Opel Cascada līdz ar vasaras iestāšanos saņem jaunu dīzeli

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Opel

Garens, elegants siluets, modernākās tehnoloģijas un daudzpusīgs standarta aprīkojums – vienā vārdā: Cascada.

Ar savu lielo kabrioletu Opel piedāvā plašu četrvietīgu auto, kam ir auduma salokāmais jumts ar labām akustikas un termoizolācijas īpašībām. Jumts atveras 17 sekundēs un tas iespējams arī braucot ar ātrumu līdz 50 km/h. Modernizācijas rezultātā Cascada ir ieguvusi pavisam jauno 2 litru turbodīzeli (170 ZS, 400 Nm), kurš nesen debitēja Insignia un Zafira Tourer. Motors aizvieto līdzšinējo 165 ZS agregātu.

Salīdzinājumā ar tā priekšteci, jaunais dzinējs ir par trim procentiem jaudīgāks un ar 14 procentus lielāku griezes momentu. Patēriņš tai pašā laikā ir zemāks - Cascada, kas apgādāta ar 170 ZS dīzeli un sešu pakāpju manuālo transmisiju, patērē 4,9 litrus uz 100 km kombinētajā ciklā. CO2 izmešu daudzums tikmēr ir 129 g/km. Ar šo motoru apgādāts Opel kabriolets līdz 100 km/h paātrinās 10,3 sekundēs un tā maksimālais ātrums ir 218 km/h. Spurts no 80 līdz 120 km/h piektajā pārnesumā savukārt ilgst 9,3 sekundes – par septiņām sekundes desmitdaļām mazāk nekā ar tā priekšgājēja dzinēju. Kabriolets ar jauno 2.0 CDTI dzinēju tagad pieejams no 26 800.

Foto: Opel

Augstākā efektivitāte un zems patēriņš

Inženieriem izdevies panākt dzinēja efektivitātes uzlabojumus, pārveidojot degkameras, optimizējot pārveidota profila ieplūdes kanālus un izvēloties jaunu degvielas iesmidzināšanas sistēmu ar 2000 bāriem un līdz pat 10 iesmidzināšanas reizēm cilindra cikla laikā. Uzlabotā degvielas atomizācija arī ļauj dzinējam darboties klusāk. 400 Nm griezi motors attīsta no 1750 līdz 2500 apgr./min. Šī ir arī pirmā reize, kad VGT (Variable Geometry Turbine) maināmas ģeometrijas turbīnas turbokompresoram ir elektrisks aktuators, nevis vakuuma aktuators, tādējādi nodrošinot par 20 procentiem ātrāku reakciju. Arī ārkārtīgi kompaktie turbokompresora un starpdzesētāja gabarīti samazina gaisa daudzumu starp turbokompresoru un dzinēju, vēl vairāk paātrinot spiediena pieaugumu. Lai padarītu to vēl izturīgāku, turbokompresors tiek dzesēts ar ūdeni, turklāt tam ir eļļas filtrs, kas pievienots eļļas ieplūdes vietai, tādējādi samazinot gultņu sistēmas nodilumu.

Foto: Opel

Vienmērīga gaita tīrai kabrioleta sajūtai

Pastāvīgi NVH (Noise, Vibration, Harshness) – trokšņu, vibrāciju, nevienmērīguma raksturlielumu uzlabojumi visos braukšanas apstākļos bijis galvenais uzstādījums jau no brīža, kad jaunais dzinējs tika plānots. Uzlabojumi tā arhitektūrā bija vērsti uz divām galvenajām troksni radošajām vietām: motora augšpusi un apakšējo daļu. Jauns alumīnija cilindra galvas dizains, kurā ietverts atkabināts plastmasas vārstu vāciņš ar izolētiem stiprinājumiem un blīvi, palīdz samazināt trokšņu izdalīšanos. Motora apakšējā daļā tika nostiprināts jauns balansētājvārpstas modulis, kas izgatavots no augstspiediena apstākļos lieta alumīnija. Tajā ietvertas divas pretējos virzienos rotējošas vārpstas, kuras kompensē līdz pat 83 procentiem sekundāro dzinēja vibrāciju. Šo un vēl daudzu citu pasākumu rezultātā jaunais 2,0 CDTI agregāts rada mazāk trokšņu nekā tā priekštecis visās braukšanas situācijās, bet ar 74 decibeliem tukšgaitas laikā tas ir pat par trim decibeliem klusāks nekā iepriekšējais motors.

Foto: Opel

Tīra gaita ar selektīvo katalītisko redukciju SCR (Selective Catalytic Reduction)

Pateicoties BlueInjection selektīvās katalītiskās samazināšanas (SCR) sistēmai, 2,0 CDTI izplūdes gāzes ir gandrīz tikpat tīras kā benzīna dzinējam. BlueInjection ir pēcapstrādes procedūra, kas motora izplūdes gāzes attīra no slāpekļa oksīda (NOx). Izplūdes gāzu plūsmā pirms SRC katalizatora un dīzeļdegvielas smalko daļiņu filtra (DPF) plūsmā tiek izmidzināts neliels daudzums AdBlue®- nekaitīga šķidruma, kas sastāv no urīnvielas un ūdens. Šis šķīdums nekavējoties pārvēršas par amonjaku (NH3), kuru savukārt absorbē SCR katalizators. Tādējādi slāpekļa oksīds (NOx) cauri plūstošajās izplūdes gāzēs pēc ķīmiskas reakcijas ar amonjaku tiek pārvērsts par nekaitīgu slāpekli un ūdeni. AdBlue šķīdums ir pieejams degvielas uzpildes stacijās un Opel dīleru centros. Tas tiek uzglabāts atsevišķā tvertnē un to ir iespējams pēc nepieciešamības uzpildīt pa uzgali, kas atrodas līdzās degvielas uzpildes vāciņam.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu