Aptauja: 83% iedzīvotāju Mātes dienas svinībām tērēs līdz €20

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Lielākā daļa jeb 80% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju Mātes dienas svinībām plāno tērēt līdz 20 eiro, liecina SIA «Maxima Latvija» veiktā aptauja. Savukārt 12% iedzīvotāju iecerējuši 21 līdz 30 eiro lielus tēriņus, bet vēl 5% respondentu minēja, ka šiem svētkiem plāno tērēt vairāk nekā 31 eiro.

Ceturtā daļa jeb 25% iedzīvotāju māmiņām un vecmāmiņām svētkos dāvinās ziedus podiņos, 16% aptaujāto priekšroku dos tulpēm, 14% - narcisēm, 10% izvēlēsies dažādus ziedu pušķus, bet vēl 8% izvēlēsies rozes. Pārējie minēja dažādus ziedus, tostarp neļķes, hiacintes, frēzijas, lilijas un piemājas dārzā plūktos ziedus.

Kā stāsta «Maxima Latvija» mārketinga vadītāja Zane Kaktiņa, tieši svētdienā, kad ir svētku diena, kā arī vienu dienu pirms tam «Maxima Latvija» veikalos pieaug dažādu ziedu pārdošanas apjomi. «Pēdējos gados iedzīvotāji vairāk izvēlas dažādus ziedu pušķus, arī šogad saviem klientiem piedāvājam plašu izvēli ar pušķiem, ka arī tulpes, rozes, neļķes, gerberas, kā arī dažādus ziedus podiņos, kas īpaši pieprasīti šajā pavasarī.»

Savukārt internetveikala «e-maxima.lv» klienti šonedēļ arvien vairāk iegādājas tūjas, lai iepriecinātu savas māmiņas. Šonedēļ kāds klients pasūtījis teju 100 tūjas, stāsta internetveikala «e-maxima.lv» vadītāja Sanita Bērziņa.

Lai gan lielākā daļa māmiņu svētkos sveiks ar ziediem, daļa iedzīvotāju plāno arī pārsteigt ar kādu dāvanu. Populārākās dāvanas šajos svētkos ir dažādi saldumi, pašcepta torte vai kūka, biļetes uz kādu koncertu vai teātri, kosmētika un apsveikuma kartīte.

Šogad novērota tendence, ka iedzīvotāji jau agrāk ir sākuši domāt, kā pārsteigt māmiņu svētkos, jo jau ir pieteikti pasūtījumi svētku dienai - gan ziedi, gan tortes, gan citi gardumi. Par pārsteigumu savām mammām vai vecmāmiņām, izmantojot «e-maxima» veikala platformu, parūpējušies arī tie Latvijas iedzīvotāji, kas dzīvo un strādā ārzemēs, norāda Bērziņa.

Aptauja par Mātes dienas svinēšanas paradumiem bija izvietota «Maxima Latvija» mājaslapā laika posmā no 2.maija līdz 6.maijam, un tajā kopumā piedalījās 461 respondents.

Kā ziņots, SIA «Maxima Latvija» apgrozījums 2014.gadā sasniedzis 674,35 miljonus eiro, pieaugot par 0,13% salīdzinājumā ar 2013.gadu, bet peļņa - 13,9 miljonus eiro, kas ir par 21% mazāk nekā 2013.gadā.

Patlaban «Maxima» veikalu tīklu veido 148 trīs formātu - 122 «Maxima X», 23 «Maxima XX» un trīs «Maxima XXX» - veikali, kas atrodas 45 apdzīvotās vietās Latvijā.

Uzņēmuma «Maxima Latvija» īpašnieks ir Lietuvā bāzētais koncerns «Maxima Grupe», kas ir lielākais mazumtirdzniecības veikalu tīkls un darba devējs Baltijā, nodarbinot vairāk nekā 30 000 darbinieku piecās valstīs (Lietuvā, Latvijā, Igaunijā, Polijā un Bulgārijā). SIA «Maxima Latvija» 148 veikalos, internetveikalā «e-maxima.lv» un divos loģistikas centros ir nodarbināti aptuveni 8000 darbinieku.

SIA «Maxima Latvija» dibināta 2000.gada 29.novembrī. Kompānijas pamatkapitāls ir 4,91 miljons eiro. «Maxima Latvija» pilnībā pieder Nīderlandē reģistrētai kompānijai «Lincoln Land Erste B.V», liecina «Firmas.lv» informācija.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu