GM bloķēs "Saab" pārdošanu Ķīnas kompānijām

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Saab

ASV autoražotājs "General Motors" (GM) pirmdien paziņoja, ka pārtrauks piegādāt Zviedrijas autobūvētājam GM Meksikas rūpnīcā ražotos "Saab 9-4X", ja finanšu grūtībās nonākušo "Saab" iegādāsies divas Ķīnas firmas.

GM plāno šādi bloķēt "Saab" darījumu ar Ķīnas firmām "Pang Da" un "Youngman", kuras vēlas iegādāties "Saab" un sniegt finanšu problēmās nonākušajam autoražotājam ilgtermiņa finansējumu.

GM arī paziņoja, ka šādas "Saab" iegādes gadījumā tā anulēs Zviedrijas autoražotājam piešķirtās tehnoloģiju apmaiņas licences, tomēr labprāt turpinātu piegādāt dažus auto komponentus.

GM: darījums nebūs mūsu interesēs

"Lai gan GM ir atvērta spēka pārvadu un citu komponentu turpmākai piegādāšanai "Saab" saskaņā ar atbilstošiem nosacījumiem, GM nepiekritīs turpināt pastāvošās tehnoloģiju licences vai arī turpmāk piegādāt 9-4X modeļa automašīnas "Saab" pēc ierosinātās īpašnieku maiņas, jo tā nebūs GM akcionāru interesēs," paziņoja GM.

9-4X pamatā ir GM ražotās "Cadillac SRX". Abiem modeļiem ir līdzīgs izskats, kopīga komplektēšanas līnija GM rūpnīcā Meksikā un kopīgas svarīgākās sastāvdaļas.

"Saab" mātesfirma Nīderlandes "Swedish Automobile" 28.oktobrī izplatīja paziņojumu par vienošanos par 100 miljoniem eiro (70 miljoniem latu) pārdot 100% "Saab" akciju partnerfirmām no Ķīnas "Youngman" un "Pang Da". Abas Ķīnas kompānijas 31.oktobrī paziņoja, ka ieguldīs "Saab" 855 miljonus ASV dolārus (429 miljonus latu), lai atdzīvinātu autoražotāja darbību.

GM sestdien brīdināja, ka varētu bloķēt šo "Saab" iegādi, jo "GM nevarēs atbalstīt "Saab" īpašnieku maiņu, kas varētu negatīvi ietekmēt GM pastāvošās attiecības Ķīnā vai citādāk negatīvi ietekmēt GM intereses visā pasaulē".

Nepieciešama vairāku pušu piekrišana

"Youngman", "Pang Da" un "Saab" darījumam nepieciešama piekrišana no vairākām pusēm, tostarp nozīmīgu lomu spēlē piekrišana no agrākā "Saab" īpašnieka GM, Ķīnas varas iestādēm, Eiropas Investīciju bankas un Zviedrijas Valsts kases.

"Swedish Automobile" paziņoja, ka ir noslēgts saprašanās memorands ar "Pang Da" un "Youngman" , kas paredz īstenot 100% "Saab" akciju pirkšanas un pārdošanas darījumu par 100 miljoniem eiro.

Vēl nesen tika ziņots, ka "Swedish Automobile" pārtraukusi darījumu par finansējuma saņemšanu no Ķīnas automobiļu izplatīšanas kompānijas "Pang Da Automobile" un Ķīnas autobūves kompānijas "Zhejiang Youngman Lotus Automobile", kas tika uzskatītas par " Saab" glābējām no bankrota, jo tās vēlējās savā īpašumā iegūt visu kompāniju, ne tikai investēt " Saab" 245 miljonus eiro (172 miljonu latu), kas tām dotu tiesības uz apmēram pusi kompānijas akciju.

"Saab" reorganizācijas administrators Gujs Lofalks iepriekš pieprasīja tiesai apturēt kompānijas reorganizācijas procesu, minot, ka finansējums, ko "Saab" var saņemt, nav pietiekams, lai izvairītos no bankrota, jo potenciālie investori no Ķīnas vairs nevēlas vien investēt, bet gan pārņemt "Saab" savā kontrolē. Taču pēc paziņojuma par "Saab" pārdošanu Ķīnas kompānijām Lofalks atsauca šo prasību tiesai.

Lieli parādi un darbības traucējumi

"Saab" un "Swedish Automobile" ģenerāldirektora Viktora Mullera sniegtā informācija liecina, ka kompānijas parādsaistības sasniedz 150 miljonus eiro (105 miljonus latu), tā nav norēķinājusies ar piegādātājiem, kas kopš aprīļa nav veikuši piegādes. " Saab" darbinieki nav saņēmuši algas vēl par augustu, bet " Saab" rūpnīca Trollhetenā darbu pilnībā pārtrauca jau jūnijā, bet periodiski darbības pārtraukumi rūpnīcā sākās jau aprīlī, jo " Saab" nespēja samaksāt piegādātājiem un tie pārtrauca piegādes.

"Saab" automašīnu būvēšanu sāka 1947.gadā. 1990.gadā ASV autobūves koncerns "General Motors" (GM) iegādājās 50% " Saab" akciju, bet pēc 10 gadiem kļuva par tās vienīgo īpašnieku. 19 no 20 gadiem, kad " Saab" bija GM kontrolē, " Saab" ir strādājis ar zaudējumiem.

"Swedish Automobile", kas agrāk bija pazīstama ar nosaukumu "Spyker", iegādājās " Saab" no GM pērn janvārī, tomēr kompānijai bija problēmas ar finansējuma piesaisti, lai Zviedrijas autoražošanas lepnums turpinātu darbu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu