Pirmais Volvo atkal izbrauc no rūpnīcas

1927.gada 14.aprīlī no Volvo rūpnīcas Gēteborgā izbrauca pirmais Volvo OV4

FOTO: Volvo

1927. gada 14.aprīlī, tātad pirms 85 gadiem, no Volvo rūpnīcas Gēteborgā izbrauca pirmais masveidā ražotais šīs markas automobilis OV4.

Volvo pirmo masveida ražošanai sagatavoto modeli OV4 (Öppen Vagn 4 cylindrar jeb vaļēju auto ar 4 cilindriem) pa Lundbijas rūpnīcas (Gēteborgā) vārtiem pirms 85 gadiem izbrauca uzņēmuma pārdošanas vadītājs Hilmers Johansons.

Atzīmējot jubileju, ir noticis deja vu, un šis pats auto, pie tiem pašiem vārtiem šodien gozējas atkal, tiesa, tagad tā priekšējā sēdeklī sēž nevis Johansons, bet gan pašreizējā vadība – Volvo Cars Corporation prezidents Štefans Jakobijs un Volvo Group prezidents Olofs Persons.

1927.gada 14.aprīlī no Volvo rūpnīcas Gēteborgā izbrauca pirmais Volvo OV4

FOTO: Volvo

«Šis ir lielisks auto, bet ir ļoti labi redzams, cik daudz aizvadītajos 85 gados ir mainījies,» - tā Jakobijs, kura vadītais uzņēmums gadā pārdod gandrīz 500 000 automobiļu.

Pirmsākumos gan Volvo izredzes attīstīties nebija diez cik spožas, jo uzņēmuma dibinātājiem Asaram Gabrielsonam un Gustavam Larsonam bija visai blāvs priekšstats par automobiļu ražošanas industriju un tās specifiku. Tas atspoguļojās arī pirmā darbības gada rezultātos ar 300 kopumā pārdotiem auto.

Volvo dibinātāji ātri vien atskārta, ka panākumu atslēga ir jaunu tirgu apgūšana un eksports, un nu jau Volvo vieglie auto tiek tirgoti 120 pasaules valstīs.

Jāatzīmē, ka Volvo Group un Volvo Cars Corporation ir divi atsevišķi uzņēmumi – Štefana Jakobija vadītā kompānija ražo vieglos auto un nodarbina 21 500 cilvēku, savukārt Volvo Grupa, no kuras vieglo auto ražošana tika atdalīta 1991.gadā, nodarbojas ar kravas automobiļu (Volvo, Renault Trucks, Mack un UD Trucks), autobusu, celtniecības tehnikas, industriālo, kuģu un lidmašīnu dzinēju ražošanu, un visā pasaulē nodarbina 120 tūkstošus cilvēku. Volvo Group pārdošanu veic 190 pasaules valstīs.

Uz augšu