CSDD: Trūkst informācijas defektīvo Volkswagen identificēšanai Latvijā

FOTO: Volkswagen

Tā kā «Volkswagen» nav precīzi identificējis kritērijus, kuras autoražotāja mašīnas varētu būt aprīkotas ar konkrēto dzinēju, kas var falsificēt kaitīgo izmešu datus, tad nav arī iespējams pateikt, cik to ir Latvijā, norādīja Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD).

Patlaban ir zināms tikai viens kritērijs, ka tās ir mašīnas ar dīzeļdzinēju. Laboratoriski Latvijā defektu konstatēt nevar, jo šādu īpašu laboratoriju nav visā Baltijā. Taču, ja tiktu definēti detalizētāki kritēriji, iespējamo auto skaitu Latvijā pēc CSDD datiem noteikt varētu.

CSDD arī norāda uz to, ka patlaban, lai arī Eiropā tiek veiktas laboratoriskās pārbaudes, konkrētu rezultātu nav, jo acīmredzot process nenotiek tik ātri, nav arī pagaidām saprotams, cik šādu mašīnu ar defektiem varētu būt saražots tieši Eiropas tirgum.

Kā ziņots, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) uzskata, ka visām Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm vienoti būtu jāiesaistās automašīnu ražotāja «Volkswagen» izmešu jautājuma risināšanā, pastāstīja VARAM pārstāve Kristīne Kļaveniece.

Ministrija nosodoši vērtē iespējamo krāpšanos ar izmešu daudzumu. Tomēr, ņemot vērā, ka tā varētu būt pasaules mēroga krāpniecība, ministrija uzskata, ka jautājums jārisina vienoti visās ES dalībvalstīs.

VARAM sagaida aktīvu auto ražotājus kontrolējošo institūciju rīcību situācijas pilnīgai izpētei un atbilstošu soda mēru noteikšanai.

Kā vēstīts, ASV Vides aizsardzības aģentūra (EPA) atklāja, ka «Volkswagen» atsevišķām dīzeļdzinēju automašīnām uzstādīta programmatūra, kas pilnīgu kaitīgo izmešu kontroli veic vien brīdī, kad tai tiek izdarītas oficiālās emisijas pārbaudes. Tādējādi šo automobiļu izdalīto kaitīgo izmešu daudzums pārsniedz oficiāli atļauto.

Pagājušajā nedēļā uzņēmums atzina, ka pasaulē ar konkrētu dīzeļdzinēju tipu, kas var falsificēt kaitīgo izmešu datus, aprīkoti līdz pat 11 miljoniem tā ražoto automašīnu.

Tikmēr Eiropas Komisija aicinājusi visas 28 ES dalībvalstis pārbaudīt, vai pārdotās automašīnas atbilst bloka standartiem.

Uz augšu