Pērn pārdotākā avīze Latvijā - «Vesti segodņa»

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: TASS/LETA

Šodien ikgadējā drukāto mediju izdevēju pasākumā «Preses dienas 2016» noskaidroti pieprasītāko un veiksmīgāko preses izdevumu titula ieguvēji, par pārdotāko avīzi pērn atzīstot «Vesti segodņa», informē pasākuma rīkotāju SIA «Narvesen Baltija» un SIA «Preses serviss» pārstāvji.

Kopā uzvarētāji tika apbalvoti 15 dažādās nominācijās, iedalot pēc mediju iznākšanas periodikas, satura specifikas un pārdošanas rādītājiem. «Narvesen» apbalvoja izdevumus vairākās tematiskajās kategorijās, nosakot pieprasītākās avīzes, tabloīdus, reģionālos laikrakstus, sieviešu un jauniešu izdevumus, kā arī dažādus specializētos medijus, piemēram, izzinošos un izklaides izdevumus vai mājturības un veselības tēmām veltītos izdevumus. Savukārt pagājušajā gadā pārdotākos dienas, nedēļas un divu nedēļu izdevumus, kā arī žurnālus apbalvoja «Preses serviss».

«Narvesen» nominācijā «Pārdotākā avīze» balvu par pirmo vietu ieguva SIA «Izdevniecības nams «Vesti«» izdevums «Vesti segodņa». Savukārt diplomi par otro un trešo vietu tika pasniegti attiecīgi AS «Lauku Avīze» izdotajam laikrakstam «Latvijas Avīze» un SIA «Dienas mediji» laikrakstam «Diena».

Nominācijā «Pārdotākais tabloīds» pirmā vieta ir piešķirta SIA «Izdevniecības nams «Print Media«» izdevumam «MK Latvija». Diploms par otro vietu tika piešķirts SIA «Žurnāls Santa» izdevumam «Privātā Dzīve», savukārt trešajā vietā ierindojās SIA «Izdevniecība «Rīgas Viļņi«» izdevums «Kas Jauns».

Nominācijā «Pārdotākais reģionālais laikraksts» pirmo vietu ieņēma SIA «Kurzemes vārds» izdevums «Kurzemes Vārds». Otrās vietas godalgu saņēma SIA «Novadu ziņas» izdevums «Neatkarīgās Tukuma Ziņas», bet trešo vietu ieņēma SIA «Ventas balss» izdevums «Ventas Balss».

Nominācijā «Pārdotākais mājturības un veselības izdevums» par iegūto pirmo vietu tika apbalvots «Žurnāls Santa» izdevums «Ievas Veselība». Savukārt otrajā vietā ierindojās tās izdevniecības «Rīgas Viļņi» izdevums «Ko Ārsti Tev Nestāsta» un trešo vietu ieguva «Žurnāla Santa» izdevums «Ievas Virtuve».

Nominācijā «Pārdotākais sieviešu nedēļas izdevums un divu nedēļu izdevums» pirmās divas godalgas attiecīgi saņēma «Žurnāla Santa» izdevumi «Ieva» un «Ievas Stāsti». Toties diploms par trešo vietu tika piešķirts «Izdevniecības nama «Vesti«» izdevumam «Ļubļu».

Nominācijā «Pārdotākais sieviešu glancētais izdevums» pirmās vietas balvu saņēma izdevniecības «Žurnāls Santa» izdevums «Santa». Diplomu par otro vietu saņēma izdevniecības SIA «Aģentūra «Lilita«» žurnāls «Lilit», savukārt trešās vietas diplomu saņēma izdevniecības «Dienas žurnāli» izdevums «Una».

Nominācijā «Pārdotākais krustvārdu mīklu izdevums» pirmo vietu izcīnīja «Žurnāla Santa» izdevums «Mezgls», otro vietu SIA «Kuma» izdevums «Kūmiņš», bet trešo vietu SIA «Izdevniecība «Putņiks«» izdevums «Skandināvija».

Nominācijā «Pārdotākais izzinošais un izklaidējošais izdevums» augstāko godalgu saņēma SIA «Izdevniecība «Dienas žurnāli«» izdevums «Citādā Pasaule». Otrās vietas diplomu ieguva SIA «Zintnieks» izdevums «Zintnieks», bet trešo vietu piešķīra «Izdevniecība «Dienas žurnāli«» izdevumam «Ilustrētā Pasaules Vēsture».

Nominācijā «Pārdotākais bērnu un jauniešu izdevums» pirmo vietu ieņēma «Izdevniecības «Dienas žurnāli«» izdevums «Ilustrētā Junioriem». Otrajā vietā ierindojās SIA «Egmont Latvija» izdevums «Vāģi», bet trešajā vietā - tās pašas izdevniecības žurnāls «My Little pony».

Savukārt «Preses servisa» nominācijā «Ienesīgākais dienas izdevums» balva par pirmo vietu tika pasniegta SIA «Media nams «Vesti«» izdotajam laikrakstam «Vesti segodņa». Otrajā vietā ierindojās «Dienas mediju» izdotā avīze «Diena», savukārt trešajā vietā - «Lauku Avīzes» laikraksts «Latvijas Avīze».

Nominācijā «Ienesīgākais nedēļas izdevums» pirmo vietu ieguva «Izdevniecības nams «Print Media«» ar izdevumu «MK Latvija». Otro vietu ieņēma «Žurnāla Santa» izdevums «Ieva», bet trešo vietu - «Žurnāla Santa» izdevums «Privātā Dzīve».

Nominācijā «Ienesīgākais divu nedēļu izdevums» visas pirmās trīs vietas ieņēma «Žurnāla Santa» izdevumi - pirmo vietu «Ievas Stāsti», otro vietu - «Ievas Veselība» un trešo vietu - «Ievas Māja».

Nominācijā «Ienesīgākais žurnāls 2015.gadā» balvu par pirmo vietu saņēma «Izdevniecība «Rīgas Viļņi«» ar izdevumu «Ko Ārsti Tev Nestāsta». Savukārt diploms par otro vietu tika piešķirts «Izdevniecības «Dienas žurnāli«» izdevumam «Ilustrētā Pasaules Vēsture», bet trešo vietu ieguva «Žurnāla Santa» izdevums «Klubs».

Nominācijā «Debija 2015» pirmo vietu ieguva «Aģentūras «Lilita«» izdotais žurnāls «Nezināmā Vēsture», otrajā vietā ierindojās izdevniecības «Žurnāls Santa» izdevums «Ievas Padomu Avīze». Savukārt trešajā vietā ierindojās «Egmont Latvija» izdotais žurnāls meitenēm «Ledus Sirds».

Specbalvas nominācijā «Speciālizlaidums 2015» saņēma izdevniecības «Žurnāls Santa» speciālizlaidums «Ievas Māja», diplomu par otrās vietas iegūšanu saņēma tās pašas izdevniecības speciālizlaidums «Ievas Stāsti», savukārt trešo vietu ieguva izdevniecības «Rīgas Viļņi» speciālizlaidums «Ko Ārsti Mums Nestāsta».

Balvas tiek pasniegtas, analizējot preses izdevumu pārdošanas rezultātus pēc pārdoto eksemplāru skaita «Narvesen» tīklā 2015.gadā. Savukārt «Preses servisa» balvas piešķir, ņemot vērā konkrēto izdevumu apgrozījumu 2015.gadā visā preses tirgū.

Kā norāda SIA «Narvesen Baltija» valdes priekšsēdētāja Katrīne Judovica, «Narvesen» novērojumi liecina, ka šogad Latvijā drukāto mediju apjoms ir stabils, un iedzīvotāji vēl aizvien aktīvi iegādājas un patērē presi.

«Neliels kritums ir vērojams dienas mediju patēriņā, taču to kompensē nišas izdevumi un žurnālu speciālizlaidumi par dažādām tēmām. Tie ir ļoti populāri iedzīvotāju vidū un ne vien stabilizē mediju tirgu, bet arī stiprina konkrētā izdevuma zīmolu. Pozitīvo tendenci drukāto mediju attīstībā kopumā apstiprina arī Zviedrijas situācija, kur pēdējo gadu laikā bija novērojams preses patēriņa kritums, taču pagājušā gada laikā tas ir stabilizējies. Tas norāda uz to, ka, par spīti pieņemtajam viedoklim, ka elektroniskie mediji izstumj drukātos, presei ir tālu ejoša nākotne. Cilvēki gan Latvijā, gan Zviedrijā apzinās, ka drukātie mediji ir iespēja patīkami pavadīt laiku un atpūsties no ekrāniem, baudot kvalitatīvu lasāmvielu,» komentē Judovica.

Kā skaidro «Preses servisa» valdes priekšsēdētājs Jānis Vaivods, kopumā preses tirgus ir stabils, ko apliecina arī lasītāju interese pēc kvalitatīviem žurnāliem.

«Šogad sadarbībā ar SKDS veicām pētījumu par mediju patēriņa paradumiem, kur secinājām, ka 78% iedzīvotāju mēnesī lasa vismaz vienu žurnālu - 30% mēneša laikā izlasa divus līdz trīs izdevumus, savukārt 31% aptaujāto izlasa pat četrus un vairāk. Esam novērojuši tendenci, ka, pieaugot vecumam, pieaug to iedzīvotāju īpatsvars, kuri biežāk lasa nedēļas žurnālus, un sarūk to iedzīvotāju īpatsvars, kuri biežāk lasa mēneša žurnālus. Aptaujātie atzīst, ka žurnāli ne vien izglīto un intelektuāli bagātina, bet arī palīdz atslēgties no stresa un pozitīvi mainīt vidi sev apkārt, apgūstot jaunas iemaņas. Arī ikdienā strādājot redzam, ka prese ieņem stabilu un nozīmīgu vietu iedzīvotāju ikdienā un ir ierasts sabiedrotais ikdienas gaitās,» norāda Vaivods.

Pasākumu «Preses dienas» 17.gadu rīko preses tirdzniecības un izplatīšanas uzņēmumi «Narvesen» un «Preses serviss».

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu