Pie robežas izsludināta ārkārtas situācija (7)

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Ludzas rajona ārkārtas situāciju komisija šodien nolēma izsludināt ārkārtas situāciju rajonā, lai pievērstu iedzīvotāju un valdības uzmanību kravas transportlīdzekļu garajām rindām pie Latvijas un Krievijas robežas un meklētu nekavējošus risinājumus situācijas regulēšanai.

Kā pastāstīja Ludzas rajona padomes priekšsēdētājs Juris Dombrovskis, salīdzinājumā ar pagājušā gada sākumu patlaban robežu šķērsojošo kravas transportlīdzekļu daudzums ir pieckāršojies.

"Rajonā šāds stāvoklis ir nenormāls," sacīja Dombrovskis.

Ārkārtas situāciju komisijas sēdē nolemts lūgt palielināt policijas vienību skaitu kontrolei uz ceļa gar kravas mašīnu rindām. Atkritumu tvertņu skaitu nolemts piecu dienu laikā palielināt divas reizes, jo pašreiz tās izvietotas vien līdz pusei no kravas automašīnu rindas un "daba tiek nežēlīgi piesārņota". Arī tualešu daudzumu palielinās no 40 līdz 65.

Pēc Dombrovska teiktā, pašlaik visi strādā saspringtā režīmā. Ugunsdzēsības dienests norādījis, ka jālemj arī par to, kas notiks, ja būs nepieciešamība dzēst ugunsgrēku, jo pa šauro vienas joslas ceļu ir grūti izbraukt un rodas avārijas situācijas.

Dombrovskis norādīja, ka jādomā arī par to, kur vēl varētu izvietot kravas mašīnas, lai maksimāli atslogotu galveno ceļu.

Šodien viņš arī informēs Rēzeknes rajona padomi, lai tā gatavojas krīzes situācijas risināšanai savā teritorijā, kad automašīnu rinda to sasniegs.

Tiks lemts par pašvaldības policijas patruļu iesaistīšanu vides piesārņošanas kontrolei gar auto rindām. Pašlaik sakoptās teritorijas pēc divām dienām atkal ir pamatīgi piegružotas. Rajona vadība cer, ka ar administratīvo protokolu noformēšanu varētu ierobežot šoferu nevīžību.

Krīzi uz galvenā ceļa pastiprinās vēl gaidāmie ceļu remonti. Ceļš ir pamatīgi cietis no kravas auto smaguma slodzes, ir iebrauktas dziļas risas, un drīzumā būs jāveic ceļa remonts. Jau šobrīd kustība notiek pa vienu joslu, otrajā joslā stāv kravas automašīnas vairāk kā 40 kilometru garumā.

"Nepieredzējušākie šoferi pa pretējo kustības joslu brauc ar slapju muguru un trīcošām rokām," stāsta Dombrovskis. Bīstamākajos ceļa posmos un līkumos situāciju cenšas kontrolēt ceļu policija, bet spēku nepietiek. Nepieciešams vai nu palielināt vietējo policistu amata vietu skaitu, vai pieaicināt papildspēkus no citiem rajoniem.

Dombrovskis norāda, ka valdībai būtu jāizrāda lielāka ieinteresētība jautājuma risināšanā "jau šodien, uzreiz, jo situācija nevar gaidīt." Nākotnes plāni attiecībā uz robežas labiekārtošanu, protams, esot labi un vajadzīgi, bet nav risinājuma šodienai, ko vajadzējis jau izlemt pirms vairākiem mēnešiem, kad šāda krīze tika prognozēta.

Ir nepieciešams palielināt robežpunktos transportlīdzekļu caurplūdi, jo ar pašreizējo tempu rindas tikai pieaug, bet Lieldienās tās kļūšot vēl lielākas.

Vajagot arī nekavējoties lemt par rindas numuru jeb talonu izsniegšanu rindā gaidošajiem, lai neveidotos konfliktsituācijas, kad atsevišķi kravas auto cenšas rindu apbraukt. Šī situācija atkal šoferos rada spriedzi un provocē streika rīkošanai, kā tas jau bija pērnā gada rudens mēnešos.

Kā ziņots, Ministru prezidents Aigars Kalvītis (TP) šodien informēja, ka lai nodrošinātu kārtību garajās kravas automašīnu rindās pie Krievijas robežas, tiks veikti papildu pasākumi līdzīgi kā pirms pērnā gada Ziemassvētkiem.

Pierobežā būs papildu policijas patruļas, kā arī tiks pielāgota infrastruktūra, solīja valdības vadītājs.

Pēc Kalvīša teiktā, ja radīsies papildu izdevumi, tie būs jākompensē.

Savukārt satiksmes ministrs Ainārs Šlesers (LPP/LC) žurnālistiem norādīja, ka atrisināt kravu automašīnu rindu problēmu uz Latvijas un Krievijas robežas var tikai trīspusējās sarunās, iesaistoties Eiropas savienībai (ES), Krievijai un Latvijai.

Šlesers sacīja, ka esot ticies ar Eiropas Komisijas viceprezidentu un transporta komisāru Žaku Barro, kurš apliecinājis, ka rosinās šādu sarunu sākšanos. Ar informācija par problēmām uz robežas ministrs esot arī dalījies ar pārējo ES dalībvalstu satiksmes ministriem, līdz ar to Šlesers pauda cerību, ka līdz rudenim tiks izbūvēti pirmie termināli.

Komentāri (7)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu