"Maserati" sasniegumi 2006. gadā

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Pirmo darbības gadu Latvijā aizvadījis itāļu automarkas "Maserati" oficiālais dīleris Baltijas valstīs - "Modena Motors".

No kaisles uz pārākumu Rīgā, K. Ulmaņa gatvē 114 atrodas vienīgais oficiālais Itālijas leģendārās autofirmas "Maserati" pārstāvis ne vien Latvijā, bet visā Baltijā - "Modena Motors". Tas nodrošina gan automobiļu tirdzniecību, gan "Maserati Collection" ekskluzīvo apģērbu un suvenīru pārdošanu, gan automašīnu tehnisko apkopi, diagnostiku un remontu, gan sniedz iespējas piedalīties testu braucienos, autovadīšanas meistarības kursos un ekskursijās uz "Maserati" rūpnīcu.

"Maserati" dibināta 1914. gada 1. decembrī Boloņā aizdedzes sveču ražošanai. Pirmo automobili – "Maserati Tipo 26" – uzbūvēja 1926. gadā. Turpmākajos 80 gados "Maserati" kļuva par Itālijas autobūves stila un tehnoloģiju paraugu, iemiesojot kompānijas filozofiju – no kaisles uz pārākumu –, un pavisam nesen ieņēma pienācīgu vietu Baltijas autotirgū.

Šobrīd "Maserati" tiek ražoti tajā pašā Modenas rūpnīcā, ko atvēra neilgi pirms Otrā pasaules kara un kas tagad modernizēta atbilstīgi 21. gadsimta prasībām. Divās ultramodernās ražošanas līnijās spēj izgatavot vismaz 6500 automobiļus gadā. Turklāt katrs no šiem auto, pirms nonāk pie pircēja, tiek rūpīgi pārbaudīts 100 km garā testa braucienā speciālā poligonā. Ražotāja prasības pret kvalitāti aizvien pieaug: no 587 darbiniekiem desmitā daļa nodarbināta tieši ar produkcijas kvalitātes kontroli. Visiem "Maserati" modeļiem tiek sniegta trīs gadu rūpnīcas garantija.

Pēdējo gadu laikā "Maserati" turpina savu ekspansiju tirgū, pārejot no auto eksotikas statusa samērā viegli pieejama prestiža automobiļa kārtā, kas konkurē ar vācu un angļu ražotājiem. Starp citu, kā rāda tirgus pētījumi, patērētājiem "Maserati" automobiļi šķiet dārgāki, nekā tie ir patiesībā. 2006. gadā pasaulē kopā pārdoti vairāk nekā 6000 "Maserati"; pirms 10 gadiem šis rādītājs bija desmit reižu mazāks. Pavisam 57 valstīs visā pasaulē darbojas 280 "Maserati" pārstāvniecības, tajā skaitā arī Latvijā.

Panākumi gada laikā 2006. gads "Maserati" kompānijai bija vairāk nekā veiksmīgs, jo tas atnesa pozitīvas pārmaiņas ražošanā, paplašināja modeļu gammu un sagādāja gandarījumu par jaunām uzvarām sportā. Notika izmaiņas arī kompānijas vadībā: Karla Heinca Kalbfella vietā par "Maserati" prezidentu kļuva Roberto Ronki.

"Maserati" modeļu gamma paplašinājusies ar diviem jauniem modeļiem, no kuriem viens domāts plašai publikai, otrs – ekskluzīvu auto kolekcionāriem. Pirmais ir "Maserati Quattroporte Automatic" trīs dažādās versijās. Tas ir četrdurvju prestiža sedans ar jaunu transmisiju – "Maserati" un ZF kopdarbā izstrādātu klasisko sešpakāpju automātisko ātrumkārbu ar hidrotransformatoru. Jaunā ātrumkārba lika arī pamatīgi pārstrādāt dzinēju un visu agregātu komponējumu. "Quattroporte Automatic" paredzēts ne tik sportiski noskaņotiem braucējiem, kam tuvāka ir komfortablāka un līganāka braukšana.

Otrs gada jaunums ir tikai 12 eksemplāros izgatavotais ekskluzīvais superauto "Maserati MC12 Versione Corse" (pirms tam saukts par Corsa). Tas veidots uz GT1 klases sacīkšu automašīnas MC12 bāzes un paredzēts nevis autosportam vai braukšanai pa koplietošanas ceļiem, bet gan asu izjūtu gūšanai tā saucamajās trases dienās (track-days). "Maserati MC12 Versione Corse" ar vidū novietotu motoru un karbona virsbūvi ir jaudīgākais un ātrākais jebkad uzbūvētais "Maserati".

Arī autosacīkstēs "Maserati" pilotiem 2006. gadā klājies vairāk nekā labi. FIA GT čempionātā individuāli uzvarēja Mihaēls Bartelss un Andrea Bertolīni, otro gadu pēc kārtas "Vitaphone Racing Team" vienība triumfēja komandu ieskaitē, bet Konstruktoru kausa izcīņā "Maserati" ierindojās otrajā vietā. Itālijas čempionātā GT1 klasē ar "Maserati" rūpnīcas atbalstu uzvarēja privātkomandas "Playteam Sara Free" piloti Tonijs Vīlanders un Džambatista Džannokaro. Visi šie panākumi gūti ar "Maserati MC12" bolīdu.

2006. gada FIA GT sacīkšu seriāla desmit posmos izcīnītas piecas uzvaras. Gada lielākā uzvara "Maserati MC12" pilotiem bija triumfs grūtajās un lietainajās Spā 24 stundu sacīkstēs Beļģijā, kas vienlaikus bija FIA GT čempionāta 4. posms. Ar pilotu trijotni Mihaēls Bartelss (Vācija), Andrea Bertolīni (Itālija) un Eriku van de Pūli (Beļģija) pie stūres "Maserati" izcīnīja jau otro uzvaru Spā 24 stundu braucienā pēc kārtas.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu