Kas īsti notiks Skanstes rajonā? Pēc 5 gadiem rajonu nevarēs pazīt!

Dalīties Dalīties E-pasts Drukāt Iesūtiet ziņu Komentāri

FOTO: Publicitātes foto

Tuvākajos gados plānotā jaunā Skanstes tramvaja līnija saņēmusi ļoti lielu sabiedrības kritiku saistībā ar to, ka tā varētu skart Lielos kapus. Rīgas domē skaidro, ka uz Skansti veidos jaunu tramvaja maršrutu, jo rajonam ir lielas attīstības iespējas un tas noteikts kā prioritāri attīstāma teritorija. Bet kas tad tuvākajos gados notiks šajās galvaspilsētas pļavās? Skanstes attīstības aģentūras valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Vanags portālam TVNET pastāstīja, ka drīzumā rajonā būs jaunas sabiedriskās, biroju un dzīvojamās ēkas.

FOTO: Publicitātes foto

FOTO: Publicitātes foto

FOTO: Publicitātes foto

FOTO: Publicitātes foto

 

FOTO: Publicitātes foto

Milzīgs konferenču un koncertu centrs, kā arī muzejs

Jau patlaban Skanstē atrodas vairākas nozīmīgas sabiedriskās ēkas, piemēram, Arēna Rīga un Olimpiskais sporta centrs, ko apmeklē ļoti daudz cilvēku. Arēnu gada laikā apmeklē 550 tūkstoši cilvēku, bet sporta centru – 1,3 miljoni.

Plānots, ka līdz 2021.gadam Skanstē parādīsies divi jauni būtiski sabiedriskie objekti: Laikmetīgās mākslas muzejs, ko varētu apmeklēt vismaz 200 tūkstoši cilvēku gadā, kā arī Rīgas konferenču un koncertu centrs, kura apmeklētāju skaits ir plānots vismaz 600 tūkstoši.

Pēc pieciem gadiem Skanstes rajonā esošo sabiedrisko ēku apmeklētāju skaits varētu pieaugt līdz 2,3 miljoniem cilvēku gadā.

FOTO: Publicitātes foto

Patlaban varot gandrīz pilnībā apgalvot, ka Laikmetīgās mākslas muzejs tuvāko gadu laikā taps Skanstē, bet par Rīgas konferenču un koncertu centru vēl neesot 100% pārliecība, jo projektā plānots īstenot valsts un privāto partnerību.

Abu ēku kopējās investīcijas pārsniedz 100 miljonus eiro,

bet kopumā Skanstes rajona attīstība lēšama 800 miljonu eiro apjomā, ko var uzskatīt par vienu no lielākajiem investīciju objektiem Rīgā nekustamo īpašumu jomā.

 

FOTO: Publicitātes foto

Jauni biroji un darbavietas

Tāpat tuvāko gadu laikā plānots attīstīt arī dažādas modernas biroju ēkas, kas būs mājvieta mūsdienīgiem uzņēmumiem, kuri rada pakalpojumus ar augstu pievienoto vērtību.

Vanags norādīja, ka Viļņa piedzīvo diezgan augstu biroju ekspansiju, kas saistīta ar pilsētas centieniem pievilināt dažādus starptautiskus uzņēmumus, pārceļot birojus uz Viļņu.

FOTO: Publicitātes foto

Viļņā šogad un nākamgad ekspluatācijā nodos 150 tūkstošus kvadrātmetru biroju platības, bet Rīgā tie ir 30-40 tūkstoši kvadrātmetru.

150 tūkstoši kvadrātmetru biroju platības nozīmē vismaz 15 tūkstošus darba vietu.

Vanags atzīst, ka ne visas darba vietas būs jaunradītas.

Skanstes attīstības aģentūras pārstāvji paredz, ka rajonā darba vietas atradīs līdz pat 23 tūkstošiem cilvēku. Nozīmīgākie nākotnes biroji ir Skanstes biznesa centrs, ABLV jaunais birojs, Place Eleven biroju centrs, kā arī citi projekti. Patlaban lielākie biroju centri ir Jupiter centrs un SWH biroju komplekss.

Šobrīd Skanstē ir 8000 iedzīvotāju un darbavietu, bet līdz 2030.gadam tas augs līdz 39 tūkstošiem iedzīvotāju un darbavietu:

rajonā plānoti 23 tūkstoši darbavietu un 16 tūkstoši iedzīvotāju.

Vanags arī uzsver, ka «nav runa par nākotnes fantāziju, bet gan par objektiem, pie kuriem jau patlaban strādā attīstītāji ar pierādītu spēju īstenot nopietnus objektus».

 

FOTO: Publicitātes foto

Tūkstošiem jaunu mājokļu

Skanstē plānotas arī vairākas jaunas dzīvojamās ēkas, kas papildinās esošās dzīvojamās mājas, piemēram, Skanstes virsotnes, Skanstes mājas. Nākamgad ekspluatācijā nodos Skanstes parku.

Zemi Skanstes rajonā ir iegādājies arī somu uzņēmums EKE, kas plāno uzbūvēt 1200 dzīvokļus desmit gadu laikā. Dzīvokļi paredzēti arī jaunajā New Hanza City kvartālā un citviet.

FOTO: Publicitātes foto

Patlaban Skanstes rajonā atrodas vairākas izglītības iestādes: Banku augstskola, Hanzas vidusskola, futbola skola Metta un vairāki bērnudārzi.

Banku augstskola un futbola skola plāno attīstīties arī turpmāk.

Tāpat Skanstē plānoti veloceliņi, zaļās teritorijas, bērnu spēļu laukumi, skriešanas celiņi, Skanstes kanāla sakārtošana. Iecerēts arī moderns iepirkšanās centrs.

 

FOTO: Publicitātes foto

Un, protams, pamatīgi kritizētais jaunais tramvajs

Lai visas iepriekš minētās ieceres veiksmīgi īstenotu un Skanstes rajona apmeklētāju un iedzīvotāju ikdiena būtu ērtāka, vajadzīgs ērts un moderns sabiedriskais transports. Patlaban rajonā ir viena autobusu līnija, bet tas neesot uzskatāms par mūsdienīgu sabiedriskā transporta risinājumu.

Tāpēc jau divus gadus tiekot projektēta jauna tramvaju līnija. Vanags atgādina, ka tramvajs ir sabiedriskā transporta mugurkauls, kā arī videi draudzīgākais un mūsdienīgākais transporta centrs. Skanstes tramvaja līnijas funkcija būs ne tikai nodrošināt nepieciešamo sabiedriskā transporta infrastruktūru rajona attīstībai, bet arī izveidot tramvaja loku ap Rīgas centru.

Rīga ir viena no retajām Eiropas lielpilsētām, kurā nav sabiedriskā transporta ap pilsētas centru.

FOTO: Publicitātes foto

Vanags arī atgādina, ka Skanstes rajons Rīgas pilsētas attīstības plānos ir noteikts kā prioritāri attīstāma teritorija. Tieši tāpēc arī Eiropas Komisija atbalsta jauno Skanstes tramvaja projektu.

Bet kāpēc ap šo tramvaju ir tik daudz kritikas un negatīvā? Skanstes attīstības aģentūras vadītājs domā, ka problēmas cēlonis ir pārpratumi, kas saistās ar tramvaja izvietojumu Senču ielā līdzās Lielo kapu teritorijai.

«Cik man zināms, latviešiem kapu kultūra ir svēta lieta, un, manuprāt, netika sākotnēji skaidri pateikts, ka tramvaju ir iespējams izvietot Senču ielas esošajos ietvaros, neskarot apbedījuma teritorijas. Saprotu, ka tagad pilsētas, Kultūras ministrijas un Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas vadība ir vienojusies, ka tramvaja līnija Senču ielā tiek izvietota, neskarot apbedījuma teritorijas, un es domāju, ka šī vienošanās no visām pusēm tiks respektēta.

Plānots, ka jau pēc pieciem gadiem uz Skansti varēs aizbraukt ar jauno tramvaju.

Tieši tad būs atvērts Laikmetīgās mākslas muzejs un Rīgas konferenču un koncertu centrs. Ir reāli, ka 2021.gadā jau atvērs jauno tramvaja līniju.

Ja tomēr jauno tramvaja līniju neīsteno, Skanstē varētu būt gaidāmas lielas satiksmes problēmas, piemēram, sastrēgumi un sarežģīta nokļūšana. No tālredzīgas pilsētas plānošanas viedokļa tas nebūtu pareizi. Nākotnē jauno tramvaja līniju varētu salāgot arī ar Rail Baltica dzelzceļa līniju.

Savukārt metro izbūvei uz Skansti patlaban ir nepietiekams iedzīvotāju skaits.

Uz augšu