TVNET tests: Toyota Avensis Touring Sports

Dalīties draugiem E-pasts Drukāt Iesūtiet ziņu Komentāri

Dīzeli vai benzīnu? 2015. modeļu gada Avensis universālis sniedz interesantas atbildes.

 

FOTO: Toyota

Kas tas ir?

2015. gada Toyota Avensis ir 2008. gada modeļa otrā vērienīgā modernizācija kopš 2011. gada.

Atjaunināto modeli, kas prāvā skaitā jau ripo arī pa mūsu ielām, viegli pazīt pēc jaunā ģīmja, kura sašaurinātie lukturi un LED svītras ir kopīgi ar jauno Toyota Auris, kas arī patiesībā ir atsvaidzināts vecais jeb 2012. gada modelis.

Kavēšanās ar pilnīgi jauna modeļa izlaišanu neizbēgami ietekmē tehniku, izmērus un aprīkojumu.

Avensis nu jau ir teju visšaurākais D segmenta automobilis,

kas blakus jaunajam Passat, Mondeo un Superb izskatās pēc vienu izmēru mazākas automašīnas. Toyota darījusi, ko spējusi, lai kaut kā «uzfrišinātu» salonu, kas daļēji arī izdevies. Senilā dzintardzeltenā apgaismojuma vietā nu ir mūsdienīgs balti zils, Touch & Go navigācijas ekrāna abās pusēs izvietotas loģiskas pogas, un tipiski vēsajām Toyota salona apdares kombinācijām pievienojusies silti brūna Terracota. Tālākiem uzlabojumiem panelī gluži vienkārši nav vietas, tāpēc starta poga un stāvbremzes taustiņš sacenšas disciplīnā «kurš labāk paslēpsies aiz stūres?». Ar izteiktu pārsvaru uzvar poga P, jo atrodas zemāk, un bez priekšāteikšanas to nespēj uziet pat attapīgi un dažādus auto smeķējuši braucēji. Viduskonsole šaurā salona dēļ pati ir par šauru jebkam citam, izņemot pārnesumkārbas sviru un ovālu glāžu turētāju. Komplektācijas līmeņi ir četri, no Standard līdz Premium, un tie atbilstoši statusam tiek kombinēti ar vienu no trim benzīna dzinējiem (visi ir 4 cilindru un atmosfēriskie) vai vienu no diviem dīzeļiem (1,6 vai 2 l), kuri izstrādāti sadarbībā ar BMW.

FOTO: Toyota

 

FOTO: Toyota

Kā tas brauc?

Šeit seko patīkamais pārsteigums Nr.1. Lai gan dīzelim ir tikai manuālā kārba un ārpusē tas tarkšķ tikpat skaļi kā lētākajos BMW, Avensis Touring Sports (man trāpījās vieni vienīgi universāļi) jau pirmajos metros pierāda sevi kā izveicīgu un mūsdienīgu dīzeļauto. Pārnesumkārbas slēgšanās, protams, iestigusi 2008. gadā, taču uz nerviem nekrīt, un galu galā daudz svarīgāki ir pareizi piemeklēti pārnesumu skaitļi.

Degvielas patēriņš bez lielas lūgšanās ātri nošļūk piecu litru robežās,

un tas ir labi lielam universālim ar velosipēdu turētājiem uz jumta. Procesā atklājās, ka jaunie sēdekļi gan ir glīti, bet ne perfekti, un cruise – control vadība notiek ar tādu pašu zemstūres sviru kā gadsimta sākuma modeļos. No dažiem anahronismiem tomēr būtu pēdējais laiks tikt vaļā.

FOTO: Toyota

Pēc iepazīšanās ar atlētisko D-4D versiju uz benzīna automašīnu raudzījos ar neslēptām aizdomām. Bez Valvematic gāzu sadales mehānisma, ko piedzen mūžīga ķēde, Avensis dzinējiem diez vai ir ar ko lepoties, - un tad vēl tas variators... Un tomēr arī te jaunais – vecais Avensis izmanījās paspīdēt. Jā, apgriezienu hipertonija nav un šajā modeļu paaudzē diez vai tiks pilnībā izārstēta, taču Multidrive S raksturam var pielāgoties un, reizumis izmantojot mistisko Sport pogu, pat gūt baudu no braukšanas kā pilsētā, tā ārpus tās. Dīvaina untuma dēļ manuālās slēgšanas taustiņi zem stūres, ar kuriem var komandēt septiņas mākslīgi ieprogrammētas pakāpes, pieejami tikai un vienīgi Premium versijai.

Loģiskam izskaidrojumam īsti nepadodas divu dažādu benzīna dzinēju ekstrēmi tuvie parametri: 1,8 un 2 litru Valvematic jauda atšķiras par pieciem zirgspēkiem, bet griezes moments – par 16 Nm... kamdēļ? Pārdevēji teic, ka divlitru motors ir «momentīgāks» un, tā kā cenas atšķirība ir mazāka par 2000 eiro, uz 1,8 dzinēju biežāk tēmē autoparki - kas, būsim godīgi, arī ir lielākie Avensis noņēmēji. No lietotāja viedokļa iepatikās vēl divi 2015. gada modeļa faktori – daudz

delikātāka stabilitātes sistēma, kas nepīkst un nerausta automobili, tiklīdz tas uzbraucis uz mušas mēsla

vai ozolzīles, un piekare, kas detaļās nav izcila, bet kopumā pelna cieņu un uzticību. Pievienojiet uzbiezinātu skaņas izolāciju, un, re, mums ir jauns ēdiens no pazīstamiem ingredientiem.

FOTO: Toyota

 

FOTO: Toyota

Kas to pirks?

Toyota Avensis ir tipiska dienesta automašīna, tāpēc visu izšķir nevis Lielās Kļockas, bet «sīkais eiro». Pēc cenas un snieguma attiecības Avensim nav līdzīgu, jo pat topa versija Premium ar dīzeli, ādas salonu, 18 collu diskiem utt. nemaksā vairāk par 33 500 eiro. Vēl par dārgu? Pareizi, kam jums Premium, ja optimālā komplektācija Active Plus samazina gala ciparu līdz 28 370 eiro? Ā, nu bet tur jau tikai rokas kārba... Ok, tad še jums 2.0 Multidrive S par 26 080 eiro!

FOTO: Normunds Avotiņš

Pilna servisa līzingi piedāvā Avensi par pasakaini saldiem ikmēneša maksājumiem, un tomēr šī Toyota pamet autosalonus retāk, nekā dīleriem gribētos. Varbūt trešais uzlējums neiet pie dūšas pat rūdītiem Toyota lietotājiem? Varbūt pārbaudītais modelis vienkārši izgājis no modes un zaudējis pēdējo «re-kas-man-ir» sindroma kripatu?

Salons, protams, nodod modeļa vecumu kā vīzdegunība domnieku, taču alternatīvu par tādu cenu arī īsti nav.

Un tātad – dīzeli vai benzīnu. Ņemot vērā joprojām panesamo cenas atšķirību (ap 2500 – 3000 eiro), un tautā klīstošos nostāstus par neparastiem variatora «gļukiem», Avensis universāli es laikam ņemtu ar D-4D.

Toyota Avensis Touring Sports cena sākas ar 19 730 eiro.

Uz augšu