Kādas ir patērētāju tiesības auto servisos

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

"Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācija" (LPAA) sadarbībā ar "Patērētāju tiesību aizsardzības centru" (PTAC) ir sākusi sabiedrības izglītošanu par patērētāju tiesībām, saņemot automašīnu servisa un remonta pakalpojumus.

LPAA prezidents Andris Kulbergs uzsver, ka "auto servisa un remonta nozare, alegoriski apzīmējot, šobrīd atrodas diezgan lielā un dziļā purvā. Galvenais cietējs rezultātā, protams, ir patērētājs. Tieši patērētājs maksā par bieži vien nekvalitatīvu darbu un rezerves daļām arī, ja to kvalitāte neatbilst auto ražotāja prasībām, kā rezultātā tiek zaudētas auto ražotāja sniegtās automašīnas garantijas un spēkā ir vecais teiciens – skopais maksā divreiz. Garantijas periods lielākajai daļai vieglo automašīnu marku svārstās no trim līdz pieciem gadiem, bet virsbūves garantijas parasti ir desmit gadi. Cilvēki neaizdomājas, ka nekvalitatīvi saremontēts auto apdraud gan satiksmes drošību, gan arī paša auto vadītāja un pasažieru veselību un dzīvību, rezultātā samazinās arī spēkrata tirgus vērtība.

Protams, cilvēki, izvēloties auto servisu, galveno uzmanību pievērš pakalpojuma cenām, bet bieži vien patērētājam nemaz nav iespējas precīzi noskaidrot cenas – kas cik maksā, nemaz nerunājot par iepriekš saskaņotām izpildāmo darbu tāmēm. Rezultātā

bieži vien patērētājam nākas servisā atstāt daudz lielāku summu, nekā sākotnēji bija plānots un runāts,

plus vēl maksāt par darbiem vai rezerves daļām, kas arī nebija atrunātas, sākot auto remontu."

PTAC direktore Baiba Vītoliņa norāda, ka "PTAC izsaka atzinību ar LPAA iniciatīvu pievērst pastiprinātu uzmanību patērētāju tiesību ievērošanai auto remonta nozarē. Kaut arī pēdējos gados sūdzības PTAC par šo jomu samazinājušās, tas nebūt neliecina, ka šajā nozarē nav problēmu. Pašreizējā strīdu izskatīšanas kārtība saistībā ar auto remonta pakalpojumiem ir īpaši apgrūtināta gan pietiekamu kvalitātes kritēriju neesamības dēļ, gan dokumentu un pierādījumu trūkuma dēļ.

Viens no efektīvākajiem patērētāju aizsardzības pasākumiem ir tieši patērētāju informēšana par pakalpojumu,

lai patērētājs zinātu, kā pakalpojumu izvēlēties, kā pārbaudīt tā atbilstību un kā rīkoties problēmu gadījumā."

"Joprojām patērētāji nav informēti, ka arī "neatkarīgajiem" remonta uzņēmumiem, veicot garantijas perioda automašīnām tehnisko apkopi un remontu, ir jāatbilst noteiktām automobiļa ražotāja prasībām - jāveic darbinieku apmācība pēc attiecīgās markas automašīnu ražotāja programmām, jāiegādājas attiecīgo automobiļu marku diagnostikas iekārtas un IT programmas, datu bāzes, jāiegādājas tehnisko apkopju un remontu veikšanai nepieciešamās iekārtas un instrumenti. Tikai veicot visus šos pasākumus un ar tiem saistītās investīcijas, "neatkarīgais" servisa uzņēmums var pretendēt saņemt attiecīgā autoražotāja atļauju izmantot šīs markas firmas zīmi savu pakalpojumu reklāmai un servisa vizuālai identificēšanai ar šīs markas logotipu, attiecīgi – tiesības veikt šo marku auto servisu un remontus," informē A. Kulbergs.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu