Cukerbergs: Viltus ziņas «Facebook» ir pārāk nopietna problēma, lai to ignorētu

Amerikāņu uzņēmējs Marks Cukerbergs

FOTO: Reuters/ScanPix

Amerikāņu uzņēmējs Marks Cukerbergs nožēlo, ka par zemu novērtējis paša dibinātā sociālā tīkla «Facebook» ietekmi uz pērnā gada ASV prezidenta vēlēšanu rezultātu, vēsta «The Guardian». Neilgi pēc Donalda Trampa uzvaras Cukerbergs noraidīja viedokli, ka ar «Facebook» reklāmu palīdzību notikusi manipulēšana ar vēlētājiem.

Drīz pēc Trampa ievēlēšanas ASV prezidenta amatā medijos izskanēja bažas par propagandas izvietošanu «Facebook» vidē, tādējādi ietekmējot vēlētāju izvēli. Cukerbergs to nodēvēja par «diezgan traku ideju» un pauda pārliecību, ka vēlētāji «pieņēma lēmumus, balstoties uz savu dzīves pieredzi».

Taču trešdien Cukerbergs savā «Facebook» profilā publicēja atbildi uz Trampa tvītu, kurā ASV prezidents sacīja, ka Cukerberga sociālais tīkls esot noskaņots «pret Trampu».

«Pēc vēlēšanām es izteicos, ka ideja par to, ka «Facebook» publicētā dezinformācija mainīja vēlēšanu iznākumu, ir traka. Nosaucot ideju par traku, es to ignorēju, ko nožēloju,» atzīst IT magnāts. «Tā ir pārāk svarīga problēma, lai to ignorētu.»

«Facebook» šomēnes atzina, ka divu gadu laikā pārdevuši Krievijā bāzētiem interneta troļļiem reklāmas 100 000 ASV dolāru (84 000 eiro) apmērā. ASV prezidenta priekšvēlēšanu kampaņas laikā par šo naudu tika reklamēti polarizējoši viedokļi par tādām tēmām kā imigrācija, rasisms un homoseksuāļu tiesības.

Pagājušonedēļ «Facebook» piekrita ASV Kongresam iesniegt Krievijas «troļļu fermām» pārdoto reklāmu saturu.

Līdz ar to palielinājusies «Facebook» loma īpašās komisijas izmeklēšanā par Krievijas iespējamo iejaukšanos 2016.gada ASV vēlēšanās.

Tramps trešdien tviterī paziņoja, ka «Facebook» esot «pret Trampu», tāpat kā vairāki respektabli mediji, ko Trampam patīk dēvēt par «viltus ziņām».

Lai arī «Facebook» virzienā raidīti pārmetumi, ka sociālais tīkls priekšvēlēšanu laikā nepietiekami cīnījās ar dezinformāciju, Cukerbergs savā ierakstā uzskaitīja platformas labos darbus, piemēram, vēlētāju iedrošināšanu doties uz vēlēšanām un balsot.

Uz augšu