100 interesanti fakti par BMW

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: BMW

Atzīmējot 100 gadu pastāvēšanas jubileju, BMW ir apkopojis 100 interesantus faktus no savas vēstures.

1916. gada 7. marts. Tiek dibināts Bayerische Flugzeugwerke AG, kā lidmašīnu ražotāja Gustav-Otto-Flugmaschinenfabrik pēctecis ar juridisko adresi Lerchenauer Straße Minhenē. 1922. gadā dzinēju ražotāja Bayerische Motoren Werke AG vārds un logo tiek nodots šim uzņēmumam. Tāpēc tas tiek uzskatīts par «jaunā BMW AG» dibināšanas datumu.

Foto: BMW

1917. gada 21. jūlijs. Avio dzinēju ražotājs Rapp-Motorenwerke GmbH, kas dibināts 1913. gadā, tiek reģistrēts Uzņēmumu reģistrā ar nosaukumu Bayerische Motoren Werke GmbH, un drīz pēc tam jaunas ražotnes tiek atvērtas Minhenē Moosacher Straße.

1917. gada 10. decembris. Vācijas Patentu biroja Preču zīmju reģistrā ar numuru 221388 tiek reģistrēts apaļais zīmola logo ar burtiem BMW un stilizēto propelleru Bavārijas nacionālajās krāsās. 1920. gadu beigās šī emblēma pirmo reizi parādās reklāmā kā stilizēts rotējošs propellers, kas kopš tā laika ir veidojis pamatu logo interpretācijai.

BMW logo. 1917.gads
BMW logo. 1917.gads Foto: BMW

1919. gada 17. jūnijs. Testa pilots Zeno Dīmers sasniedz 9760 metru augstumu Deutsche Flugzeugwerke ražotā lidaparātā, kas aprīkots ar BMW IV vienrindas sešu cilindru dzinēju, uzstādot jaunu pasaules augstuma rekordu.

1922. gada 6. jūlijs. Bayerische Flugzeugwerke AG pārņem uzņēmumu ar nosaukumu Bayerische Motoren Werke, tā zīmola emblēmu un dzinēju ražotnes no tā laika īpašnieka Knorr-Bremse AG.

1923. gada 28. septembris. Vācijas Autošovā Berlīnē tiek atklāts BMW R 32: pirmais Maksa Frica vadībā ar zīmola vārdu izstrādātais motocikls, kas aprīkots ar horizontāli pretī novietotu divu cilindru, četru taktu Boxer tipa dzinēju.

1924. gada 2. februāris. Inženieris un sacīkšu braucējs Rūdolfs Šleihers sasniedz labāko laiku ar BMW R 32 kalnā braukšanas sacīkstēs stāvajā Mittenwalder Gsteig virsotnē – un dodas mājup ar pirmo uzvaru BMW vēsturē motoru sporta sacensībās.

1928. gada 1. oktobris. BMW pārņem auto ražotāju Fahrzeugfabrik Eisenach no Tīringenes, kur tiek ražots Dixi 3/15 PS mazauto ar britu Austin Seven licenci. Tas padara uzņēmumu par automobiļu ražotāju.

1929. gada 22. marts. Pirmais BMW 3/15 PS noripo no ražošanas līnijas īrētā mikroautobusu ražotnē Ambi-Budd vecā Berlin‑Johannisthal lidlaukā.

1931. gada 22. jūnijs. Dzelzceļa transporta dizainera Franca Krukenberga būvētais «Dzelzceļa cepelīns», ko darbina BMW VI divpadsmit cilindru avio dzinējs, sasniedz 230 km/h ātrumu, uzstādot jaunu dzelzceļa transporta pasaules rekordu.

1932. gada 1. marts. BMW izbeidz līgumattiecības ar Austin un drīzumā prezentē uzņēmuma pirmo pašu izstrādāto dizainu: BMW 3/20 PS ar jaunu četru cilindru dzinēju un divu durvju tērauda virsbūvi.

1932. gada 22. jūlijs. Pilots Volfgangs fon Gronauss paceļas gaisā Dornier «Wal» (valis) hidroplānā, ko darbina divi 600 ZS divpadsmit cilindru BMW Vlla tipa dzinēji, lai aizvadītu pasaulē pirmo lidojumu apkārt zemeslodei, kopumā mērojot 44 800 kilometrus.

1933. gada 11. februāris. BMW 303 tiek atklāts Starptautiskajā Berlīnes Auto izstādē, kā zīmola pirmais automobilis, kas aprīkots ar sešu cilindru dzinēju, kā arī kā pirmais automobilis ar BMW raksturīgo dubulto nieru formas radiatora režģi.

1934. gada 21. decembris. Lidmašīnu ražošana tiek nodota specializētam uzņēmumam ar atpakaļejošu spēku 1934. gada 1. janvārī ar nosaukumu BMW Flugmotorenbau GmbH.

1936. gada 15. februāris. BMW 326 tiek atklāts Starptautiskajā Berlīnes Auto izstādē kā jauns vidējas klases modelis, ar vienrindas sešu cilindru dzinēju, slēgta profila lanžeronu rāmi un aerodinamisku virsbūvi, kā arī hidraulisko bremžu sistēmu.

1936. gada 14. jūnijs. Divu litru BMW 328 sporta automobilis tiek atklāts publikai pirmo reizi Eifeļa sacīkstēs Nirburgringā – Ernsts Jakobs Henne nekavējoties iegūst pārsvaru un uzvar ar jauno modeli.

Foto: BMW

1937. gada 28. novembris. BMW braucējs Ernsts Henne sāk vienu no daudzajiem pasaules rekordu braucieniem, sasniedzot 279,503 km/h ātrumu pilnīgi aerodinamiskā apvalkā noslēgtā BMW motociklā, kas aprīkots ar kompresoru – rekords tiek lauzts tikai 14 gadus vēlāk.

1939. gada 8. jūnijs. Georgs «Šoršs» Meiers ir pirmais ne britu izcelsmes braucējs, kas uzvar Senior-TT sacīkstēs Menas salā ar BMW motociklu, kas aprīkots ar kompresoru.

1939. gada 30. septembris. BMW AG pārņem Brandenburgische Motoren Werke GmbH no Berlin-Spandau (Berlīnes piepilsēta) akcijas. BMW jau bija sadarbojies ar uzņēmumu, izstrādājot dzinējus ar gaisa dzesēšanas sistēmu.

1940. gada 28. aprīlis. Frics Huške fon Hanšteins un Valters Boimers iegūst uzvaru kopvērtējumā Mille Miglia izturības sacīkstēs Itālijā ar BMW 328 Touring Coupé kupeju, un viņi uzvar arī komandu ieskaitē visās klasēs, kurās piedalījās BMW.

1945. gada 30. aprīlis. 7. ASV armijas vienības karavīri sasniedz tā saucamo ēnu rūpnīcu un nometni Allahā netālu no Minhenes. No 1939. gada decembra karagūstekņi, notiesātie, piespiedu darbinieki un koncentrācijas nometnēs ieslodzītie tika izmantoti kā darbaspēks šajā un arī citās uzņēmuma lidmašīnu dzinēju rūpnīcās.

1948. gada 17. decembris. Atsākas motociklu ražošana Minhenē, kur tiek ražots BMW R 24, ko darbina turpat ražotais viena cilindra dzinējs; tas kļūst par pirmo uzņēmuma pēckara laikā ražoto transportlīdzekli.

1954. gada 11. marts. Ženēvas Autošovā tiek atklāts BMW 502, ko darbina astoņu cilindru dzinējs, kas ir pasaulē pirmais vieglmetāla V8, ko izmanto sērijveida automobilī.

BMW 328
BMW 328 Foto: BMW

1954. gada 12. septembris. Uzvara pēdējās sacīkstēs Moncas trasē, Vilhelms Nolls un Frics Krons ar BMW iegūst savu pirmo Blakusvāģu pasaules čempionāta titulu. Līdz 1974. gadam BMW šajā disciplīnā ir 19 braucēju trofejas un 20 konstruktoru Pasaules čempionātu tituli.

1954. gada 1. oktobris. BMW iegūst licenci divu sēdvietu mikroautomobiļa ražošanai ar priekšējām durvīm no itāļu ražotāja Iso. BMW Isetta ir daudz izsmalcinātu detaļu, to darbina BMW motociklu dzinēji, un tas tiek reklamēts kā «Motocoupé» (motokupeja), un modelis kļūst par vislabāk pārdoto zīmola transportlīdzekli 1950. gados.

1955. gada 15. janvāris. Briseles Autošovā tiek atklāta jauna modeļu sērija ar BMW R 50 un BMW R 69, kas tiek ražoti ar vienas sviras svārsta piekari. Sērijas modeļi nosaka visu BMW motociklu programmu līdz 1969. gadam.

1955. gada 22. septembris. BMW 507 pirmo reizi tiek atrādīts publikai Frankfurtes Auto izstādē. Šā modeļa dizainu izstrādāja dizainers Alberts Grafs Gercs, tam bija 150 ZS astoņu cilindru dzinējs, un presē tas tika nodēvēts par «Izāras sapni».

1959. gada 9. jūnijs. BMW AG valde preses konferencē atklāj jauno BMW 700 Coupé starptautisku žurnālistu auditorijai. Šis automobilis veidoja jaunus pamatus liela apjoma peļņu nesošas automobiļu sērijas ražošanai.

1959. gada 9. decembris. Ikgadējā BMW AG pilnsapulcē mazo akcionāru grupa novērš uzņēmuma pārdošanu Daimler-Benz AG. Galvenais akcionārs Herberts Kvandts nolemj vēl vairāk iesaistīties BMW neatkarības stiprināšanā.

1960. gada 30. novembris. Ikgadējā BMW AG pilnsapulcē tiek apstiprināts uzņēmuma restrukturizācijas un pārorientēšanās plāns, kas nosaka veiksmīgas nākotnes virzienu.

1961. gada 21. septembris. Starptautiskajā Frankfurtes Autošovā pirmizrādi piedzīvo BMW 1500 – «jaunās klases» panākumu sākums.

BMW 501
BMW 501 Foto: BMW

1964. gada 29. jūnijs. Pozitīvā biznesa attīstības tendence iedrošina ikgadējo BMW AG pilnsapulci pieņemt lēmumu pirmo reizi kopš kara beigām izmaksāt akcionāriem dividendes.

1965. gada 18. jūnijs. BMW AG pārdod atlikušās BMW Triebwerkbau GmbH daļas MAN AG un tādējādi beidz ražot lidmašīnu dzinējus.

1966. gada 7. marts. Divu durvju BMW 1600 tiek prezentēts viesiem Bavārijas Valsts operā uzņēmuma 50. gadadienas svinībās.

1967. gada 2. janvāris. BMW AG pārņem uzņēmumu Hans Glas GmbH, kas ražo plašu automobiļu klāstu, ieskaitot Goggomobil mikroautomobili, daudzus citus modeļus, kā arī lauksaimniecības tehniku.

1968. gada 25. septembris. Jaunie sešu cilindru modeļi BMW 2500 un BMW 2800 tiek atklāti presei pie Tegernzē ezera. Pēc vairāku gadu pārtraukuma ar šiem automobiļiem zīmols atkal ienāk luksusklasē.

1968. gada 31. decembris. BMW AG noslēdz kārtējo gadu ar rekordu. Pirmo reizi vēsturē gada laikā tiek saražots vairāk nekā 100 000 automobiļu.

1969. gada 13. maijs. Tiek pārtraukta motociklu ražošana galvenajā BMW rūpnīcā Minhenē. Ražošana tiek pārcelta uz Berlīni, kur, sākot ar 1969. gadu, no ražošanas līnijām sāk ripot BMW 5. sērijas modeļi.

1971. gada 16. marts. Uzņēmums ieiet finanšu biznesā ar BMW Kredit GmbH nodibināšanu.

BMW 507
BMW 507 Foto: BMW

1971. gada 20. oktobris. Netālu no Minhenes, Ašheimā, tiek atklāta BMW testu trase un izmēģinājumu centrs.

1972. gada 24. maijs. Tiek nodibināts BMW Motorsport GmbH. Tas ir atbildīgs par visām motoru sporta aktivitātēm un sacīkšu automobiļu izstrādi, un īpaši par ielas sporta automobiļu izstrādi.

1972. gada 31. augusts. BMW AG nodibina BMW (Dienvidamerika) (Pty) Ltd un patur lielāko daļu pārdošanas un ražošanas akciju. Tas padara Roslinas rūpnīcu Dienvidamerikā par lielāko ražotni ārpus Vācijas.

1972. gada 10. septembris. Minhenes Olimpiskajās spēlēs BMW 1602 Elektro tiek lietots kā maratona atbalsta transportlīdzeklis. Tas ir pirmais BMW zīmola elektroautomobilis.

1972. gada 12. septembris. BMW atklāj jaunu struktūru - «jaunās klases» pēcteci – 5. sērijas BMW. Tas skaidri definē BMW modeļu nosaukumus, un tos ir vieglāk atcerēties, kā arī šāds nosaukumu princips ir saglabājies līdz mūsdienām. Pirmais skaitlis nosaka modeļu sēriju, bet divi sekojošie modeli, balstoties uz dzinēja tilpumu.

1973. gada 8. janvāris. Kad BMW dibina filiāli Francijā, uzņēmums sāk pārņemt kontroli pār pārdošanas aktivitātēm starptautiskajos tirgos.

1973. gada 18. maijs. Oficiāli tiek atklāta jaunā galvenā administratīvā ēka un BMW muzejs. «Četru cilindru» ēkas un «muzeja kausa» ārējās struktūras konstrukcijas bija pabeigtas jau uz Olimpisko spēļu sākumu gadu iepriekš.

1973. gada 27. septembris. Sākas ražošana modernizētajā un paplašinātajā Dingolfingas rūpnīcā. Sākumā 5. sērijas BMW modeļi tika ražoti tieši tur.

BMW 1500
BMW 1500 Foto: BMW

1975. gada 14. jūnijs. BMW 3.0 CSL, ko izstrādāja amerikāņu mākslinieks Aleksandrs Kalders, kļūst par pirmo BMW mākslas automobili, kas piedalās 24 stundu Lemānas sacīkstēs. Tas iezīmē pārsteidzošas mākslas kolekcijas izveides sākumu, un BMW šodien turpina darbu pie tās paplašināšanas.

1975. gada 30. jūnijs. Minhenes Olimpiskajā stadionā BMW AG valde prezentē 3. sērijas BMW, kas kļūst par veiksmīgās BMW 02 sērijas pēcteci ar jaunu modeļu sērijas nosaukumu.

1976. gada 3. februāris. BMW Motorsport GmbH tiek dots norādījums izveidot «braukšanas skolu», kas tiek atklāta kā BMW un MINI braukšanas pieredzes centri, kas piedāvā apmācības un pieredzes apmaiņas programmas braukšanas baudījuma un drošības uzlabošanai pie stūres. Pirmie oficiālie kursi sākās 1977. gada 22. aprīlī.

1976. gada 11. marts. BMW 6. sērijas kupejas tiek atklātas Starptautiskajā Ženēvas autošovā.

1978. gada 5. oktobris. BMW M1 tiek prezentēts Mondial de l’Automobile Parīzē. Tas ir BMW Motorsport GmbH izstrādāts sporta automobilis ar vidū novietotu dzinēju, kas attīsta 277 ZS. Tā sacīkšu versija radīja sensāciju sacensībās, ieskaitot Procar Series sērijā Formula 1 atbalsta programmā Eiropā no 1979. līdz 1980. gadam.

1979. gada 21. jūnijs. Satriecoša dzinēju rūpnīcas atklāšanas ceremonija Steirā Austrijā, kas šodien kalpo kā kompetenču centrs dažādu dzinēju izstrādei un ražošanai, ieskaitot BMW dīzeļdzinējus.

1981. gada 20. janvāris. Franču sacīkšu braucējs Huberts Auriols uzvar Parīzes‑Dakāras Rallijā ar BMW R 80 G/S motociklu, nodrošinot pirms gada iznākušajam, ar Boxer tipa horizontāli divu pretēji novietotu cilindru dzinēju aprīkotajam Enduro modelim papildu uzticamības un izturības reputāciju.

BMW galvenā mītne Minhenē
BMW galvenā mītne Minhenē Foto: BMW

1983. gada 13. jūnijs. BMW prezentē pirmo automobiļu sēriju uzņēmuma vēsturē, kas tiek aprīkota ar dīzeļdzinējiem, BMW 524td ar vienrindas sešu cilindru turbo dīzeļdzinēju, kas attīsta 85 kW/115 ZS jaudu.

1983. gada 15. oktobris. Dienvidāfrikas Grand Prix, brazīļu braucējs Nelsons Pikē kļūst par 1. Formulas pasaules čempionu, braucot ar Brabham BMW – tikai 630 dienas pēc BMW pirmā panākuma sacīkšu trasē, un viņš arī kļūst par pirmo čempionu, kas brauc ar turbo dzinēju.

1985. gada 1. janvāris. BMW Technik GmbH tiek nodibināts kā autonoms zinātnes centrs un inovāciju inkubators, kurā tiek izstrādātas automobiļu un rezerves daļu koncepcijas.

1985. gada 12. septembris. BMW atklāj pirmo pilnpiedziņas modeli Starptautiskajā autošovā, BMW 325i ar pilnpiedziņu, kā arī ārkārtīgi sportisko BMW M3.

1987. gada 5. marts. BMW 750i tiek atrādīts Ženēvas Autošovā, kļūstot par pirmo divpadsmit cilindru modeli, kas noripojis no ražošanas līnijām Vācijas rūpnīcās kopš kara beigām.

1987. gada 22. maijs. Oficiāli tiek atvērta jauna BMW rūpnīca Regensburgā. Pirmais modelis, kas tajā tiek ražots, sākot ar 1986. gada beigām, ir BMW 3. sērijas sedans.

1987. gada 11. septembris. BMW Technik GmbH izstrādā un prezentē BMW Z1 rodsteru Starptautiskajā Frankfurtes Autošovā.

BMW 525
BMW 525 Foto: BMW

1987. gada 15. novembris. Itāļu sacīkšu braucējs Roberto Ravalja kļūst par pirmo autošosejas pasaules čempionu ar BMW M3, kas aprīkots ar Schnitzer Motorsport komandas izstrādātu dzinēju.

1990. gada 27. aprīlis. Pētījumu un inženierzinātņu centrs (FIZ – šodien pazīstams kā pētījumu un inovāciju centrs) tiek oficiāli atklāts ar galā ceremoniju Milbertshofenas apgabalā Minhenē. Aptuveni 7000 zinātnieku, inženieru, vadītāju, dizaineru un tehniķu strādā tajā cieši savstarpēji saistītā tīklā.

1990. gada 1. jūlijs. BMW AG apvieno spēkus ar partneri Rolls-Royce Plc, lai izveidotu neatkarīgu uzņēmumu Rolls-Royce GmbH lidmašīnu turbīnu izstrādei un pārdošanai, šis kopuzņēmums atgriež kompāniju pie pirmsākumiem. Uzņēmuma pārorientēšanās sākumā 1999. gada beigās BMW AG pārdod savas Rolls-Royce plc daļas.

1992. gada 10. marts. Tradicionālajā kultūrvēsturiski nozīmīgajā Eizenahā tiek atklāta jauna rūpnīca BMW Fahrzeugtechnik GmbH. Tajā tiek ražoti preses instrumenti uzņēmuma rūpnīcu tīklam.

1993. gada 1. augusts. BMW Motorsport GmbH, kas dibināts 1972. gadā, maina savu nosaukumu uz BMW M GmbH Gesellschaft für individuelle Automobile (BMW M GmbH: Individuālistiem.).

1994. gada 29. janvāris. Parakstot pirkuma līgumu, BMW AG pārņem britu Rover Group, kas sevī ietver tādus zīmolus kā Rover, MG, MINI un Land Rover.

Huberts Auriols uzvar Parīzes‑Dakāras Rallijā ar BMW R 80 G/S
Huberts Auriols uzvar Parīzes‑Dakāras Rallijā ar BMW R 80 G/S Foto: BMW

1994. gada 8. aprīlis. Tiek izveidots BMW Group Mobile Tradition, kas kopš 2008. gada ir atbildīgs par visām prasībām, kas saistītas ar uzņēmuma un produkta vēsturi kā BMW Group Classic.

1994. gada 8. septembris. Sākas automobiļu ražošana BMW rūpnīcā Spartanburgā, ASV Dienvidkarolīnas štatā – BMW 318i ir pirmais modelis, kas noripo no ražošanas līnijas. Oficiālā jaunās ražotnes atklāšana notiek 15. novembrī.

1998. gada 8. jūnijs. Uzņēmums paziņo par MINI zīmola, kas iegādāts kopā ar Rover Group, attīstības turpināšanu ar neatkarīgu dizainu.

1998. gada 14. jūnijs. BMW 320d kļūst par pirmo ar dīzeļdzinēju aprīkoto automobili, kas uzvar 24 stundu Nirburgringas sacensībās.

1999. gada 10. janvāris. BMW prezentē sporta krosovera automobiļa koncepciju Detroitas Autošovā. BMW X5 sevī apvieno zīmolam raksturīgo sportiskumu un plašās pilnpiedziņas automobiļa iespējas, tādējādi ar šo koncepciju radot jaunu automobiļu segmentu.

1999. gada 1. oktobris. BMW AG un Rover Group tiek apvienotas BMW Group, ar jaunām struktūrām, kas izceļ uzņēmumu grupas funkcijas, kā uzņēmumam, kas ir vairāku zīmolu īpašnieks.

1999. gada 29. oktobris. BMW Tornis, kas labi pazīstams kā «četru cilindru», un tam blakus esošais BMW muzejs tiek nosaukti par nozīmīgām kultūrvēsturiskā mantojuma vietām un ņemti īpašā aizsardzībā.

2000. gada 9. maijā BMW AG pārdod Rover Group bez zīmoliem MINI un Land Rover sabiedrībai Phoenix Venture Group, un divas nedēļas vēlāk Ford Motor Corporation pārņem Land Rover. Tikai MINI saglabā savu vietu BMW Group saimē.

2001. gada 26. aprīlis. Dažus mēnešus pēc zīmola atkārtotas atklāšanas pirmais MINI noripo no montāžas līnijas visaptveroši modernizētajā rūpnīcā Oksfordā, Apvienotajā Karalistē, kas ir arī oriģinālā, klasiskā MINI vēsturiskā mājvieta.

2001. gada 13. septembris. Jaunās BMW 7. sērijas pasaules pirmizrāde Starptautiskajā Frankfurtes Autošovā. BMW pirmo reizi iepazīstina ar revolucionāro iDrive vadības sistēmu ceturtās paaudzes luksusklases sedanā.

2002. gada 31. decembris. BMW Group noslēdz gadu ar jauniem pārdošanas rekordiem. Pirmo reizi vairāk nekā miljons BMW un MINI zīmolu automobiļi tiek pārdoti viena gada laikā.

2003. gada 3. janvāris. Kopš gada sākuma Rolls-Royce zīmols oficiāli ir daļa no BMW Group. Rolls-Royce Motor Cars Limited turpinājumā prezentē pirmo jaunās ēras modeli, kas tapis Gudvudā reģistrētajā uzņēmumā: the Rolls-Royce Phantom.

BMW Z1
BMW Z1 Foto: BMW

2004. gada 20. maijs. Tiek atklāta Dadongas rūpnīca Šenjaņā, Ķīnas ziemeļaustrumos. Rūpnīca strādā kopā ar Brilliance China Automotive Holdings Ltd. Kopuzņēmumu, partneri.

2004. gada 25. septembris. Tīrs braukšanas baudījums, kas raksturīgs zīmolam, pirmo reizi iegūst kompaktu formu ar jauno 1. sērijas BMW, ko prezentē Mondial de l’Automobile Parīzē.

2005. gada 13. maijs. Tiek atvērta slavenās arhitektes Zahas Hadidas veidotā BMW rūpnīca Leipcigā. Pirmie automobiļi, kas tajā tiek ražoti ir BMW 3. sērija un vēlāk arī citi modeļi.

2005. gada 7. septembris. BMW Group pirmo reizi tiek ierindota Dow Jones ilgtspējas indeksā kā pasaulē ilgtspējīgākais automobiļu ražotājs.

2006. gada 13. septembris. Kad tiek sākta jaunākās paaudzes MINI modeļu ražošana, oficiāli darbu sāk britu MINI ražošanas trijstūris – Svindona, Hemshola, un Oksforda.

2007. gada 27. septembris. BMW AG valde atklāj jauno numur VIENS korporatīvo ilgtermiņa peļņu nesošas attīstības stratēģiju.

2007. gada 17. oktobris. Tiek atvērts BMW Welt (BMW pasaule). Futūristiska dizaina ēka ar multifunkcionālu lietojumu piedāvā unikālu zīmola pieredzi. Klienti no visas pasaules var saņemt sava jaunā automobiļa piegādi zīmolam tipiskā atmosfērā.

2008. gada 19. novembris. Losandželosas Autošovā tiek atklāts MINI E. Tas ir tīrs, ar elektrību darbināms mazauto, kas paredzēts testa braucieniem ikdienas satiksmē. Tas ir BMW Group i zīmola projekts, kas izstrādāts, lai attīstītu ilgtspējīgas mobilitātes risinājumus.

2011. gada 21. februāris. Jaunais BMW i apakšzīmols tiek prezentēts BMW Welt. Inovācijas, ko izstrādā uzņēmums apakšzīmolam, ietver elektroautomobiļus un inovatīvus mobilitātes pakalpojumus.

Foto: BMW

2011. gada 1. aprīlis. Darbu sāk DriveNow premium automobiļu dalīšanās serviss, kā kopīgs projekts starp BMW Group un Sixt AG Minhenē.

2011. gada 1. septembris. Darbu sāk kopīgi starp BMW Group un SGL Group izveidotā oglekļa šķiedras rūpnīca pie Moses ezera ASV Vašingtonas štatā. Rūpnīca piegādā izejmateriālus pasažieru kapsulas ražošanai BMW i3 un BMW i8 modeļiem, kas ir veidoti no stiprinātas oglekļa šķiedras plastmasas (CFRP).

2012. gada 15. janvāris. Vācijas X-raid privātā komanda ar MINI ALL4 Racing aizbrauc līdz uzvarai Dakāras Rallijā. Automobilis tika veidots uz MINI Countryman bāzes un bija īpaši izstrādāts izturības sacensību vajadzībām.

2012. gada 29. aprīlis. Pēc 18 gadiem BMW atgriežas Vācijas Autošosejas meistarsacīkstēs (DTM), ar trīskāršu uzvaru Hokenheimā noteikošajā posmā 21. oktobrī. Kanādietis Bruno Špenglers kļūst par DTM čempionu ar BMW M3 DTM, kā arī BMW iegūst Konstruktoru kausu un uzvaru komandu kopvērtējumā.

2012. gada 24. maijs. Tiek atvērta Tiexi rūpnīca Šenjaņā, kā otrā BMW Group un Brilliance China Automotive Holdings Ltd. kopīgā ražotne Ķīnā.

2013. gada 18. septembris. Sākas BMW i3 ražošana BMW rūpnīcā Leipcigā. Tas ļauj BMW Group izlaist pirmo elektroautomobili ielās. Automobilis tika veidots pilnīgi no nulles, tieši to pielāgojot tāda veida spēka agregātam.

2014. gada 26. februāris. BMW Group Classic paziņo par pārvākšanos. Tas iezīmē atgriešanos pie vēsturiskajām uzņēmuma saknēm. Zemesgabala pirkums no Knorr‑Bremse AG Moosacher ielā Minhnē atgriež vienu no pirmajām uzņēmuma rūpnīcām atpakaļ uzņēmuma īpašumā.

2014. gada 5. jūnijs. Minhenē BMW Welt klientiem tiek nodoti pirmie BMW i8 plug in sporta hibrīdautomobiļi.

2015. gada 10. jūnijs. BMW Welt tiek atklāts jaunais 7. sērijas BMW. Sestās paaudzes luksusklases sedans piedāvā unikālas inovācijas, ieskaitot virsbūves struktūru ar oglekļa šķiedras kodolu, BMW žestu kontroli un attālinātas vadības parkošanos.

2015. gada 6. decembris. BMW i tiek piešķirts ANO «Izmaiņu impulsa» apbalvojums ANO Klimata konferencē Parīzē par ieguldījumu, paplašinot publisko uzlāžu infrastruktūru. Šis ir unikālu starptautisku un nacionālu titulu apogejs automobiļu sektorā, ieskaitot «Grünes Lenkrad» (Zaļo stūres ratu), kas tika piešķirts BMW i3, kā arī «Pasaules Zaļā Automobiļa Apbalvojumu», ko vispirms ieguva BMW i3 un vēlāk BMW i8. BMW i zīmols jau ir saņēmis šos apbalvojumus modeļu tirgū atklāšanas laikā.

2016. gada 6. janvāris. Uzņēmums, lietojot pētījumu BMW i Vīzija Nākotne Saskare kā pamatu, prezentē revolucionāras inovācijas vadības un autonomas braukšanas jomās Patērētāju elektronikas izstādē (CES) Lasvegasā.

2016. gada 7. marts. Uzņēmums svin 100 gadu jubileju galā pasākumā Minhenes Olympiahalle multifunkcionālajā arēnā.

Rolls-Royce Phantom
Rolls-Royce Phantom Foto: Rolls-Royce
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu