Pārtop ilgi gaidītais dzelzs tilts Mērniekos

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Pilnā sparā turpinās t.s. dzelzs tilta rekonstrukcija par Salacu Mērniekos. Ainažu pilsētas pārvaldnieks Andris Kociņš gan iebilda, ka darbi nenotiek gluži līgtajā secībā, jo tos iekavē laikapstākļi, bet neesot arī nekādu īpašu bažu, ka objektu nenodos laikā - līdz 1. oktobrim.

Viņš izrāda jau paveikto - tiek restaurēti betona balsti abos Salacas krastos, tiek nodzīta rūsa un krāsa no metāla konstrukcijām, seko to krāsošana. Uzrunātais Aleksandrs Antipovs, dažādu amatu piepratējs no SIA Latvijas tilti sprieda, ka darbiņš Mērniekos iegadījies gana sarežģīts, galvenais jau tā pārdesmit gados sakrāto vairāku krāsu kārtu nodzīšana. Darbs augstumā gan viņus nebaida, Latvijas tiltu ziņā bijis arī Vanšu tilts galvaspilsētā. - Objekts nav diez cik apjomīgs, bet patlaban ir prieks par katru, - noteica tiltinieks. Vietējos dabas jaukumus - upi, jūru - gan laiks baudīt nesanākot, jo jāraujoties vismaz līdz pulksten 7 vakarā. - Galvenais, prieks, ka priekšniecība tik tālu, - nosmej kāds garāmejošs Aleksandra kolēģis.

Tilta rekonstrukcijas projektu līdzfinansē Eiropas Lauksaimniecības fonds lauku attīstībai pasākumā Pamatpakalpojumi ekonomikai un iedzīvotājiem. Kaut tilta rekonstrukcijai atvēlēja vairāk nekā 100 000, tērēs aptuveni 82 500 latu, jo ekonomiskā situācija ļāva iegūt lētāku piedāvājumu. A. Kociņš pastāstīja, ka, atlikušos līdzekļus cerot izmantot citām pašvaldības vajadzībām. Izstrādāts papildu projekts par Šalku karjera rekultivāciju Grantos šautuves ierīkošanai.

Atbildes no Lauku atbalsta dienesta Ziemeļvidzemes reģionālajā lauksaimniecības pārvaldē vēl nav. - Skaisti jau būtu bijis, ja uz šo rekonstruēto, svaigi krāsoto tiltu vestu labi sakārtots pievedceļš, - teic A. Kociņš, spriežot, ka arī šībrīža gan nav nekāds sliktais. Viņš rāda 1912. gadā tapušo foto, kurā redzama pamatīga vīru komanda, kas būvējusi acīmredzot pirmo dzelzceļa tiltu pār Salacu. - Apbrīnojami, kā viņi varēja uzbūvēt tilta konstrukcijas! - spriež pārvaldnieks. Darbi veikti ziemā, kad upe aizsalusi.

Kādreizējais dzelzceļa tilts pārupē dzīvojošajiem ir ļoti nozīmīgs. Šī objekta situācijas izpēte ar vēlmi to rekonstruēt sākusies pirms gadiem sešiem. Atrasti līdzekļi tehniskā projekta izstrādei, bet līdz šim pašvaldībai nebija izdevies piesaistīt līdzekļus pašu darbu veikšanai. A. Kociņš pastāstīja, ka šobrīd šķērsot negatavo tiltu ir bīstami, cilvēki to nemēģinot, bez tam - naktīs tur dežurē arī sargs. Pašvaldībai vismaz pārupē dzīvojošie pagaidām nav ne izteikuši pārmetumus par tilta pagaidu slēgšanu, ne pauduši prieku, ka to beidzot sakārtos. - Cilvēki saprot, ka vēl nedaudz jāpaciešas, - saka Ainažu pārvaldnieks. Viņš gan dzirdējis, ka par šo šķērsli sūrojušies sēņotāji un ogotāji, kam šīm nodarbēm zināmas labas vietas otrā Salacas krastā, arī mednieki, kuru pārraudzībā atrodas pārupes teritorija.

Tilta izmantošanai būs ierobežojumi - tāpat kā līdz šim, tam būs viena josla, to varēs šķērsot līdz 30 t smagas kravas ar ātrumu ne vairāk par 20 km/h. Atšķirībā no līdzšinējā tilta būs arī norobežojums gājējiem.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu