Savukārt pagājušajā gada decembrī visi 16 359 Šeņdžeņas autobusi bija elektriskie autobusi.
2016.gadā BYD daļa Ķīnas elektrisko autobusu tirgū veidoja aptuveni 13%, norāda Isbrands Ho.
Līdz šim uzņēmums ir uzbūvējis jau 35 000 elektrisko autobusu. Uzņēmuma ražošanas jaudas ļauj gadā uzbūvēt līdz pat 15 000 šādu videi draudzīgu autobusu.
BYD pārstāvji lēš, ka kopš pirmā elektriskā autobusa nodošanas ekspluatācijā, uzņēmuma ražotie autobusi kopumā nobraukuši 17 miljardus kilometru, tādējādi neiztērējot 6,8 miljardus litru degvielas un neradot piesārņojumu.
Tas nozīmē, ka atmosfērā nav nonākuši 18 miljoni tonnu oglekļa dioksīda, kas atbilst apjomam, ko gadā rada aptuveni 3,8 miljoni automašīnu.
BYD ražotie pilnībā elektriskie autobusi Šeņdžeņā sāka masveidā kursēt 2011.gadā.
«Tagad, gandrīz desmit gadus vēlāk, citās [Ķīnas] pilsētās gaisa kvalitāte ir turpinājusi pasliktināties, bet Šeņdžeņā tā ir daudz labāka,» uzsver Ho.
Šeņdžeņas centienus videi draudzīga sabiedriskā transporta ieviešanā novērtē arī citas pilsētas visā pasaulē. Parīze, Londona, Mehiko un Losandželosa ir starp tām 13 lielo pilsētu pašvaldībām, kas apņēmušas līdz 2025.gadam nodrošināt, ka visi jauniegādātie sabiedriskā transporta līdzekļi ir tādi, kas nerada kaitīgās emisijas.
Videi draudzīga sabiedriskā transporta virzienā lēnām, bet neatlaidīgi dodas Londona, kas ir viena no lielākajām pilsētām Eiropā.
Šobrīd jau četri autobusu maršruti Londonas centrā, kurus apkalpo vienstāva autobusi, tiek pārveidoti par elektrisko autobusu maršrutiem.
Londona ir izvirzījusi mērķi līdz 2037.gadam nodrošināt, ka visi pilsētā kursējošie autobusi ir nulles emisiju autobusi. Šīs programmas gaitā paredzēts arī aptuveni 5000 ar dīzeļdzinējiem aprīkotus autobusus pārveidot par elektriskajiem autobusiem.
Londona gatavojas arī tuvākajā laikā izsludināt konkursu pilsētas leģendāro divstāvu autobusu elektrificēšanai, un, protams, ka BYD ir viens no galvenajiem pretendentiem uz uzvaru šajā konkursā.