Šodienas redaktors:
Artūrs Guds
Iesūti ziņu!

Īrijā arestēts Latvijas karoga kuģis "Fortuna 1" (3)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Īrijā Grīnoras ostā arestēts Latvijas karoga kuģis "Fortuna 1", liecina Latvijas Jūras administrācijas (JA) rīcībā esošā neoficiālā informācija.

JA nosūtījusi vēstuli kuģa īpašniekam SIA "Spaider", kurā pieprasa sniegt paskaidrojumus par kuģa arestēšanas iemesliem, kā arī informāciju par to, kā īpašnieks gatavojas atrisināt ar kuģi saistītās samilzušās problēmas, informēja JA.

"Fortuna 1" Īrijas ostā ir aizturēts jau no aprīļa sākuma, kad Īrijas Ostas valsts kontrole atklāja vairākas neatbilstības starptautiskajām kuģošanas drošības prasībām.

Ostas valsts kontrole Īrijā tika veikta pēc tam, kad sāka streikot kuģa apkalpe, kam nebija izmaksātas algas, taču "Fortuna 1" īpašnieka vainas dēļ kuģim ir arī citas problēmas, piemēram, divas kuģu menedžmenta kompānijas atteikušās no sadarbības ar SIA "Spaider", jo īpašnieks nepilda norunas un līguma nosacījumus, līdz ar to šobrīd nav sertificētas kompānijas, kas būtu gatava uzņemties pildīt ISM kodeksa prasības attiecībā uz "Fortuna 1".

Tāpat klasifikācijas sabiedrība "Russian Maritime register of shipping" tehnisko neatbilstību dēļ anulējusi kuģa konvenciālos dokumentus.

Kuģa īpašnieks pieprasījis JA vienreizēja pārgājiena atļauju, lai kuģis varētu no Īrijas atgriezties Liepājā it kā ikgadējās apskates veikšanai un plānotai karoga maiņai, taču, ņemot vērā visus iepriekš minētos apstākļus, JA nevarētu garantēt, ka "Fortuna 1" ir pietiekami drošs šādam pārgājienam, pat ja tas tiktu atbrīvots no aresta, skaidroja JA.

Latvijas vēstniecības Īrijā nosūtījusi JA informāciju, ka kuģa apkalpe nevarot atgriezties Latvijā, kamēr nav saņemta vienreizējā pārgājiena atļauja, taču šāda informācija liek domāt, ka kuģa īpašnieks izmanto apkalpi kā ķīlniekus, un tā vietā, lai risinātu problēmas ar kuģi un apkalpes maiņas gadījumā nogādātu pašlaik uz kuģa esošo apkalpi uz Latviju ar lidmašīnu vai autobusu, SIA "Spaider" gaida vienreizējā pārgājiena atļauju un tās nesaņemšanā vaino JA.

"Kuģa īpašnieks regulāri nepilda starptautisko konvenciju prasības attiecībā uz kuģošanas drošību, kā rezultātā kuģis pēdējo 11 mēnešu laikā jau otro reizi tiek aizturēts ostas valsts kontroles inspekciju laikā," sacīja JA Kuģošanas drošības inspekcijas vadītājs Arturs Ošs.

Saskaņā ar jauno Ostas valsts kontroles direktīvu, kas šogad tiks pieņemta Eiropas Savienībā, kuģim, kas 36 mēnešu laikā tiek aizturēts trīs reizes, uz visiem laikiem tiek aizliegts ienākt jebkurā ES ostā, un "Fortuna 1" pašlaik ir šā bezdibeņa malā, sacīja Ošs.

JA ar kuģa īpašnieku pēdējo divu gadu laikā vairākkārt veikusi pārrunas, skaidrojusi starptautiskos noteikumus un sniegusi visu veidu palīdzību, taču SIA "Spaider" attieksme nav mainījusies, uzsvēra Ošs.

LETA jau informēja, ka, protestējot pret darba algu neizmaksāšanu, Īrijas ostā streikoja 11 Latvijā reģistrēta kuģa apkalpes locekļi.

Kravas kuģis "Fortuna 1" pirms nedēļas pietauvojās Grīnoras ostā ar 1700 tonnām dzelzs stieņu, kas bija paredzēti kādai Īrijas kompānijai, taču kuģa apkalpe atteicās to izkraut, protestējot pret četrus mēnešus neizmaksātajām algām.

Kā ziņots, Starptautiskās transporta federācijas inspektors Kens Flemings 20.aprīlī Latvijas vēstniecību Īrijā informējis, ka vienošanās par algu izmaksu Īrijā streikojošajiem Latvijas kuģa strādniekiem panākta.

Flemings sacījis, ka strādniekiem nav izmaksātas algas 46 000 eiro jeb 32 292 latu apjomā.

Komentāri (3)
Svarīgākais
Uz augšu