LIZDA: nauda pedagogiem nevar būt no līdzekļiem neparedzētim gadījumiem

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka/LETA

Finansējums jaunajam pedagogu algu modelim nākamā gada valsts budžetā nevar būt no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem, otrdien intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam «Rīta Panorāma» sacīja Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības vadītāja Inga Bite.

Viņa atzina, ka gadījumā, ja šis jautājums netiks atrisināts līdz budžeta projekta iesniegšanai Saeimā, pedagogi var izšķirties pat par streika rīkošanu.

Bite uzsvēra, ka finansējumam pedagogu algām ir jābūt skaidram vairākiem turpmākajiem gadiem, un skolotājiem jau tagad jābūt skaidrībai šajā jomā, lai viņi zina, ar ko rēķināties.

LIZDA vadītāja arī pauda, ka ir darīts daudz, lai šo jautājumu atrisinātu mierīgā ceļā, bet otrdien LIZDA tiks lemts par iespējamām protestakcijām - darba pārtraukšanu, iziešanu ielās vai ko citu.

Aģentūra BNS vēstīja, ka koalīcijas darba grupa, kas strādā Ministru prezidentes Laimdotas Straujumas («Vienotība») vadībā, septembra laikā plāno precizēt skolotāju atalgojuma jauno modeli. Vienlaikus izglītības un zinātnes ministre Mārīte Seile ir atzinusi, ka vēl nav skaidrības, kad šis modelis varētu būt pilnībā gatavs.

Tāpat Seile paudusi bažas, ka no sarunām par nākamā gada budžetu nav saprotams, kur valsts ņems naudu, lai ieviestu skolotāju atalgojuma jauno modeli.

Pedagogu atalgojums jaunajā modelī tiek rēķināts par 36 darba stundām nedēļā. Tās ietver visus pedagoga veicamos darbus mācību procesā - vidēji 24 mācību stundas, to sagatavošana, darbu labošana, konsultācijas, darbs ar vecākiem, darbs skolas attīstībā.

Skolotāju atalgojums ir atkarīgs no skolēnu skaita klasē un tiek noteikts robežās no 760 līdz 1000 eiro mēnesī par vienu amata vienību. Jaunais modelis paredz lielāku atbalstu skolēniem, lai nodrošinātu izglītības kvalitātes paaugstināšanu un samazinātu nevienlīdzību pilsētu un lauku skolēnu mācību sasniegumos.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu