viduvejs. It seviski valsti, kas spej eksportet tikai apalkokus un metalluznus. Vesturnieks drosven zina, ka vesture medz atkartoties, bet vai vins zina kapec vesture atkartojas? Ne jau tapec, ka cilvekiem isa atmina. Bet gan tapec, ka tie, kas atkarto vestures kludas, nekad par tam nemaksaa.
N
Nu nu
17 februārī, 15:02
Pasniedzēja pienākums tas ir gatavot normālus jautājumus un visus muļķus eksāmenā izgāzt. Lai iet strādāt atbilstošu darbu
Dzintars Gulbis
17 februārī, 15:02
Profesors tolaik MĀCĪJĀS nevis atsēdēja laiku, mācījās domāt, atšķirt pareizo no ačgārnā.
K
Klasiski iglītots
17 februārī, 14:02
Iesūnojis profesors, negrib pārmaiņas, bet vajag.
J
jj
17 februārī, 14:02
skaidrs kādi deputāti turpmāk gaidāmi...
L
LV
17 februārī, 14:02
Bērns jāaudzina no piedzimšanas, jāiemāca iegribu ierobežojums, lai neveidojas vardarbība, jāiemāca darba tikums, lasīt grāmatas, cieņa pret savu ķermeni, lai pusaudži savu enerģiju izmanto zināšanu iegūšanai nevis seksojas, tā vietā jāliek nodarboties ar sportu, prezervatīvu vietā jāmāca veselības un ģimenes mācība. Universitātē izaugušos dienas zagļus, kuriem vecāki maksā par studijām un Mersedesiem, pāraudzināt par vēlu. Vienīga cerība lauku jaunieši, kas prot strādāt un zina izglītības vērtību. Es beidzu LU padomijas laikā, kad LU bija pasniedzēji ar doktora grādiem, ar svešvalodu zināšanām, kad juristiem bija jāapgūst latīņu valoda, angļu valoda, tiesu runa u.t.t. Tiesībās analizējām tiesās izskatītās lietas. Uzsākt strādāt jurista profesijā nebija problēmu, Bet ideoloģiskās mācības varēja pieņemt ka neizbēgamību un pats vērtēt kas pieņemams, kas nē. LU beidza daudz labu profesionāļu, t.sk. gudrākais, godprātīgākais un inteliģentākais AT priekšsēdētājs G.Zemribo. Alkatība, kas veicina nodevību, nonivelē cilvēciskumu
K
KĀPĒC
17 februārī, 14:02
Un KĀPĒC?
A
AAAAA
17 februārī, 14:02
Liberālās (ne)audzināšas sekas: bērniem tikai TIESIBAS, mājas darbus nevajag, morāles nav, viss ir relatīvs - galvenai "kritiskā domāšana" - visu kritizēt un noliegt; mācības kā rotaļa, testiņi, sacerējumus neraksta utt. Vēsturi māca nevis kā zināšanas, bet kā viedokļu sadursmi :) Arvien zemākas prasības, NEVAR neiespaidot līmeni! Bet tagad vēl nāks debilizācijas programma "kompetenču izglītība" tā sagraus vēl to, kas palicis pāri no klasiskās izglītības...!
O
ops
17 februārī, 14:02
Tas dators ir paņēmis visu brīvo laiku. Iemīļotākās spēlītes balstītas uz reakcijas laiku ar nelielu loģikas devu. Ja esi aizņemts ar darbošanos brīvā dabā, tur tās cēloņsakarības tiek strauji iepotētas. Vai nu tu ko būvē, vai ko strādā, nepareizi ko darīsi - apdauzīti pirksti un kāds puns nodrošināts. Un cēlonīti jau automātiski šīm darbībām, it sevišķi sapīgām, ātri sapratīsi. Un kā bērnus audzinām, tādi arī viņi veidojas. Dators dzīves pieredzi un darba mīlestību nevienam neiemācīs. Un ja līdz 20 gadiem neesi pat kartupeļus mizojis, nez vai no tavis jeb kāds darbonis iznāks. Ne velti 18 gadu vecumā nav ne jausmas par ko vēlētos kļūt.
RasmusKalafat
17 februārī, 14:02
Vai arī profesoru intelekts krītas?
U
U02
17 februārī, 14:02
Eksāmeni nav jāpadara vieglāki, izglītība nav jādevalvē. Ne visiem jābeidz augstskola, un ne visi to spēj.
3
354t
17 februārī, 14:02
Jā, tautas debilizācija notiek milzu soļiem. Protams, visi nevar būt intelektuāļi, bet tāpēc jau sākot ar pamatrskolas 4 klasi vajadzīga atlase, kuriem ir spējas- tos virza uz vidusskolām ģimnāzijām, kuriem nav - uz arodenēm, no kurām vairs uz augstskolas takas neuzkāpt. Tā ir Vācijā. Bet tas nav pret amatnieku, bet pret to, ka mācot amatnieku ar intelektuāli vienā klasē, amatnieks var dabūt PLP (personības līmeņa pazemināšnās) un mazvērtības kompleksu, bet intelektuālis - neredz vajadzību ko darīt ārpus konkurences apstākļos. Grupu darbs, kas moderns skolās ir debilizācijas nākamais solis - vēsturi un progresu ir vadījušas personības, kuras spējušas pakļaut un ietekmēt citus, bet nevis grupņiki.Grupu darbs rada kolektīvo bezatbildību. Pēc principa- patīk grupņiks, var atpūsties. Debilizācija tiek virzīta caur: 1. Desocialicāciju - sabiedrisko jūtu apspiešanu , sabiedriskās domas ielikšana "rāmjos", politkorekta domāšna, izteicieni u.t.t. 2. Vēsturiskā analfabētisma iepotāšna, vēsture bez analīzes, 3. Demoralizācija- pseidovērtību un pseidomarāles uzspiešana (sex, drugs, rock'N'roll), 4. Dekulturizācija- visu uzrunāšna vārdos- sākot no mammas un tēva, beidzot ar skolotājiem, katrs šmurgulis spēj tevi uzrunāt vārdā, kau gan tu neesi ar viņu cūkas ganījis.5. Deintelektualizācija. u.t.t.
P
Problema nav izglitibas sistemā, bet gan...
17 februārī, 14:02
Problema nav viss izglitibas sistēmā vai arī programmu saturā, bet gan tajā apstāklī, ka skolās mācāmas klasiskās zināšanas, nespej konkurēt ar to, ko piedāvā multimēdiji - internets, TV. Proti multimēdiji piedava no berna kājas prastu, bet ļoti viegli uztveramu izklaidi,šovus, ļoti vienkārsās, bet interesantas un aizraujosas lietas. Tas viss no berna kajas piešarņo cilvēkus. Tie vairs negrib un nespej uztvert npopietnu informaciju, to izprast un analizēt. Veidojas stulbeņu paaudze, kuru interese bieži vien nesniedzas tālāk par datorspēlēm..... ko tur skola var darit!
S
senču ols
17 februārī, 14:02
ja par studijām jāmaksā studenta papucim tad tādu kamēr maksā nevar mest ārā , no kā tad pārtiks rektori , arī apkopējai jaamaksā , nu lūk , studijas pabeidzis , attestātā droši var lieliem burtiem ierakstīt ĀMARS
Ha Bibis
17 februārī, 13:02
Viss loğiski. Gudri cilveki jau nevienam nav vajadzīgi. Ir vajadzīgi aroda mēreni kompetenti, pet patruli ekonomiskā procesa dalībnieki.
L
lailac
17 februārī, 13:02
Universitātes 4 gadus māca cilvēku par skolotāju, bet viņš pēc tam neko nejēdz no pedagoga darba. Ja Tu esi pedagogs - PROTI IEMĀCĪT! Ja esi nejēga, arī Tavi studenti būs nejēgas. Zinu pasniedzējus, kas savus priekšmetus māca slikti - jo no konkurences nākotnē baidās. Neticu, ka bērniem ir zemāks intelekts, kā senāk, es arvien pārliecinos, ka bērni ir gudrāki par mums.
D
domu pārmijnieks
17 februārī, 13:02
Ar funkcionālo analfabētismu sirgstošie pat nav spējīgi izprast doktora teiktā jēgu. Tāpēc diskutē pavisam ar kaut ko citu, nevis par viņa teikto.
Māra Salzemniece
17 februārī, 13:02
Nu ja nevelk tad taisni otrādi nevajag vis vieglākus eksāmenus bet slēgt ārā lai ir vieta kur mācīties tiem kas grib! Tūlīt vēl izdomās ka arī iestājeksāmeni jātaisa vieglāki.
Ģ
ģeogrāfijas učiks
17 februārī, 13:02
Man tas pats ar kontroldarbiem. Dumi tie bērniņi palikuši. Amēs tiks sakām- tā cita paaudze
K
ko nu 2
17 februārī, 13:02
Profesors katru gadu pārtaisa eksāmenus, lai studentiem tos būtu vieglāk nolikt, kā jūs domājat, kurš ir vainīgs pie zema intelekta līmeņa absolventu vidū? :D
T
Tā tam ir jābūt!
17 februārī, 13:02
Jo stulbāka tauta,jo vieglāk to virzīt vajadzīgā ideoloģiskā virzienā. Nav ko brīnīties.
S
Skolotāja
17 februārī, 13:02
Pilnīgi piekrītu profesoram. Redzu, kā samazinās bērnu intelektuālās spējas.
K
ko nu
17 februārī, 13:02
Profesors domā, ka audzināt skrūvītes ir slikti, bet es gan tā nedomāju. Pēc manas pieredzes augstskolā tik pļurina sausu teoriju kura varbūt iemāca domāt un saskatīt likumsakarības, bet neiemāca strādāt. Aizejot darba gaitās nākas saskarties ar pavisam ko citu un tu jūties atkal dunduks. Vajadzētu meklēt līdzsvaru starp teorētiskajām zināšanām un reāli praksē noderīgām lietām.
Q
qwer
17 februārī, 13:02
profesors nedzīvo līdz tehnoloģijām, mūsdienās kad internets ir telefonā jebkurā vietā nav svarīgi vairs iekalt no galvas ir svarīgi mācēt atrast informāciju un to pielietot, tāpēc jebkuri eksāmeni kas balstās uz iekalšanu būs nesekmīgi jo cilveka smadzenes pierod pie tehnoloģijām un pielāgojas pie info meklēšanas nevis iekalšanas
Z
zurka
17 februārī, 13:02
Tas ir likumsakarīgi. Tas jau bija gaidāms pēc tā, kā bērniņi tika ļoooti sargāti no piepūlēšanās, grūtību pārvarēšanas un viņiem tika ieborēts, ka mācībām jānotiek caur rotaļu un izklaidi. Te nu esam. Studijas tomēr nav izklaide. Un darbs ne tik.
I
izglītība
17 februārī, 13:02
Nu bet ja māca tikai kas ir cēzars tāds un tāds, bet nemāca izprast cēloņsakarības, tad ir kā ir.
I
inga
17 februārī, 13:02
un pie vainas ir arī pašas universitātes! Visiem tik vajag studentu skaitu - vairāk, vairāk un vairāk. Pat par budžetniekiem kāds (valsts) taču maksā! No šīs amorfās masas par SPECIĀLISTIEM kļūst mazmazītiņa daļiņa (akurāt tik, cik nepieciešams ekonomikai, dažkārt pat mazāk - ne par velti nozares raud, ka trūkst speciālistu). Pārējais lielums ir nederīgais atkritums, kas ir iztērējis valsts resursus un savu vecāku (vai savu) naudiņu. Ir jābūt reālai konkurencei uz studiju vietām, nevis jāmedī studenti - un tad viss būs kārtībā!
N
Nuks
17 februārī, 13:02
Ne velti ASV prestižajās sākumskolās kurās zinības apgūst, super turīgās atvases, mobilie telefoni un visi personīgie elektroniskie gadžeti līdz 10 - 12 gadu vecumam skolās ir aizliegti. Dator zinības tiek apgūtas tikai un vienīgi ar skolas inventāru un interneta piekļuve tiek stingri reglamentēta. Apmēram 45. min dienā. To ko mums potē par elektronisko vidi ir domāta masu izglītībai, kuras līmenis strauji krīt. Pelēkai masai jābūt aprobežotai, lai to varētu vieglāt vadīt.
S
Silvija
17 februārī, 13:02
Kā nu nē! Ka tik students maksā milzīgo naugu un viss notiek. Ja TU arhitektiem nemaz nemāca nevienu projektēšanas programmu, tad par ko runa! Aiziet tas athitekts darbā uz firmu un nemāk ne AutoCad, ne BIM, ne RIHO.... Muļķu zeme rullē....
X
xxx
17 februārī, 13:02
Mcbspēki, protams, pie tā nav vainīgi. Tikai skolēni/studenti un viņu vecāki
A
Aiduss
17 februārī, 13:02
Visas mūsdienu tehnoloģijas ir radījusi "vecā labā pārbaudītā" izglītības sistēma. Domāju ne tādas vien problēmas redzēsim turpmāk jo esmu par 99% drošs ka visa tā modernā mācīšana kas tagad tiek kultivēta ievedīs visus grāvī.
.
...
17 februārī, 12:02
Beidzot kāds atklāti un pareizi pasaka par to, ko tiek veidoti mūsdienu bērni - bez zināšanu pamatiem, par konkrētu funkciju izpildītājiem... Nu nevar bez zināšanām kaut ko analizēt....
T
TUMANAM
17 februārī, 12:02
Latvijas Zinātņu akadēmijas īstenais loceklis, bijušais Vēstures institūta direktors, habilitēts vēstures doktors, profesors Indulis Ronis jau vairākus gadus dzīvo un strādā Kuldīgas novada “Krauļos” – senā mājā pie vecā suitu ceļa Alsunga–Kuldīga. Tomēr par I. Roni pēdējā laikā maz dzirdēts, bet viņš jūtas izstumts no oficiālās vēsturnieku vides. I. Roņa spalvai pieder grāmata “Kārlis Ulmanis trimdā un cietumā”. I. Ronim ir atšķirīgs skats uz daudzām lietām, arī uz pašreizējo situāciju valstī. ---------------------- Harij Tuman, varbūt tagad pa īstam parunāsim? Kur Tu biji, kad LU norobežOjās no patiesiem gigantiem Induļa Roņa, Laimoņa Pura, kuriem bija izcilas zināšanas?
:
:/
17 februārī, 12:02
Viss sākās ar to brīdi, kad kāds ģēnijs izdomāja, ka mazajiem bērniem nav jāliek atzīmes, jo sliktas atzīmes viņus garīgi traumē. Pēc tam sākās lieliskās izklaides par tēmu, ka medaļas jādod visiem, kuri piedalījušies, lai viņiem nav bēda. Pēc tam kāds izdomāja, ka bērnu tiesības ir lielākas nekā pieaugušajiem. Un tad nāca skaistais princips, ka nauda seko skolēnam, un, lai noturētu skolēnu=finansējumu, skolas ar sakostiem zobiem turēja klasēs pēdējos stulbeņus un huligānus, un veidoja vieglākus eksāmenus, lai arī galīgi āmuri kaut kā tiktu uz nākamo klasi... jo par skolēnu nesekmību lamā un soda nevis pašus skolēnus, bet gan viņu skolotājus. Un kas tad viss no šitā varēja labs iznākt? Tie, kuri atnāk stāties darbā un uzreiz pieprasa lielāku algu nekā priekšniekam, darba laikā bakstās pa telefonu un uzskata, ka darba devējs ir priekš viņiem, nevis viņi priekš darba devēja. Zudusī paaudze, imho.
K
konkurence
17 februārī, 12:02
Viņš izglītojies LU un Ļeņingradas universitātē. Hm, Padomju iekārta, mācot ļeņinismu, deva viņam izcilas spējas kritizēt citus par to, ka viņi nedara tā kā grib Profesors. Nabadziņš, kam jāpiemērojas studentam, jo pretējā gadījumā studenti augstskolai nemaksās un šamais paliks bez naudas ienākuma (no tiem pašiem studentiem, kurus viņš kritizē). Līdzi šim Latvijas Universitāte, it īpaši, Juridiskā fakultātē atkratīja daudz godīgus cilvēkus, nevēloties radīt konkurenci izredzēto bērniņiem, bet aplauzās konkurencē ar privātām augstskolām.
D
Dainis
17 februārī, 12:02
Bet, vai valstī ir kāda autoritāte, Pēc kura jaunatnei piemēru ņemt un dzīves saprašanā par piemēru ņemt? Ja ir, tad tas pats melo. Un ko jūs vēl gribat? Tie ir jūsu slimās sēklas augļi.
Truecounter
17 februārī, 12:02
Kad zadornovs bija vēl normāls, viņam bija labs joks par tēmu - "kāda viņiem var būt domāšana? Viņu mantiņas VAR SALIKT". PSRS nabadzībā un nebrīvībā domāšana un lasīšana tiešām bija realitātes aizvietotājs. Tāpēc daudz domājām un daudz lasījām.
Ž
žuks
17 februārī, 12:02
Tur, kur vajadzīga analītiskā domāšana un likumsakarību izpratne, tur nav > A kam tas vajadzīgs,ja visu domā dators.Ieej google un visas atbildes priekšā.
E
ega
17 februārī, 12:02
rakstam piekrītu daļēji, bet fakts, ka bērni nevar izdomāt ir tiesa. Piemēram ķīmijā pirms 20 gadiem parastos kontroldarbos dotos uzdevumu 10.-12.klasē , šodien praktiski var izrēķināt tikai tie, kurus sūta uz olimpiādēm. Pamatā, vidusskolā esam nokāpuši uz seno 9. klašu līmeni. Pie tam, ja uzdevums ir rinkopu garš, bērni nelasa...visi grib tikai testus, bez iedziļinšanās domāt, ko uzdevums prasa aprēķināt..
F
fds
17 februārī, 12:02
Kad LU un tamlīdzīgām iestādēm pieleks, ka galvenais rādītājs nav beidzēju skaits? Varbūt vienkārši vajag vairāk gāzt ārā eksāmenos? Lai saprot, ka universitāte nav atpūta. Loģika dzelžaina - cilvēki slinkāki un ar švakākām zināšanām, tāpēc mēs arī samazināsim prasības un kvalitāti.
M
Muļķu zeme
17 februārī, 12:02
Kad beidzot pieleks,ka mazās skolas ar skubu jālikvidē un algas skolotājiem jāmaksā par darba rezultātu-ne vis-atnākšanu uz darbu !....:((
Uldis Mierkalns
17 februārī, 12:02
Studentu intelekts krītas, bet Kaimiņam parādījās daži balsotāji. Saskatu korelāciju!
J
jz
17 februārī, 11:02
Profesors spiests gatavot arvien vieglākus eksāmenus: studentu intelekts krītas --------- Profesors taču arī vecāks paliek...:D
© TVNET. Visas tiesības paturētas