Pirmie iespaidi: Nissan Note DIG-S (8)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Nissan

Meklējot jaunu automobili, mūsdienās par izvēles iespēju trūkumu sūdzēties nevar un to, kāds auto stāvēs pie mājas, nosaka vien pircēja vēlmes, vajadzības, gaume un maciņa biezums. Tas attiecas kā uz mazmazītiņiem mikromobiļiem, kur bagāžai īsti vietas nav, tā arī lielākiem pilsētas auto, sporta auto un apvidniekiem.

 
Foto: Ingars, TVNET

Ārējais dizains un salons

Ja salīdzina ar oriģinālo 2006.gada Note, jaunais, otrās paaudzes modelis ir kļuvis modernāks (tas arī ir loģiski), virsbūvē ir mazāk apaļo formu un līniju, lukturu bloki ir sarežģītāki, bet vispārējā koncepcija un virsbūves formas nav mainījušās. Note aizvien ir auto, kas nav hečbeks tradicionālajā šā jēdziena izpratnē un nav arī universālis. Tam ir uz priekšu atbīdīta salīdzinoši gara pasažieru telpas daļa, īss motora pārsegs un stāva aizmugure.

Foto: Ingars, TVNET

Būtībā šis raksturojums arī izskaidro, kādēļ Note ir tik ietilpīga, cik tā ir. Ja šo mazās klases auto aplūko tikai no ārpuses, tad diez cik daudzsološs tas neizskatās, tomēr auto sagādā pārsteigumu tiklīdz ir sperts solis pāri slieksnim. Vietas pasažieru telpā izrādās ir ļoti daudz un skaidrojums, kā tas iespējams, ātri ir rokā - pie vainas ir kompaktklases auto cienīga riteņu bāze, kuru tikai pavisam nedaudz noēd motortelpas agregāti un bagāžnieks. Note gadījumā attālums starp asīm ir 2600 milimetri. Ja šis skaitlis neko neizsaka, tad atliek vien nolikt blakus kompaktklases etalonu Volkswagen Golf, kura riteņu bāze ir tikai par 37 milimetriem garāka. Auto proporcijas ir pārdomātas un veidotas, primāri domājot par pasažieru ērtībām.

Vietas salonā ir vairāk nekā tālsatiksmes autobusā un aizmugurē sēdošie pat varēs brīvi sakrustot kājas. Tas gan nenozīmē, ka Note būs piemērota četriem Eiropas apceļotājiem, jo bagāžnieku par lielu spēs nosaukt tikai nelabojamākais optimists, kuram laba ziņa ir pat iespēja nolikt kaut vienu iepirkumu maisiņu. Tik slikti gan ar Note nav, jo atkarībā no tā, vai auto ir apgādāts ar bīdāmu aizmugurējo sēdekli un riepu remonta komplektu vai rezerves riteni, tilpums litru izteiksmē ir vismaz 295 litri. Patiesībā - ja paskaita, cik bieži šādos auto tiek vesti četri koferi un cik bieži šādas klases mašīnas izmanto, piemēram, jurģos, ar litrāžu pietiks.

Foto: Nissan

No bagāžnieka atgriežoties pasažieru telpas priekšdaļā var atzīmēt, ka arī vadītāja darbavieta ir pietiekami ērta. Protams, ir plašāki un lielāki auto, tomēr visi agregāti un vadības sviras ir pa rokai un pie sēdpozīcijas, ko uzreiz pieregulēt šeit ir mazliet grūtāk nekā citkārt, ar laiku pierod. Vajag tikai sēsties un braukt.

 
Foto: Ingars, TVNET

Dzinēji un gaitas īpašības

Note pārstāv mazo klasi, tādēļ diži lielu iespēju izvērst plašu motorizācijas paleti Nissan nav. Dzinēju opcijas ir trīs un veiktspējas secībā tie ir 1,2 litru atmosfēriskais motors ar 80 ZS un 110 Nm, 1,5 litru dīzeļdzinējs ar 90 ZS un 200 Nm, un 1,2 litru kompresormotors ar degvielas tiešo iesmidzināšanu, kas attīsta 98 ZS un 147 Nm. Visi motori standartā tiek apgādāti ar stop/start sistēmu un 5 pakāpju manuālo pārnesumkārbu. DIG-S dzinējam (benzīna kompresormotors) ir papildus opcija manuālās transmisijas vietā uzstādit CVT bezpakāpju variatoru.

TVNET rīcībā tika nodots Note automobilis ar jaudīgāko no šiem dzinējiem un manuālo pārnesumkārbu. Un galvenā atziņa ir ļoti vienkārša - nevajag no šādi apgādāta auto gaidīt galvu reibinošu dinamiku un ātruma rekordus, tad tas sevi pilnībā attaisnos.

Foto: Publicitātes foto

Note DIG-S ir pilnīgi pietiekams auto pilsētas apstākļos. Dzinējs savā nodabā burkšķ un dzen spēkratu uz priekšu, pakāpeniski un no viena krustojuma līdz otram. Kā pirmais no luksofora neaizskriesi, bet arī kā pēdējam nebūs jāpaliek. Tikpat pietiekams Note DIG-S ir arī uz šosejas. Vienmērīgai braukšanai ir vairāk nekā pietiekami, tikai jāpatur prātā, ka motoriņš nav diez cik elastīgs, tādēļ nāksies krietni vien padarboties ar ātrumpārslēgu un apdzīšanas manevru savlaicīgi ieplānot

Kā jau minēju, mazajam kompresordzinējam ir raksturīgs burkšķis, taču to dzird tikai paātrināšanās laikā. Vienmērīgi braucot, pat lielā ātrumā, dzinēju nedzird. Vēl viena šī 1,2 litru benzīnnieka pozitīvā iezīme ir degvielas patēriņš. Pilsētas apstākļos mazais auto oficiāli ēd 5,2 litrus, bet reālajā dzīvē un reālos braukšanas apstākļos tie būs vismaz 6 litri uz 100 kilometriem. Šosejas režīmā Note turpretim vairāk vai mazāk patērē kā norādīts tehnisko datu tabulā. Oficiāli - 3,8 litrus, bet realitātē - no 3,5 litriem, ja priekšā brauc kāds aizvēja veidotājs, līdz četriem un nedaudz vairāk litriem, ja ceļš ir brīvs un spidometrs rāda starp 90 un 100 kilometriem stundā. Citriem vārdiem sakot, Note ar jaudīgāko no dzinējiem ir gana efektīvs automobilis, kuru atliek vien uzpildīt un braukt. Būtiski atzīmēt, ka ekonomiskāks ir tieši kompresordzinējs nevis 1,2 litru atmofēriskais agregāts.

Foto: Ingars, TVNET

Braukt, starp citu, ir patīkami, jo, lai arī auto ir mazs, tas labi turas uz ceļa, ir gana stingrs un saturīgs. Lai gan šis ir viedoklis tikai par DIG-S modeli, kam ir atsevišķi pielāgoti stūres un balstiekārtas regulējumi, arī pārējiem modeļiem nebūs ļumīgi amerikāniska gaita. Note jau no paša sākuma ir izstrādāta Eiropā, testēta un regulēta uz Eiropas ceļiem un domāta Eiropas patērētājiem. Protams, daudzviet uz dienvidiem no Latvijas autoceļi ir labāki, taču arī sliktu ceļu tur netrūkst un pat uz tādiem Note stāv pārliecinoši un jūtas droši.

 
Foto: Nissan

Drošības sistēmas un aprīkojuma līmeņi

Nissan īpaši izceļ, ka Note ir pirmais mazās klases auto ar tik progresīvu drošības sistēmu klāstu. Joslu maiņas asistents, aklās zonas uzraugs, kustīgu objektu detektēšanas sistēma, virzoties atpakaļgaitā, 360 grādu apkārtskata sistēma - visi šie tehnoloģiskie brīnumi jau ir pazīstami, taču ne mazajā klasē.

Foto: Nissan

Šo sistēmu balsts ir aizmugurē zem bagāžnieka vāka roktura iebūvētā platleņķa kamera, turklāt tā informāciju sniedz arī joslu maiņas asistentam, kurš brīdina par neapzinātu novirzīšanos no kursa. Saprotams, ka augstāk minētās sistēmas pilnvērtīgi spēj strādāt tikai tad, ja saņem maksimāli daudz informācijas, tādēļ Nissan inženieri ir izstrādājuši īpašu lēcas tīrīšanas mehānismu. Ja elektronika konstatē, ka kamera vairs nerāda tik labi kā varētu, tā tiek apskalota un nožāvēta. Apkārtskata funkciju, kas ievērojami ceļ drošības līmeni un mazina citu auto apskrāpēšanas risku stāvlaukumā, jau minēju sākumā un tā bez aizmugurējās kameras izmanto vēl trīs kameras, kas iebūvētas spoguļu korpusos un radiatora režģī.

Izmēģinātais bija Tekna aprīkojuma līmeņa auto un tam minētie elektroniskie asistenti kopā ar vēl vairākām patīkamām ekstrāmām, piemēram, gudro atslēgu, automātiskajām gaismām un logu tīrītājiem, ir standarta aprīkojums. Ja maciņš ļauj, tad par papildus samaksu Tekna modeļiem var uzstādīt stikla jumtu, kas radīs vēl plašāka salona ilūziju, kā arī Dynamic Styling Pack elementus, tostarp sportiskāka izskata bamperus, citu stūri un sēdekļus.

Ja cilvēks ir pieticīgāks, viņam pietiks arī ar bāzes Note Visia modifikāciju, kuras standarta aprīkojumā ir seši drošības spilveni un kruīza kontrole, bet, ja gribas mazliet vairāk mūsdienīgā komforta, tad Accenta būs pareizā izvēle, jo cita starpā ietver arī klimata kontroli, Bluetooth brīvroku sistēmas, vadītāja sēdekļa augstuma regulēšaas un elektrisko logu pacēlāju priekšrocības.

Foto: Nissan

Lētākā Note būs Visia City aprīkojuma līmeņa modelis ar 80 zirgspēku benzīna dzinēju un manuālo pārnesumkārbu. Latvijas tirgū tā maksā 11 590 eiro. Par 650 eiro dārgāks būs identisks, bet ar gaisa kondicionētāju apgādāts auto. Lētākais Accenta aprīkojuma līmeņa auto ar tādu pašu dzinēju maksās 13 090 eiro, savukārt Note Tekna ar kompresordzinēju (atmosfēriskais 1,2 litru agregāts šādam auto nemaz netiek piedāvāts) ir pieejams par 15 890 eiro. Ja interesē dīzeļdzinēji, tad Visia City komplektācijā Note ar 1,5 dCi agregātu, kurš vidēji tērē vien 3,5 litrus degvielas uz 100 kilometriem, maksā 14 190 eiro.

Nissan Note DIG-S tehniskie dati

Dzinējs1198 cm3, I3
Jauda98 ZS @ 5600 rpm
Grieze147 @ 4400 rpm
0-100 km/h11,8 s
Vmax181 km/h
Vid.patēriņš4,3 l/100 km
CO299 g/km
Garums4100 mm (4140 mm ar Dynamic Styling Pack)
Platums1695 mm
Augstums1530 mm (1535 mm ar stikla jumtu)
Riteņu bāze2600 mm
BagāžnieksAtkarībā no aprīkojuma un konfigurācijas 295 – 1495 litri
Degvielas tvertne41 litrs
PašmasaBraukšanai gatavs, nokomplektēts auto – 1124 kg
Komentāri (8)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu