"Maserati Quattroporte Sport GT" (6)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

"Maserati Quattroporte Sport GT" - elegants un komfortabls prestiža automobilis ar sporta gēniem.

Īsumā jauno "Maserati Quattroporte" versiju "Sport GT" var raksturot piecos vienkāršos teikumos: dinamiskāka gaita un labāka noturība uz ceļa paātrinātas darbības DuoSelect ātrumkārba jauni 20 collu riteņi un stingrāka Skyhook piekare interjera apdare ar oglekļšķiedras paneļiem dizaina akcenti ar melnām restītēm.

Individualitāte ar minimāliem līdzekļiem

"Maserati Quattroporte Sport GT" ir viens no retajiem izteikti sportiskajiem prestiža sedanu klases pārstāvjiem. Jau "Quattroporte" bāzes modelis ar saviem tehniskajiem risinājumiem un stilu pārveidoja izpratni par prestiža sedaniem. Savukārt jaunajai modifikācijai "Quattroporte Sport GT" piešķirta vēl papildu dinamikas deva un sportiskuma porcija. Rezultātā iegūtas tādas gaitas īpašības, kas vairāk piestāvētu īstam "Gran Tourismo" sporta tipa automobilim, nevis komfortablam četrdurvju sedanam.

Šis efekts panākts ar gandrīz vai minimāliem līdzekļiem. Pirmkārt, manuālajai sešpakāpju "Maserati" DuoSelect ātrumkārbai ar elektrohidraulisko pārslēgšanas mehānismu, ko darbina ar sviriņām pie stūres rata kā sacīkšu automašīnai, ieviesta Sport programma. To ieslēdz ar atsevišķu pogu, un tā ļauj palielināt pārnesumu pārslēgšanas ātrumu par 35 procentiem. Otrkārt, pārstrādāta izplūdes sistēma, kas ļauj pie lieliem apgriezieniem precīzāk izbaudīt V8 cilindru motora dobjo un šarmanto dziesmu, nepārkāpjot trokšņa līmeņa ierobežojumus. Treškārt, pamatīgi modificēta ritošā daļa. Adaptīvā Skyhook piekare darbojas pēc mainītas programmas, kas padara to stingrāku un asāk reaģējošu dinamiskos braukšanas režīmos. 18 collu riteņu vietā izmantoti jauna dizaina septiņu spieķu riteņi ar 20 collu diametru. Savukārt "Brembo" bremžu sistēmas darbību smagākos apstākļos uzlabo metāla armējuma caurulītes kā sacīkšu motocikliem. Rezultātā lielais četrdurvju auto ieguvis asāku raksturu un labāku saķeri ar asfaltu līkumos.

Vizuāli "Quattroporte Sport GT" var atšķirt pēc dekoratīvajām radiatora restītēm ar melnu krustenisku ornamentu, kas atgādina klasiskos "Maserati" sacīkšu modeļus. Interjers izceļas ar perforēta alumīnija pedāļiem, sportiska dizaina stūres ratu un oglekļšķiedras apdares paneļiem koka paneļu vietā. Vienkrāsainā melnā āda akcentēti nošūta ar dekoratīvām sarkana diega vīlēm.

Sporta tehnika prestiža automobilim

Tā kā jau "Maserati Quattroporte" bāzes modelis kļuva slavens kā ātrs un dinamisks supersedans, nebija vajadzības mainīt nedz spēka agregātu, nedz kopējo konstrukciju. Tās pamatā ir šasija ar lielisku balansu un masas sadalījumu pa asīm 47% priekšā un 53% aizmugurē, kas ir gandrīz ideāls rādītājs klasiskās piedziņas automobilim. Lai to panāktu, pirmo reizi pasaulē izmantots prestiža sedanam neierasts agregātu izvietojums, kas parasti raksturīgs divvietīgiem sporta auto. Motors atrodas aiz priekšējās ass iespējami tuvu automobiļa vidum, savukārt ātrumkārba pēc Transaxle principa novietota aizmugurē pie pakaļējā diferenciāļa.

"Maserati" 4,24 litru V8 dzinējs konstruēts pēc tādiem pašiem principiem kā sacīkšu agregāti un var lepoties ar teicamu lietderīgās jaudas attiecību 95,2 ZS uz litru. Maksimālā jauda ir 400 ZS (295 kW) pie 7000 apgr./min, maksimālais griezes moments – 451 Nm pie 4500 apgr./min, turklāt 75 procenti no tā pieejami jau pie 2500 apgr./min, kas ir ļoti būtiski ikdienas ekspluatācijā. DOHC konfigurācijas motoram ir maināmas ieplūdes fāzes, savukārt akseleratora komandas tiek nodotas elektroniski pa vadiem pēc drive-by-wire tehnoloģijas, kas vēl nesen bija pieejama tikai aviācijā. Pateicoties šim motoram un "Maserati" DuoSelect elektrohidrauliskajai transmisijai, "Quattroporte" (arī modifikācijā Sport GT) izceļas ar īstu sporta automašīnas dinamiku, kāda reti sastopama komfortablo prestiža sedanu vidū: maksimālais ātrums 275 km/h un paātrinājums no vietas līdz 100 km/h 5,2 sekundēs. Turklāt DuoSelect ātrumkārba ļauj vadītājam gan aktīvi pārslēgt pārnesumus pašam, gan arī ļauj paslinkot un uztic to elektronikai.

Tāpat adaptīvā riteņu piekare Skyhook dod iespēju viena automobiļa korpusā iemiesoties diviem dažādiem raksturiem. Lai panāktu maksimālu komfortu, var izvēlēties "vismīkstāko" programmu Normal, savukārt ātrai un aktīvai braukšanai paredzēta programma Sport ar stingrāku darbības režīmu. Jebkurā gadījumā piekares ģeometrija nodrošina permanentu stabilitāti, lai, gaitu sākot, mašīnas priekšgals neceltos gaisā un bremzēšanas laikā nedurtos zemē. Divi darbības režīmi (parastais un sporta) ir arī "Maserati Stability Programme" (MSP) sistēmai, kas kontrolē bremžu un motora darbību, stabilizējot auto un palīdzot vadītājam ekstremālos apstākļos.

Estētika un komforts

Ne tikai "Maserati Quattroporte" tehniskie risinājumi pārsteidza visnotaļ konservatīvo prestiža sedanu pasauli, to pašu izdarīja arī "Pininfarina" studijas veidotais dizains. Reti izdodas lielu (5,05 metri garumā un 1,9 metri platumā) četrdurvju automobili ("Quattroporte" itāliski nozīmē tieši četras durvis) apveltīt ar tik sportiskām un pievilcīgām līnijām, tajā pašā laikā nezaudējot ne kripatiņu no nepieciešamās elegances. Tas panākts ar harmoniski izliektu sānu līniju un plūdenām apjomu pārejām. Savukārt priekšējās dekoratīvās radiatora restītes klasiskā ovāla veidā ar trejžubura emblēmu un motortelpas ventilācijas atveres sānos ļauj nekļūdīgi pazīt "Maserati".

Lai perfekti savienotu sportiskumu ar komfortu un prestižu, arī interjera dizainā izmantoti vairāki interesanti risinājumi. Individuāli regulējami ir visi četri sēdekļi, pat aizmugurējie. Vadītāja rīcībā ir 14 dažādi regulējumi un trīs sēdekļa pozīcijas, ko var iestādīt atmiņā. Iekāpšanas atvieglošanai stūres statnis automātiski paceļas uz augšu un sēdeklis atvirzās atpakaļ. Īpaši aizmugurē sēdošo ērtībām paredzēta funkcija, kas ļauj piespiedu kārtā pavirzīt priekšējā pasažiera sēdekli vēl par 22 cm. Šī podziņa atrodas aizmugurē sēdošā pasažiera rīcībā gadījumam, ja viņa sociālais statuss atļauj izrīkot visus pārējos. Mājīgumu salonā rada "Poltrona Frau" firmas ādas apdare, kā arī divu zonu klimata kontroles iekārta. Par izklaidi rūpējas "Bose" kompānijas audioaparatūra, taču iespējams instalēt arī mobilo telefonu, televizoru un DVD atskaņotāju. Vispār "Maserati Quattroporte" interjeru var viegli pielāgot katra konkrētā cilvēka gaumei un individualitātei "Maserati" personalizācijas programmas ietvaros.

Tuvākajā laikā vienīgā oficiālā "Maserati" pārstāvja Baltijas valstīs – "Modena Motors" autosalonā, K. Ulmaņa gatvē 114/3 būs iespējams klātienē iepazīties ar šo "Maserati" modeli.

Komentāri (6)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu