Ziemeļu šķērsojumu pār Daugavu sāks būvēt 2013.gadā (7)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Video vairs nav pieejams. Video vairs nav pieejams.

Rīgas Ziemeļu transporta koridora būvniecību gatavojas sākt jau 2013.gadā, tikai vēl nav īstas skaidrības – būs tilts vai tunelis. Pašvaldībā šis projekts jau esot sagatavots realizācijai, jo aprēķināti ieguvumi un izdevumi. Turklāt Rīgas dome šobrīd vairāk sliecas par labu tilta izbūvei.

Projekta koncepcija gatava

Tā trešdien ziņo LNT ziņas, uzsverot, ka vērienīgo projektu plānots pabeigt 2019.gadā. Rīgas Ziemeļu šķērsojuma būvniecības projekta koncepcija jau esot sagatavota, vēl tikai atlicis risināt zemes jautājumus un finansējuma piesaisti. Turklāt jau aprēķināts, ka ieguvumi no šā projekta īstenošanas piecas reizes pārsniegšot izdevumus.

Daugavas Ziemeļu šķērsojums paredz savienot Kundziņsalu ar Bolderājas ceļu, lai uzlabotu satiksmes kustību galvaspilsētā. Jaunais tilts vai tunelis īpaši atslogotu smagā autotransporta kustību, jo šiem braucējiem paiet pat stunda ceļā, lai tiktu no Daugavas viena krasta uz otru. Tiktu ekonomēts gan laiks, gan degviela.

Rīgas domes deputāts Olafs Pulks LNT ziņām atzina: „Tas, protams, nav šīs domes jautājums, tas varētu būt nākamo divu, bet pamazām uz priekšu jāvirzās un Rīgas attīstībai tas noteikti būs vajadzīgs, bet jautājums, kas par to maksās, tas ir vissvarīgākais.”

Visticamāk būs tilts

Ziemeļu transporta koridors kopumā varētu izmaksāt 1,5 miljardus eiro. Visdārgāk izmaksāšot otrais posms – Daugavas šķērsojums, kas varētu izmaksāt vairāk nekā vienu miljardu eiro. Rīgas dome jau esot pieņēmusi lēmumu, ka Ziemeļu šķērsojums būs 54 metrus augsts tilts, tomēr nolemts vēl pētīt arī alternatīvas.

85% no visa projekta finansējuma paredzēts piesaistīt no Eiropas fondiem. Lai to izdarītu, būs nepieciešams Ministru kabineta lēmums, taču tas, visticamāk, būs nākamās valdības jautājums.

Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Anrijs Matīss LNT ziņām norāda: „Šobrīd Satiksmes ministrijas programmās nav šāda finansējuma, lai atbalstītu šo projektu. Ja ir argumentēts Rīgas domes viedoklis, tad par to būtu jālemj valdībai. Šobrīd ir grūti spriest, vai tas finansējums atrodas.”

Prognozē, ka Ziemeļu koridora būvniecība radītu vismaz 9000 darba vietu, bet ilgtermiņa aprēķini lēš, ka tiktu nodarbināti 52 000 cilvēku, jo līdz ar šā projekta realizāciju attīstītos apkārtējā teritorija, infrastruktūra un arī aktivizētos ostas darbība.

Komentāri (7)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu