Divu gadu laikā par 30% audzis žurnālu tematisko pielikumu pieprasījums

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Laika periodā no 2013. līdz 2015.gadam izdevumu kategorijā žurnāliem par māju un dārzu pieprasījums audzis par 30%, informē mazumtirdzniecības tīkla «Narvesen» pārvaldītājas SIA «Narvesen Baltija» valdes priekšsēdētāja Katrīne Judovica.

«Narvesen» apkopotie pārdošanas dati arī liecina, ka popularitāti iemanto hobiju žurnāli par kulināriju, darbiem mājās un dārzā, kā arī par ceļošanu, sportu, makšķerēšanu un medībām. Tāpat stabila iedzīvotāju interese saglabājusies par nedēļas avīzēm.

Judovica arī atzīmē, ka patlaban, kad operatīvo informāciju var ērti iegūt internetā, periodisko izdevumu lasītāji vairāk meklē kvalitatīvu, analītisku saturu par tematiem, kas viņus interesē padziļināti. «Tādēļ likumsakarīgi, ka iknedēļas avīzēm saglabājas stabils lasītāju loks, bet īpaši iecienīti ir hobiju un dzīvesstila žurnāli.»

Lielākā iedzīvotāju interese ir par žurnāliem latviešu un krievu valodā, turklāt abās valodās pircēji izvēlas līdzīgas tematikas izdevumus. Tomēr «Narvesen» novērojumi liecina, ka Latvijas lasītāju interesi saista arī starptautiski populārie periodiskie izdevumi citās valodās. Visvairāk - Anglijas, Vācijas, ASV, Francijas un Itālijas izdevumi.

Savukārt tā saucamie sieviešu žurnāli, žurnāli par māju, dārzu un kulināriju, kā arī avīžu tipa iknedēļas izdevumi populārākie ir Latvijas novados, bet rīdzinieki biežāk nekā reģionos dzīvojošie izvēlas «glancētos» žurnālus, turklāt tieši Rīgā visvairāk tiek pirkti ārzemju izdevumi.

Kopumā Latvijas populārāko periodisko izdevumu topa līderpozīcijas joprojām saglabā tā saucamā dzeltenā prese jeb izdevumi, kas atspoguļo populāru cilvēku dzīvi.

Kā ziņots, mazumtirdzniecības franšīzes tīklu «Narvesen» pārraugošais uzņēmums SIA «Narvesen Baltija» 2014.gadā ievērojami audzēja apgrozījumu, sasniedzot 64,05 miljonus eiro, liecina «Firmas.lv» informācija.

Tas ir par 73% vairāk nekā 2013.gadā, kad uzņēmums apgrozīja 37,08 miljonus eiro. Tikmēr uzņēmuma peļņa 2014.gadā bija 2,97 miljoni eiro, kas ir par 93,71% vairāk nekā 2013.gadā, kad peļņa bija 1,53 miljoni eiro.

«Narvesen Baltija» vadība iepriekš prognozēja, ka 2015.gads būs straujš veikalu ķēdes un tirgus daļas pieauguma gads.

SIA «Narvesen Baltija» dibināta 1997.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 10 592 996 eiro. «Narvesen Baltija» pieder norvēģu uzņēmumam «Reitan Servicehandel». «Narvesen» iekļauts «Reitan» uzņēmumu grupā, kas pārstāvēta Ziemeļvalstīs un Baltijā ar tādiem zīmoliem kā «Narvesen», «Pressbyrån», «R-kiosk» un «7-Eleven».

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu