Suņu īpašnieki un «eksperti» redz citādi
Viņi nesaskata savu mīluļu izraisītās problēmas. Pēc viņu domām, «suns ir mājas sargs» un ar to jāsaprot - agresīvs.
Protams, suņsaimnieki nevēlas citu cilvēku nāvi. Nē, viņi vēlas aizbaidīt «tos citus» un šim nolūkam skolo savus mīluļus: «hrap - cū!», «cuj, cuj!» Jā, jā! Kūda un rīda pret mums - garāmgājējiem.
Ja izrādīsies, ka Šampētera slepkavsuņi būs parasti no ķēdes norāvušies draiskuļi, tad vainīgi esam mēs visi. Gan tie, kas kacina savus suņus, gan tie, kas viņiem atļauj to darīt.
Tātad - atbildība jāuzņemas mums visiem.
Indiāņiem ir paruna - «tu neko nevari zināt un saprast par mani, ja neesi pastaigājis manos mokasīnos». Tas pats attiecas uz agresīvo suņu īpašniekiem, «kuri spēj maigi stāstīt par saviem cīņas suņiem un paust neizpratni par tiem, kam suņi nepatīk. Taču, kad pienāk liktenīgais brīdis un viņu mīlulim uzbrūk lielāks suns, un pēc šā incidenta nākas nervozēt veterinārās klīnikas operāciju zāles uzgaidāmajā telpā, tad beidzot kļūst skaidrs, kā dzīve izskatās upura pusē. No šī brīža man sirds sažņaudzas bailēs, ieraugot kā cīņas suņi brīvi skraida pa laukumu, kurā spēlējas bērni.» (Gudruna Ekstranda).
Zem manas putnu barotavas parasti iekārtojas kaimiņu kaķi. Mēģinu viņus aizdzīt, taču pārspēks parasti uzvar mani.
Reižu pa reizēm tur guļ arī nokosti strazdi. Kaķim neko neiemācīsi.
Viņu medību kaislei netraucēs arī vistreknākā kaķu barība pat svešā teritorijā.
Vai mājdzīvnieku nav par daudz? Ja saimnieki tos vairs nespēj valdīt?
Vai jārēķinās nākotnē atrast zābakā kaimiņa aizklīdušo klaburčūsku?
Tas nav mežs, kas atnācis pilsētā. Tas ir absurds.
* - Valandera romānam «Suņi Rīgā» ir simbolisks nosaukums.
To ir daudz un daļa no tiem - sargsuņi.