Ar ko brauksim 2008. gadā (26)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Auto industrijas straujie tempi un pamatīgā konkurence rada arvien jaunus, tehniski novatoriskākus, pilnveidotākus un drošākus auto. Ar ko brauksim 2008. gadā?

Pēc amerikāņu izdevuma "Forbes" datiem varam secināt, ka pieprasījums pēc jaunajiem spēkratiem ir liels, jo pēc vairākiem modeļiem jau tagad izveidojusies prāva rinda. Eiropiešiem saistošas ir Eiropas Savienības paaugstinātās drošības prasības. Tiek lēsts, ka no 2008. gada visiem automobiļiem jābūt aprīkotiem ar ESP vadības stabilizācijas sistēmu. Vairākas ražotnes šīs prasības steidz pildīt laikus.

Luksusa klase

Pēc gadu mijas vispieprasītākā marka būs divvietīgais "Rolls–Royce" kupeja "Drophead", kura cena ir 412 000 ASV dolāru. Otro vietu pieprasījuma ziņā ieņem "Cadillac CTS", kuru var iegādāties, sākot ar 30 000 ASV dolāru. Šis spēkrats ir vilinošs ar savu jaudu – 300 ZS, kuri "paslēpti" V6 dzinējā. Trešā visvairāk pieprasītā marka būs divvietīgais "Infiniti G37", kuru savā īpašumā varēs iegādāties, sākot ar 33 200 dolāriem. Šim automobilim ir gan jauns dizains, gan 3,7 litru dzinējs un par 20 procentiem lielāka jauda nekā priekšgājējam. Šos modeļus var izkonkurēt vienīgi jau šogad iepazītais "Mercedes–Benz SLR McLaren", kura maksimālais ātrums ir 334 kilometri stundā, bet cena – 375 000 eiro.

Sportiskākie auto

Beidzot sagaidīts arī BMW M3. Tas ir jaunās paaudzes pirmais "?3" ar astoņu cilindru 4 litru dzinēju, kura jauda ir 420 ZS. Iespaidīgi un ne tikai, jo šis modelis ir pats jaudīgākais visā BMW ražotnes vēsturē. Pagaidām nav zināma spēkrata cena. Šīs klases interesentiem varētu šķist saistošs arī "Lexus LS600h" no "Toyota", kurš aprīkots ar piecu cilindru V8 dzinēju un kura jauda ir 224 ZS. Būtiski, ka šim pārvietošanās līdzeklim ir jaunā "Full Time AWD" pilnpiedziņas sistēma. Sportiska stila braucēji nesmādēs arī "Chevrolet Corvette" ar LS3 V8 6,2 litru dzinēju, kuram ir 436 ZS. Šim automobilim ātrumus varēsiet pārslēgt ar mehānismu, kurš iebūvēts stūrē, un 100 kilometru atzīmi sasniegsiet jau pēc 4,3 sekundēm.

Pieprasītākie un pieejamākie

"Chrysler" vadība, informējot par nākamā gada modeļiem, ar "Toronto Star" starpniecību ziņo, ka gatava ražotnē investēt 700 miljonus dolāru, lai izgatavotu "Imperial" spēkratu un sērijveida "Dodge Challenger". Savukārt "Toyota" turpina savu hibrīdauto ražošanu, nu jau trešajā pakāpē. Būtiskākā atšķirība no benzīna un dīzeļdegvielas dzinējiem ir tā, ka to izmaksas ir uz pusi lētākas. Pēdējās paaudzes "Hybrid System" automašīnās tiek plānots uzstādīt dzinējus, kuri pārspēj 2003. gada sasniegumu, proti, litrs degvielas veicot 35 kilometrus.

Nesnauž arī vācu "Volkswagen" ražotne, kura nākamgad plāno laist klajā jauno "Golf" versiju, kura būs gan lielāka, gan smagāka. Tā nedaudz atšķirsies no salīdzinoši nesen iepazītajiem "Volkswagen Golf V" un "Volkswagen Golf IV?". Lielākās izmaiņas varētu skart dzinējus, kuri kļūs vēl daudzpusīgāki. Līdzšinējie TSI ar turbo kompresoru bija iegūstami vienīgi ar 170 ZS, bet tagad būs arī ar 150 Zs, jo ražotāji nolēmuši atteikties no "Common–Rail" benzīna iesmidzināšanas sistēmas. Jaunās "Golf" paaudzes flagmanis būs 3,6 litru benzīna turbo agregāts ar 280 ZS.

Komentāri (26)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu