Nissan sāk piedāvāt ProPILOT sistēmu krosoveram Qashqai

FOTO: Nissan

Nissan pamazām sāk ieviest savu autonomās braukšanas sistēmu ProPILOT. Tā uzlabo autovadītāja spēju vadīt automobili, palīdzot ar stūrēšanu, paātrināšanu un bremzēšanu. ProPILOT palīdz autovadītājam braukt vienas braukšanas joslas ietvaros uz lielceļa, un tā ir optimizēta gan satiksmes sastrēgumu apstākļiem, gan braukšanai vienmērīgi lielā ātrumā.

Atbrīvojot autovadītāju no braukšanas ikdienišķajām darbībām, tas samazina nogurumu un stresu un palielina drošību, uzlabojot automobiļa kopējo vadāmību un autovadītāja pārliecību, ir pārliecināti Nissan. Kaut arī ProPILOT ir Nissan pirmais solis pretim autonomai braukšanai, modelī Qashqai debitējošā tehnoloģija vēl pieprasa autovadītāja rīcību un uzmanību. Autovadītājs joprojām vada un ir atbildīgs par automobili.

Tehnoloģijas darbības pamatā ir informācija par satiksmes un ceļa apstākļiem, ko tā saņem no kameras, kas uzstādīta Qashqai vējstiklā, un radara, kas uzstādīts aiz Nissan emblēmas priekšējā restē.

Lai ieslēgtu ProPILOT, atliek vien nospiest atbilstošo pogu uz Qashqai stūres labā spieķa. Nospiežot blakus esošo «Set» pogu, tiks saglabāts tā brīža ātrums, ieturot drošu attālumu no priekšā esošā transportlīdzekļa. Ir iespējams regulēt gan ātrumu, gan attālumu.

Būtībā tā ir jau gadiem pazīstamā adaptīvā kruīza kontrole.

FOTO: Nissan

Atkarībā no satiksmes apstākļiem Qashqai samazinās ātrumu līdz pat pilnīgai automobiļa apturēšanai. Automobilis automātiski sāks kustību, ja tas stāv uz vietas aptuveni trīs sekundes vai mazāk. Ja jāstāv ilgāk, braukšanu atsāk, pieskaroties akseleratora pedālim vai nospiežot uz stūres esošo «Resume /+» pogu.

ProPILOT palīdz arī noturēt automobili izvēlētās braukšanas joslas vidū uz lielceļa, sekojot baltajām līnijām uz ceļa.

Sistēmas statuss tiek vienmēr norādīts kombinētajā mērinstrumentu panelī starp abām mērinstrumentu bloka skalām. Vizuālos brīdinājumus pavada skaņas signāli.

Ja gribēsi Qashqai ar ProPILOT, būs jāpiemaksā tūkstoš eiro.

FOTO: Nissan

Uz augšu