Rotācijas aplis. Daudziem joprojām tas ir mīts (109)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Par to, ka liela daļa arī pieredzējušu autovadītāju gadu gaitā tā arī nav iemācījušies pareizi un pieklājīgi izbraukt rotācijas apli, runā jau sen. Stāsta un rāda, tomēr ievērojamajai daļai mērķauditorijas šī informācija prātā tā arī neaizķeras.

Pieklājīgas autovadīšanas normas saka, ka rotācijas aplī, ja tam ir vairākas braukšanas joslas, pa pirmo var braukt tikai tad, ja ir plānots nogriezties nākamajā izbrauktuvē.

Daudzi autovadītāji šo «likumu» cītīgi ievēro, bet citi - kā brauca, tā arī brauc rotācijas aplim pa perimetru ārējā joslā un pat nedomā uz brīdi pārkārtoties tuvāk centram. Un iznākumā šajā brīdī notiek tas, no kā satiksmes plānotāji, izgudrojot un ieviešot tādu būvi kā rotācijas aplis, cenšas izvairīties - strādā parasta krustojuma princips, kurā vieni stāv un gaida, kamēr citi brauc.

It kā jau loģiski, jo tāpat kādam būs mazliet jāpiebremzē, kāds jāpalaiž, tomēr labi zināmā TV raidījuma Mythbusters veidotāji pirms kāda laika praktiskā eksperimentā uzskatāmi pierādīja lokveida krustojuma priekšrocības un ievērojami lielāku auto caurlaidību, salīdzinot ar klasisko krustojumu.

Komentāri (109)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu