Sv, 5.02.2023.
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Stendzenieks: reklāmas ierobežojumi slikti ietekmēja demokrātiju

Stendzenieks: reklāmas ierobežojumi slikti ietekmēja demokrātiju
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments
Foto: LETA

Pirmsvēlēšanu reklāmas ierobežojums atstāja smagas sekas uz demokrātiju, uzskata reklāmas aģentūras «Mooz!» radošais direktors Ēriks Stendzenieks.

Viņaprāt, valdošā koalīcija, mēnesi pirms vēlēšanām aizliedzot politiskās reklāmas televīzijā, cerēja uz medijiem kā sabiedrības sargsuni. Taču tā nerēķinājās, ka sargsuns Latvijas gadījumā ir spējīgs iekost tikai savējiem. Savukārt krievvalodīgo auditorijas daļu tas neskāra.

Mediji valstī valdošo koalīciju «dauzīja», un nelīdzēja pat administratīvo resursu izmantošana, teica Stendzenieks, piebilstot, ka, viņaprāt, «Vienotība» būtu atdevusi daudz par iespēju reklāmās parādīt to, ko vēlas.

Savu sadarbību ar Latvijas Zaļo partiju un vēlēšanu rezultātus Stendzenieks vērtē kā labus. Viņš esot gaidījis, ka Rīgā LZP iegūs 6% - 7%, kā to rādījuši pēdējie reitingi. Taču,

«krievs dara kā vajag, latvietis - kā grib».

Ja vēlēšanu dienā ir saulains laiks un «man ir mocīt's baigi foršs», tad cilvēki brauc peldēties, nevis iet uz vēlēšanām, teica Stendzenieks.

Viņš atzina, ka ar «Saskaņas centra» iegūtajām 39 balsīm Rīgas domē LZP nekāda «zelta kārts» nesanāktu, pat ja šī partija tiktu domē un zaļajiem nāktos sēdēt dziļā opozīcijā.

Iepriekš intervijā laikrakstam «Neatkarīgā Rīta Avīze» Stendzenieks pieļāva, ka

reklāmas ierobežošanas likums ir izdevīgs harismas apdalītiem politiķiem, kuri ir pie varas.

«Reklāma ir ļoti emocionāli koncentrēts vēstījums, kādu šie politiķi nodot nav spējīgi. Ja ir harisma kā Martinam Luteram Kingam, ja spēj uz skatuves nobliezt trīs minūšu runu kā ASV prezidents Baraks Obama vai kaut vai kā Igaunijas prezidents Tomass Hendriks Ilvess, tev principā reklāma nav vajadzīga. Reklāma ir vajadzīga politiķiem, kas nemāk salikt kopā divus vārdus, kas stostās, ir bāli, pelēki, kas lasa Jaungada runu tieši no ekseļa tabulas, kas rausta valodu, nemāk skatīties tieši kamerā, kuriem nav acu kontakta,» stāsta Stendzenieks.

Tāpēc šajā aspektā pats svarīgākais ir apziņa, ka netiek ļauts reklamēties konkurentiem, jo uz emocionālu vēstījumu fona, kāda ir reklāma, viņi vienkārši izskatās pēc bāliem, personības trūkuma apsēstiem radījumiem.

Kā ziņots, pašvaldības vēlēšanās Rīgā uzvarējusi un vairākumu domē ar 39 no 60 vietām ieguvusi apvienība «Saskaņas centrs»/«Gods kalpot Rīgai» (SC/GKR).

Vēlēšanās noteikto 5% barjeru pārvarējusi un domē iekļuvusi arī nacionālā apvienība «Visu Latvijai!»-«Tēvzemei un Brīvībai»/LNNK (VL-TB/LNNK) un partija «Vienotība», kas ieguvušas attiecīgi 12 un deviņas vietas.

Citi politiskie spēki 5% barjeru nav pārvarējuši.

Tēmas
Aktuālais šodien
Jaunākās ziņas
Svarīgākais
Uz augšu