«Ēnot» gribētāju skaits trīs reizes pārsniedzis vakanču piedāvājumu

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Šogad ikgadējai karjeras izglītības akcijai «Ēnu diena» pieteikušies 15 010 skolēni, savukārt akcijai reģistrēto vakanču skaits bijis gandrīz trīs reizes mazāks - 5703, «Ēnu dienai» veltītajā preses konferencē žurnālistiem pavēstīja «Junior Achievement - Young Enterprise Latvija» («JA-YE Latvija») valdes priekšsēdētājs Jānis Krievāns.

«Šāda patlaban ir oficiālā «JA-YE Latvija» statistika, taču jāņem vērā, ka reģionos skolas nereti pašas veido sadarbību ar uzņēmējiem,» sacīja Krievāns.

Viņš uzsvēra, ka šogad palielinājies gan vakanču piedāvājums, gan skolēnu aktivitāte, turklāt «ēnot» gribētāju interese pieaugusi gandrīz uz pusi - 2013.gadā tie bijuši 8638 skolēni. Toties piedāvāto vakanču skaits pērn bijis 4668.

Savukārt starp «ēnu» devējiem šogad bijuši 725 uzņēmumi un iestādes, bet iepriekšējā gadā - 510.

Kā norādīja SIA «Enerģijas risinājumi.lv» valdes loceklis uzņēmējs Guntars Kokorevičs, šāda atšķirība starp akcijā ieinteresēto jauniešu un viņiem piedāvāto vakanču skaitu ir tālab, ka Latvijā uzņēmēju ir mazāk nekā potenciālo «ēnot» gribētāju. «Šī tabula parāda, ka mēs, latvieši, neesam nekādi mega uzņēmēji un biznesa taisītāji. Labi, ja viens no desmit vidusskolēniem izveido savu uzņēmumu,» pauda Kokorevičs.

LDDK ģenerāldirektore Līga Meņģelsone piebilda, ka uzņēmējdarbības vide diemžēl nav pārāk atvērta šādām akcijām. «Lielākā daļa biznesa cilvēku jautā - vai es paspēšu, vai es varēšu? Uzņēmēju ikdiena ir sasteigta, tālab maz ir to cilvēku, kas atver durvis,» izteicās Meņģelsone.

Savukārt «JA-YE Latvija» valdes priekšsēdētājs sacīja, ka tādējādi jaunieši iepazīst konkurenci, jo viņiem motivācijas vēstulē rodas vajadzība pierādīt sevi kā vakancei piemērotāko.

Krievāns minēja, ka šogad pieprasītāko nozaru topa augšgalā ierindojusies veselības aprūpe un rehabilitācija, aiz sevis atstājot iepriekšējo divu gadu līderi - komunikācijas un mediju jomu -, kā arī vadību un administrēšanu, drošības, aizsardzības un glābšanas nozari, mākslas, kultūras un izklaides jomu, aviāciju, valsts pārvaldi un informācijas tehnoloģijas.

Starp aktīvākajiem vakanču devējiem līdere bijusi «Swedbank» ar 213 vakancēm, kam seko Valsts zemes dienests, Vārkavas novada dome, Ventspils Mūzikas skola, Rēzeknes Augstskola, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests un «Lattelecom». Savukārt paši skolēni visvairāk ieinteresēti bija «airBaltic» stjuartu, «airBaltic» pilotu, mūziķa Ralfa Eilanda, «Tallink Latvija» kruīza vadītāja, «Spin FM» radio dīdžeja, radošā mākslinieka Kašera un Dzīvnieku veselības centra veterinārārstu «ēnošanā». Piemēram, «airBaltic» stjuartu «ēnot» vēlējušies 356 jaunieši.

«Šogad secinājām, ka nevajag virzīt jauniešus vienas jomas «ēnošanā«. Nolēmām fokusēties uz 2020.gadu, jo arī citviet Eiropā tiek diskutēts par prasmēm un īpašībām, kas 2020.gadā jauniešiem būs nepieciešamas. Nav skaidrs, kādas būs tobrīd aktuālākās nozares, bet ir zināms, ka uzņēmēji būs vajadzīgi. Tālab šogad uzrunājām jaunos uzņēmējus, lai viņi atver savas durvis,» sacīja «JA-YE Latvija» valdes priekšsēdētājs.

Viņš arī norādīja, ka paši jaunieši akcijā ir ļoti ieinteresēti un motivēti tajā piedalīties - tikai 15% ir tādu, kam šajā dienā likusi iesaistīties skolotāja.

Kā ziņots, šodien visā Latvijā norisinājās karjeras izglītības akcija «Ēnu diena», kuras laikā zinātkāriem jauniešiem no visas Latvijas tika dota iespēja iepazīt dažādu profesiju ikdienu. Akciju «JA-YE Latvija» rīkoja jau 14.gadu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu