Nepubliskās interneta kompānijas pārraksta vēsturi (11)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Flickr/anaru

Sociālais tīkls Facebook, atlaižu serviss Groupon un mikroblogu serviss Twitter kļuvuši par kompānijām ar visstraujāko vērtības kāpumu visā korporatīvajā vēsturē, un to kopējā vērtība pietuvojusies 50 miljardiem ASV dolāru, raksta The Financial Times, atsaucoties uz kompāniju Nyppex, kuras eksperti specializējušies nepublisko interneta uzņēmumu novērtēšanā.

Lai arī Facebook nesniedz informāciju par saviem finanšu rādītājiem, The Financial Times, atsaucoties uz saviem avotiem uzņēmumā, vēsta, ka 2010. gadā Facebook nopelnīs aptuveni 2 miljardus dolāru. Savukārt, kā informējuši avoti atlaižu servisā Groupon, pēdējais šādu rādītāju – 2 miljardus dolāru – sasniegs nākamajā gadā.

Tikmēr mikroblogu servisa Twitter ienākumi 2010. gadā būs aptuveni 170 miljoni ASV dolāru, tomēr jau 2013. gadā tie plānoti 1,5 miljardu dolāru līmenī. Šādus novērtējumus satur kompānijas iekšējie dokumenti, raksta izdevums.

Nyppex tikmēr aprēķinājusi, ka pēdējos piecos mēnešos sociālā tīkla Facebook vērtība palielinājusies no 26,4 līdz 41,2 miljardiem dolāru. Savukārt Twitter vērtība šajā pašā laika posmā ir divkāršojusies (gada laikā gandrīz četrkāršojusies) un sasniegusi 3,7 miljardus dolāru, bet Groupon novērtējums piecos mēnešos pat trīskāršojies – līdz 4,8 miljardiem dolāru. Groupon vērtības kāpumu gan ievērojami sekmēja runas, ka kompāniju vēlas iegādāties Google. Ņemot vērā šos rādītājus, eksperti atzīst, ka minētās trīs ir visātrāk augošās kompānijas visā korporatīvajā vēsturē. Jāpiebilst, ka Nyppex aprēķini ir balstīti uz cenām, kādas par nelielām šo kompāniju akciju paketēm bija gatavi piedāvāt privātie investori.

Pēdējā laika lielākais neveiksminieks, pēc Nyppex novērtējuma, ir sociālais tīkls Digg. Tikai pirms dažiem mēnešiem tā vērtība bija aptuveni 170 miljonu dolāru, bet tagad noslīdējusi līdz 102 miljoniem dolāru. Tāpat spēļu sociālajiem tīkliem izstrādātāja Zynga vērtība ir kritusies par 8,2 procentiem – no 4,8 līdz 4,4 miljardiem dolāru. Zynga ienākumi 2010. gadā būs aptuveni 600 miljoni dolāru.

Tomēr 11 lielāko nepublisko interneta kompāniju vērtība laika posmā no 2010. gada jūnija palielinājusies vidēji par 54%. Kā paskaidrojis Nyppex valdes biedrs Lorenss Allens, «investori liek uz to, ka nākotne piederēs sociālajiem resursiem. Lai arī pēdējos trīs gadus visi runā, ka šis sektors ir pārmaksāts, tomēr kompānijas kļūst aizvien dārgākas.»

Portāls www.pok.lv piebilst, ka indekss S&P 500, kas atspoguļo vadošo publisko korporāciju vērtības dinamiku, kopš jūnija beigām ir palielinājies tikai par 19 procentiem.

Komentāri (11)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu