E-talons. Tas ir vienkārši? (86)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

21 gadu vecais students Maksims pēc lekcijām devās mājās. Bet kas tad tas? Ne kabatās, ne somā, ne naudas makā nav aizķērusies nu itin neviena tramvaja biļete. Būšu moderns un beidzot tikšu pie jaunā e-talona, nodomāja Maksims. Tikai – kur tādu var dabūt?

Maksims izmisīgi vēlas nopirkt e-talonu.

"O! Re, kur ir. Bet nekur nav rakstīts, kur tos var nopirkt. Njā, gari un plaši par elektroniskā brīnuma ieviešanas grafiku, bet ne vārda par to, kur talonu var nopirkt. Ā, pareizi, stacijas tunelī taču stāv kaut kāds neredzēts agregāts! Vai tik nebūs domāts e-talonu tirdzniecībai?

Nu ja, vienudien es biju redzējis to e-talona automātu, un reku viņš arī ir! Eu, bet nestrādā! (baksta pogas) Nestrādā! Ko lai tagad dara? Atkal jāiet uz pieturu, varbūt citiem braucējiem ir padoms.

Es atvainojos, jūs nezināt, kur var nopirkt e-talonu? Tur tas aparāts... nezināt, ja. Tur lejā ir tas automāts, kurš nedarbojas reāli. Neviena poga nedarbojas, nav ieslēgts."

Cilvēki rausta plecus, un Maksimam atliek vēl viena iespēja – zvans draugam jeb „Rīgas satiksmei”. "Es tagad atrodos Centrālās stacijas pieturā, gribēju tunelītī nopirkt e-talonu." Kas meklē, tas atrod. Maksimam piedāvā vairākus „Rīgas satiksmes” tirdzniecības punktus. "Ā, tur var nopirkt, ja? Nu labi, skaidrs, paldies."

Tā nu Maksims kāpj trolejbusā un, iespējams, pēdējo reizi pērk biļeti pie vadītāja. Pie viena pasūrojas, ka itin neko nesaprot no tiem e-taloniem. Vienkārši nebija nekur informācijas. Nevarēja atrast, kur lai tos nopērk. "Var, var nopirkt, visur kur. Ja jūs gribat, jūs jau varat nopirkt."

Beidzot Maksims tiek pie „Rīgas satiksmes” darbinieka, kuram e-talonu ka biezs un zināšanas par jauno sistēmu – kā no grāmatas. Pirmā reize pa divi lati, pieci gadi ir derīgs. Var likt virsū visu, ko maks ļauj. Vienu braucienu par 40 santīmiem, 5 par 2 latiem, 10 – par Ls 3,80, visu veidu mēnešbiļetes. Kā pirmo reizi tu to fiksē tramvajā, trolejbusā vai autobusā, tā tas sāk skaitīt datumus. Ja 1.maijā, tad līdz maija beigām, ja 10.maijā, tad līdz 9.jūnijam.

Tas vienreiz nofiksē, ja tu netīšām pieskarsies vēlreiz, vienu stundu uzrādīs – paldies, brauciens ir apmaksāts, laimīgu ceļu. Kā izkāp ārā citā transportā, tā pēc minūtes atkal ņem nost.

Tā nu pēc stundas virpuļošanas pa pilsētas centru Maksims tiek pie kārotā e-talona. Viena lieta gan viņam nepatīk – talonu vienā transportlīdzeklī stundas laikā var nopīkstināt tikai vienreiz. Tas nozīmē – ar vienu talonu nevar braucienu apmaksāt vairākiem cilvēkiem.

"Vienīgais stulbi tagad, ja man ir 20 braukāšanas reizes, nevar, ja mēs braucam 2 cilvēki, novelk un pa diviem brauc, tas tāds mīnuss. Vecās papīra biļetes darbosies tikai līdz aprīļa beigām, bet no 1.maija visiem jāiemācās braukt pa jaunam."

Komentāri (86)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu