Skip to footer
Šodienas redaktors:
Jānis Tereško
Iesūti ziņu!

Pirmie iespaidi: Toyota Yaris Hybrid (27)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto

Kas var būt labāks par iegulšanos ērtā, plašā «dīvānā» pie liela auto stūres un braukšanu patīkamu cilvēku un iecienītās dziesmu kompilācijas sabiedrībā.

Liels auto (vēl jo vairāk, ja tam ir universāļa vai minivena virsbūve) parasti nozīmē, ka ērti būs ne tikai pašam, bet arī blakus sēdošajam pasažierim un aizmugurējā sēdekļa pasažieriem. Ideālā gadījumā arī tam, kas būs ieņēmis vietu sēdekļa vidū. Lielā automobilī arī atkrīt bagāžniekā ielādējamās bagāžas apjoma limitu problēma, un tas, manuprāt, ir pat svarīgāk nekā grūtības dažkārt atrast automobiļa gabarītiem piemērotu stāvvietu.

Raksta foto

Nevarētu teikt, ka esmu mazu auto fans, bet, jo vairāk braucu ar mazās klases auto, īpaši pilsētā, jo vairāk tie simpatizē. Īpaši pilsētai ir piemērots Yaris hibrīds - mazās klases auto ar nelielu 1,5 litru benzīna dzinēju, elektromotoru un niķeļa metālhidrīda baterijām, kas mašīnītei palīdz starp lielpilsētas (protams, to var izmantot ne tikai lielās pilsētās) māju mūriem pārvietoties ekonomiskāk nekā pa šoseju un taupīt krietni vairāk nekā analoga izmēra auto ar identiskas jaudas tradicionālo iekšdedzes dzinēju.

Pirmos iespaidus par Yaris hibrīdu, kas ir pirmais auto mazajā klasē ar iekšdedzes dzinēja un elektromotora apvienojumu, sanāca gūt nedaudz vairāk 100 kilometrus garā braucienā Amsterdamā un tās tuvumā esošos ciematus un pilsētas vienojošajiem dažādas nozīmes ceļiem - gan pusotras joslas platuma brauktuvēm lauku apvidos, kur abās pusēs vēl ir skaidri iezīmēts veloceliņš un ko naski izmanto riteņbraucēji, gan vairākjoslu maģistrālēm.

Raksta foto

Atšķirībā no pārējiem Toyota hibrīdmodeļiem (Prius un Auris HSD), kas ir apgādāti ar 1,8 litru benzīna motoru un elektromotoru, Yaris ir Atkinsona cikla iekšdedzes dzinējs ar 1,5 litru darba tilpumu un 74 zirgspēku jaudu (111 Nm). Asistējošais, degvielu taupošais elements ir kompakts elektromotors (45 kW, 169 Nm), kas hibrīdsistēmas kopējo jaudas rādītāju paceļ līdz apaļiem 100 zirgspēkiem. Nav daudz, bet, lai pārvietotos, pietiek.

Yaris Hybrid ir tipisks pilsētas auto. Patiesībā pat varētu teikt, ka viens no labākajiem pilsētas auto, ar kādiem līdz šim ir nācies braukt. Līdz urbanizētajā vidē atļautajiem 50 kilometriem stundā mazauto paātrinās četrās sekundēs, tādēļ nepacietīgāko lieldžipu vadītāju taurēšanā nebūs jāklausās, un pie viena Yaris Hybrid cenšas tērēt degvielu, cik maz vien iespējams.

Raksta foto

Auto ir optimizēts tiktāl, ka benzīna motoru izslēdz pie jebkuras iespējas. Tā tikai liekas, «cik tad vispār daudz laika ir iespējams pavadīt pilsētas un piepilsētas apstākļos bezizmešu režīmā ar auto, kuram ir uzstādīts iekšdedzes dzinējs», jo izrādās, ka apmēram pusi no brauciena laika Yaris Hybrid var iztikt ar elektrību vien. Jaunā modeļa prezentācijā pat bija atsevišķa sadaļa, kurā Toyota pārstāvis, viens no auto izstrādātājiem atklāja, ka testa mašīnas bija aprīkotas ar īpašiem sensoriem, kas mēra nulles emisiju režīmā pavadīto laiku. Izvēloties nejauši piecus dažādus izmēģinājuma brauciena Yaris Hybrid, rezultāti parādīja, ka viens no tiem 53 kilometru distanci ir veicis 87 minūtēs, no kā 22,7 kilometrus (43%) un 48 minūtes (55%) braucis ar elektromotoru, bet cits 62 kilometrus veicis 102 minūtēs un bez degvielas tērēšanas ir nobraucis 21,7 kilometrus, kas ir 35% no kopējās distances. Laika izteiksmē degvielu taupošais EV režīms strādājis 52 minūtes, kas atbilst 54 procentiem no braucienā iztērētā laika. To, cik elektrorežīmā nobraucu es, nezinu, taču patēriņš pilsētas robežās turējās ap četriem litriem uz 100 kilometriem un jūtami paaugstinājās tikai uz ceļiem ar lielāku braukšanas ātrumu, elektromotors viens pats nevelk un benzīnniekam ir jāstrādā nepārtraukti. Yaris Hybrid, būdams tā dēvētais pilnais hibrīds, var braukt arī elektriskajā jeb EV režīmā, taču tas ir iespējams tikai ar nosacījumu, ja akumulatoros ir pietiekami daudz enerģijas, un tikai ar ātrumu līdz 50 km/h. Praksē gan pārliecinājos, ka no vietas šādu ātrumu sasniegt bez degvielas tērēšanas ir gandrīz neiespējami; drīzāk jau tas apzīmē ātrumu, kuru elektromotors spēj uzturēt.

Raksta foto

To, ka Yaris HSD ir vairāk piemērots pilsētai nekā autobāņiem, parādīja izbraukšana uz plašākiem ceļiem. Uz priekšu tikt var, bet necik nasks šis auto nav. Oficiāli tam nepieciešamas 11,8 sekundes, lai sasniegtu simtu; lai apdzītu kādu, kas brauc uz 100 vai 110, - vēl tikpat, turklāt visu šo procesu gaitā salonu piepilda monotonā E-CVT bezpakāpju pārnesumkārbas dūkoņa un tās tonis nemainās arī pie maksimālā ātruma - 165 km/h.

Atgriežoties pilsētā, pārliecina automobiļa izveicība, nelielais apgriešanās apļa rādiuss, kas ir tikai 4,7 metri, precizitāte, vieglums, ar kādu tas slīd starp ēku mūriem. Elektriskais stūres pastiprinātājs ļauj nesasprindzināties stūrējot, un redzamība ir pietiekami laba visos virzienos. Ja jābrauc uz veikalu, tad līdzi droši var ņemt vēl četrus cilvēkus (ērtāk gan jutīsies trīs), jo bagāžniekā vietas iepirkumiem tāpat pietiks. Bagāžnieks, starp citu, ir viena no Yaris Hybrid pozitīvajām īpašībām, par ko jāpateicas inženieriem - niķeļa metāla hidrīda akumulatoru bloks ir efektīvāks un kompaktāks, un tam pietiek vietas zem aizmugurējā sēdekļa, līdz ar ko bagāžnieka zona paliek neskarta un hibrīdauto gadījumā tās tilpums ir tieši tāds pats kā parastam Yaris - 286 litri. Arī citi Yaris HSD izmēru parametri ir tādi paši kā parastajam Yaris; vienīgais, kas atšķiras, ir svars un garums, jo HSD modeļa purngals ir pastiepts par 20 milimetriem garāks, lai tajā satilpinātu hibrīdsistēmas agregātus.

Raksta foto

No akumulatoru bloka pavirzīšanas uz priekšu iegūst arī vadāmība, jo smaguma centrs pazeminās līdz 55 centimetriem. Grūti pateikt, cik vadāms/nevadāms Yaris Hybrid būtu, ja tā smaguma centrs būtu 60 centimetru augstumā, bet tas katrā ziņā ir pārliecinoši stabils, turklāt arī lielā ātrumā braucot.

Par cenām - Yaris Hybrid Latvijā maksā, sākot ar 12 tūkstošiem latu, un tas ir par nepilniem četriem tūkstošiem latu vairāk, nekā Toyota prasa par vienkāršāko parasto Yaris. Starpība ir diezgan ievērojama, bet to kompensē degvielas ietaupījums un uzturēšanas izmaksas.

Raksta foto

HSD spēka agregāts ir konstruēts tā, ka iztiek bez sajūga, startera, ģeneratora piedziņas siksnas un sadales vārpstas piedziņas siksnas (šim auto ir ķēde), līdz ar ko atkrīt varbūtība, ka tās var sabojāties un ir jāmaina. Japāņu pašu veikti testi liecina, ka ar 100 000 km nobraukumu tā var ietaupīt pat 1500 eiro, bet, tā kā auto ir konstruēts, lai kalpotu ilgi, uz remontdarbu veikšanas rēķina varot ietaupīt vēl tūkstoti.

Raksta foto

Toyota Yaris Hybrid tehniskie dati

Benzīna dzinējsAtkinsona cikla 1497 cm3, 16 vārstu benzīna motors, 74 ZS @ 4800 rpm, 111 Nm @ 3600 – 4400 rpm
Elektromotors45 kW (61 ZS), 169 Nm
HSD sistēmas kopējā jauda100 ZS
0-50 km/h4 sekundes
0-100 km/h11,8 sekundes
Vmax165 km/h
Patēriņš pilsētā3,1 l/100 km
Vidējais patēriņš3,5 l/100 km
CO2 izmeši79 g/km
Komentāri (27)
Nepalaid garām!
Uz augšu