Panākta vienošanās Panamas kanāla paplašināšanas jautājumā (6)

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Panamas kanāla pārvalde ceturtdien paziņoja, ka ir panākusi vienošanos strīda izbeigšanai par pārsniegtām kanāla paplašināšanas izmaksām.

Par vienošanos paziņoja Panamas kanāla administrators Horhe Kihano nedēļu pēc kanāla paplašināšanas darbu atsākšanas. Strīda dēļ konsorcijs «Grupo Unidos por el Canal» (GUPC) bija apturējis šos darbus no 7.februāra līdz 20.februāra rītam.

Panamas kanāla pārvaldes paziņojumā teikts, ka panāktā vienošanās vēl ir jāizskata un jāparaksta. Tā ļaus pabeigt kanāla paplašināšanas projektu līdz 2015.gada decembrim.

Lai atsāktu paplašināšanu, kanāla pārvalde un konsorcijs GUPC veiks finanšu līdzekļu injekcijas - katrs pa 100 miljoniem ASV dolāru (73 miljoniem eiro).

GUPC, kurā piedalās būvfirmas «Sacyr» no Spānijas, «Salini-Impreglio» no Itālijas, «Jan de Nul» no Beļģijas un «Constructora Urbana» no Panamas, šomēnes bija apturējis 5,3 miljardus ASV dolāru (3,9 miljardus eiro) vērto projektu par trešo slūžu izbūvi 80 kilometrus garajā ūdensceļā, kas savieno Atlantijas un Kluso okeānu, saistībā ar strīdu par izmaksu pārsniegumu.

Darbu laikā bija radušās papildu izmaksas 1,6 miljardu ASV dolāru (1,2 miljardu eiro) apmērā, un konsorcijs vēlējās panākt, lai tās apmaksātu Panamas kanāla pārvalde.

Konsorcija strīds ar Panamas kanāla pārvaldi bija galvenokārt ir par to, kura puse ir atbildīga par ģeoloģiskās informācijas kvalitāti un kam ir jāsedz izmaksas par problēmām un kavēšanos, kas rodas negaidītu ģeoloģisku problēmu dēļ.

Panamas kanāla paplašināšana ir viens no pasaulē lielākajiem civilās inženierijas projektiem. To bija plānots pabeigt šogad uz kanāla 100. gadskārtu, bet tagad šo darbu pabeigšanas termiņš ir pārcelts uz 2015. gada decembri.

Jaunās slūžas ļaus pa kanālu pārvietoties kuģiem ar 12 tūkstošu konteineru pārvadāšanu jaudu. Pašlaik kanālā pārvietoties var kuģi ar maksimālo vestspēju 5000 konteineri. Konsorcijs trešā slūžu kompleksa izbūvi Panamas kanālā sāka 2009.gadā.

1914.gadā būvēto Panamas kanālu ik gadu caurbrauc 13-14 tūkstoši kuģu. Kanāls izmanto slūžu sistēmu, lai paceltu kuģus no jūras līmeņa un ļautu tiem pārvietoties starp Atlantijas un Kluso okeānu.

Komentāri (6)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu