Šodien atklās Dienvidu tiltu (159)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Šodien, 17.novembrī, satiksmei svinīgi atklās Dienvidu tiltu un trīs līmeņu estakādes pāri Krasta un Maskavas ielai – pusotru mēnesi pirms paredzētā nodošanas termiņa. Pēc neatkarības atgūšanas Dienvidu tilts ir vērienīgākā un komplicētakā būve Latvijas vēsturē. Gājējiem tilts būs atvērts no plkst. 18.00, transporta satiksmei - vēl pirms pusnakts.

Dienvidu tilta atklāšanas ceremonijā 17.novembrī paredzēts, ka tiltu iesvētīs trīs Latvijas lielāko reliģisko konfesiju pārstāvji: Latvijas Evaņģēliski luteriskās baznīcas arhibīskaps Jānis Vanags, Visaugsti svētītais Rīgas un visas Latvijas Metropolīts Aleksandrs un Latvijas Romas katoļu baznīcas kardināls Jānis Pujats. Pēc tilta iesvētīšanas Rīgas domes priekšsēdētājs Jānis Birks un AS "Dienvidu tilts" padomes priekšsēdētājs atklās jauno tiltu, pārgriežot lentu. Uz tilta atklāšanu aicināti Latvijas augstākās amatpersonas, Rīgas domes deputāti, vēstnieki, celtniecības procesā iesaistītie sadarbības partneri, lielāko uzņēmumu pārstāvji, viedokļu līderi, mediju pārstāvji, kā arī citi lūgtie viesi.

Par godu Dienvidu tilta atklāšanai un Latvijas valsts neatkarības 90. gadadienai, 17.novembrī un 18.novembrī, iestājoties tumsai, tiltam tiks iedegts svētku apgaismojums. Dienvidu šķērsojuma pirmā kārta – tilts pāri Daugavai un estakādes pāri Krasta un Maskavas ielai – satiksmei tiks atklāta līdz 17.novembra pusnaktij, savukārt gājējiem tilts būs atvērts jau ātrāk – no plkst. 18.00. Rīgas domes mājas lapā www.riga.lv ir iespēja iepazīties ar Dienvidu tilta satiksmes shēmu, kāda tā būs pēc tilta atklāšanas.

"Dienvidu šķērsojums ir vērienīgākais satiksmes infrastruktūras objekts, ko pēdējās desmitgadēs ir īstenojusi Rīgas pilsēta. Jauns tilts un pievadceļi satiksmes organizēšanai Rīgā bija vitāli nepieciešams, jo pilsēta attīstās un arvien augošā satiksmes intensitāte prasa drosmīgu risinājumu. Tilta būvniecība bija sarežģīts un dažādu mītu apvīts process, taču es ar pilnu pārliecību varu teikt, ka arī turpmāk satiksme būs viena no pašvaldības galvenajām prioritātēm," saka Jānis Birks, Rīgas domes priekšsēdētājs.

Jāatzīmē, ka šī gada 12.novembrī valsts komisija pieņēma ekspluatācijā Dienvidu šķērsojuma pirmo kārtu bez iebildumiem. Arī rezultāti pēc tilta slogošanas, kas notika šī gada 24. oktobrī, apliecina, ka tiltu var ekspluatēt ar ikdienas satiksmes slodzēm.

"Esmu lepns, ka tieši dienu pirms Latvijas valsts 90. gadadienas, varam savai pilsētai pasniegt īpašu dāvanu – Dienvidu tiltu – piekto Rīgas tiltu pāri Daugavai. Lielus tiltus pasaulē neceļ bieži, tāpēc būvniekiem tas ir liels gods un izaicinājums. Tikai dienu no dienas saspringtā darbā mēs spējām pabeigt Dienvidu tiltu un estakādes pāri Maskavas un Krasta ielai pusotru mēnesi pirms paredzētā nodošanas termiņa. Esam guvuši nenovērtējamu pieredzi startam citos būvniecības projektos – tai skaitā starptautiskos," uzsver Guntis Rāvis, AS "" padomes priekšsēdētājs.

Par Dienvidu tiltu

Dienvidu šķērsojuma 1. kārta ietver tiltu pāri Daugavai un estakādes pāri Krasta un Maskavas ielai. Tiltam ir trīs satiksmes joslas katrā virzienā, veloceliņš un gājēju ietve katrā pusē. Dienvidu tilts ir 803 m garš un 34,28 m plats. Atļautais braukšanas ātrums uz tilta būs 70 km/h.

Dienvidu tilta uzdevums ir nodrošināt satiksmi starp Pārdaugavas dienvidrietumu daļu un Rīgas labā krasta rajoniem – Latgales un Vidzemes priekšpilsētu, Ziemeļu rajonu – nešķērsojot pilsētas centru un tādējādi mazinot satiksmes sastrēgumus. Tāpat tilts ļaus apiet pilsētas centru tranzīta satiksmei virzienā uz Jelgavu, Bausku, Ogri, Siguldu, Saulkrastiem, Vecmīlgrāvi un Carnikavu. Jaunais tilts dos iespēju samazināt transporta plūsmu Krasta ielā un 11.novembra krastmalā, kā arī pār Salu tiltu.

Saskaņā ar Rīgas domes lēmumu Dienvidu tilta būvniecības pasūtītājs ir Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments. Tilta skiču projektu galvenā projektētāja vadībā Georgija Rusinova vadībā izstrādāja SIA "Tiltprojekts". Tilta konstrukcijas tā saucamo šprengeļu jeb mazo vanšu tilta sistēmu radīja Sanktpēterburgas projektēšanas institūts "Institut Giprostroimost Sankt-Peterburg" galvenā inženiera Igora Koļuševa vadībā. Tilta galvenais arhitekts ir Ingurds Lazdiņš no projektēšanas grupas "Arhitektonika".

Tilta celtniecības ģenerāluzņēmējs ir AS "Dienvidu tilts", kurā apvienojušās sešas vadošās Latvijas celtniecības kompānijas, kuras ir specializējušās tieši tiltu izbūves darbos un kuru darbinieki ir savas nozares profesionāļi ar ilgstošu darba pieredzi gan Latvijā, gan ārvalstīs. Tās ir: SIA "Skonto būve", AS "Latvijas tilti", AS "BMGS", SIA "Tilts", SIA "Rīgas tilti" un SIA "Viadukts". Dienvidu tilta būvniecība tika uzsāka 2004. gada novembrī.

Dienvidu šķērsojuma pirmās kārtas projektēšanas un būvniecības izmaksas ir 85,5 miljoni latu ar PVN (bez iepriekšējo gadu inflācijas un samaksas par finanšu piesaisti). Dienvidu tilta būvniecības izmaksas kopā ir 35,4 miljonu latu ar PVN, bet estakāžu būvniecība izmaksāja 17,5 miljonu latu ar PVN.

Komentāri (159)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu