Ford atklāj hibrīdauto, kas daļu ceļa veiks bez maksas (24)

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

ASV autobūves kompānija «Ford Motor Co.» ceturtdien paziņoja par plāniem izstrādāt hibrīdautomašīnas prototipu, kas izmantos saules enerģiju, ko uzkrās uz jumta izvietoti augstas efektivitātes lādētāji.

Uzņēmums norādīja, ka konceptuālā automašīna «C-MAX Solar Energi» bateriju lādēšanai nepieciešamo enerģiju iegūs caur īpašām gaismas koncentrēšanas lēcām speciālas nojumes jumtā, kas būtībā funkcionē kā palielināmais stikls un palielina bateriju šūnām novadītās gaismas daudzumu astoņkārtīgi.

Foto: Ford

Šobrīd «Ford» piedāvājumā jau ir viens «C-MAX» hibrīdauto - «C-MAX Energi». Tiesa, tas ir tā dēvētais plug-in hibrīds, kura baterijas iespējams lādēt no elektrotīkla. Ar saules bateriju paneļiem uz jumta ņemšanās ar vadiem un rozetēm vairs nebūtu nepieciešama (šāda iespēja gan ir saglabāta), un no šā viedokļa «C-MAX Solar Energi» būtu krietni vien praktiskāks, jo būtu ērti izmantojams arī tur, kur ir vāji attīstīta elektromobiļu lādēšanas infrastruktūra vai auto saimniekam nav iespējas ar savu spēkratu piebraukt pie elektrotīkla rozetes.

«Ford» ir aprēķinājuši, ka patentējamās saules bateriju paneļu un stacionārās koncentrēšanas sistēmas efektivitāte vienas dienas laikā ir pielīdzināma apmēram 4 stundas ilgai lādēšanai no elektrotīkla. Provizoriskais ar vienas degvielas uzpildes un vienas bateriju uzlādes reizi nobraucamais attālums ir 620 jūdzes jeb 997 kilometri.

21 jūdzi jeb 33 kilometrus ar šo auto būs iespējams veikt par baltu velti,

iztiekot ar saules enerģiju vien.

Tiek lēsts, ka šāds automobilis, kas nākamnedēļ tiks prezentēts Lasvegasā notiekošajā patērētāju elektronikas izstādē CES, viena vidusmēra amerikāņu autobraucēja radīto siltumnīcas efektu izraisošo izmešu apjomu gada laikā varētu samazināt par četrām tonnām. Bet, ja saules bateriju un gaismas koncentrēšanas tehnoloģijas kombinācija tiktu izmantota visos Savienoto Valstu vieglajos auto, izmešu apjomu varētu samazināt pat par miljardu tonnu gadā.

Jaunā sistēma paredzēta, lai palielinātu elektrisko un hibrīdautomašīnu tirdzniecību.

Komentāri (24)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu