Mazs Opel cinītis gāzīs lielu vezumu

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Opel

Mazās klases Opel Corsa pēc pasaules pirmizrādes Ženēvas auto šovā būs pieejama arī OPC izpildījumā un mēģinās uzrunāt tos jauno auto pircējus, kam vajadzīgs neliels, bet spēcīgs braucamais.

Jaunās Opel Corsa saimes spēcīgākais pārstāvis vienlaikus ir jaunākais Opel Performance Center (OPC) izstrādājums. Mazais auto, lai arī apgādāts ar spēcīgu turbo dzinēju, ir saglabājis standarta modeļiem raksturīgo salona ietilpību un atkarībā no braukšanas apstākļiem spēj būt gan dinamisks, gan pietiekami komfortabls. Tādējādi, spītējot diezgan būtiskām izmaiņām balstiekārtas regulējumos, auto labi jutīsies kā izbraucienā sacīkšu trasē, tā arī ikdienas lietošanā pilsētas ielās. To pēc izmēģinājuma brauciena pie Corsa OPC stūres Opel testu centrā Dūdenhoefnā apliecinājis arī kompānijas boss Karls Tomass Noimans.

OPC modelis no pārējām Corsa pirmkārt atšķiras vizuāli. Tam cita starpā ir paredzēts speciāli izstrādāts virsbūves krāsas tonis Opel Blau, citādāks priekšējais bampers ar lielām gaisa ieplūdes atverēm, spēcīgi izlocīts motora pārsegs, iespaidīgi sānu sliekšņi, aizmugurējais spoilers divos dažādos izpildījumos, bampers ar aerodinamisko difuzoru centrā un samērā lielas izpūtēja caurules abās tā pusēs.

Sportiskajā salonā Opel uzstāda Recaro sēdekļus, sporta stūri ar taisnu apakšējo malu un pēc izvēles arī jaunāko IntelliLink multimediju sistēmu.

Zem Corsa OPC motora pārsega atrodas 207 zirgspēkus spēcīgs turbo motors ar 1,6 litru darba tilpumu. Dzinēja maksimālais griezes moments ir 245 Nm, bet overboost režīmā tas īslaicīgi var sasniegt pat 280 Nm. Tos priekšējiem riteņiem novada sportiska sešu pakāpju manuālā transmisija. Corsa OPC sprints līdz 100 kilometriem stundā ilgst 6,8 sekundes, savukārt motora elastību apliecina paātrinājums no 80 līdz 120 kilometriem stundā, kas piektajā pārnesumā aizņem 6,6 sekundes. Mazā sportista maksimālais ātrums ir 230 km/h, bet tā vidējais degvielas patēriņš kombinētajā ciklā ir 7,5 litri uz 100 kilometriem. Tas atbilst CO2 izmešiem 174 g/km apmērā.

Ja salīdzina ar standarta Corsa, tad OPC modelis ir par 10 milimetriem zemāks un tā balstiekārta ir apgādāta ar adaptīviem amortizatoriem, kas pielāgojas automobiļa kustību frekvencei (Frequency Selective Damping), tādējādi gādājot par optimālajām amortizēšanas īpašībām jebkādos apstākļos. Brīžos, kad braucējs vēlēsies iztrakoties pēc sirds patikas, viņam šādu iespēju dos dažādos režīmos iestatāmie elektroniskie asistenti; ja nepieciešams, ESP un TC sistēmas varēs atslēgt arī pavisam. Tad par saķeri ar ceļu gādās tikai 215/45 R17 riepas, bet par apstāšanos - šim auto pielāgota bremžu sistēma ar 308 mm diskiem uz priekšējās ass.

Nobeigumā jāpiebilst, ka Corsa OPC iespējams pasūtīt arī veiktspējas paketi, un līdz ar to auto iegūs pašbloķējošo diferenciāli, vēl nedaudz stingrāk noregulētu balstiekārtu, Brembo bremzes ar 330 milimetru diskiem un 18 collu riteņus.

Foto: Opel
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu