Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

10 soļi uz labāku gremošanas sistēmu

www.maminuklubs.lv
10 soļi uz labāku gremošanas sistēmu
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments
Foto: www.flic

Tu droši vien būsi dzirdējusi teicienu „Tu esi tas, ko Tu ēd”. Tomēr to var paplašināt arī tālāk: „Tu esi tas, ko Tu ēd un uzņem”. Tu vari ēst augstākās kvalitātes ēdienu, tomēr Tava gremošanas sistēma ir vāja un Tu neuzņem nepieciešamās barības vielas no ēdiena, kas ir tik ļoti vajadzīgs.

Stabila gremošanas sistēma ir solis uz spēcīgu imūnsistēmu, tāpēc Māmiņu Klubs ir sagatavojis 10 vienkāršus soļus, kā Tu vari veicināt gremošanas sistēmas darbību un uzņemt vairāk nepieciešamās minerālvielas. Šie padomi apvieno gan seno Austrumu gudrības, kā arī moderno Rietumu zinātni.

Ēd termiski apstrādātu pārtiku, nevis aukstu un neapstrādātu pārtiku.

Austrumu medicīna skaidro, ka pārtikai jābūt siltai un ceptai. Aukstiem un neapstrādātiem pārtikas produktiem jābūt vismaz sildītiem ugunī. Tiem cilvēkiem, kuriem ir vāja gremošanas sistēma, būtu labi neēst termiski neapstrādātu pārtiku, tāpēc sviestmaižu vai vienkāršu uzkodu vietā, ikdienā lieto zupas, dārzeņu sautējumus un citus siltus ēdienus. Turklāt Tev nevajadzētu „atvēsināt” ēdienu ar aukstu dzērienu dzeršanu maltītes laikā.

Labi sakošļā pārtiku

Ideālā gadījumā sakošļā katru gabaliņu 30 reizes, sadalot ēdienu mazos gabaliņos un ļaujot enzīmiem sākt darbu, sagremojot ēdienu. Pēc katra kumosa noliec dakšiņu, lai kārtīgi sakošļātu un norītu ēdienu.

Ēd mierīgā vidē

Ja veiksi nelielu eksperimentu, tad pamanīsi, ka Tu ēd labāk klusā, mierīgā vidē. Ēšanas laikā izvairies no TV skatīšanās, lasīšanas, strādāšanas vai runām ar citiem. Tu noteikti pamanīsi atšķirību!

Ēd vienkārši

Sajaucot dažāda veida ēdienus, tā ir papildus slodze gremošanas sistēmai. Eksperimentē ar diviem vai trim dažādiem ēdieniem vienā ēdienreizē!

Augļus ēd starp ēdienreizēm, nevis ēdienreižu laikā

Svaigi augļi atvēsina gremošanas sistēmu, sevišķi tas ir ziemā, kad jau ikdienā mums ir auksts. Tiem, kuriem ir vāja gremošanas sistēma, būs pamanījuši, ka ēdot svaigus augļus, rodas zarnu gāzītes un vēdera pūšanās. Labāk izvēlies augļu desertus, nevis svaigus augļus.

Dzer karstu ūdeni un zāļu tējas, sevišķi tās, kas veicina gremošanu

Karsts ūdens ir lielisks veids, kā veidot spēcīgi gremošanas sistēmu. Sagriez ingvera sakni un aplej ar verdošu sakni. Ingvers stimulē gremošanu. Citi augi, kas sekmē gremošanas sistēmas darbību, ir kumelītes, piparmētra, kanēlis.

Ēd svaigi pagatavotu maltīti

Svaigi pagatavota maltīte ir vislabākais Tavam organismam. Labāk ēst vienkāršu, svaigi pagatavotu maltīti katru dienu, nevis vienu sarežģīti pagatavotu ēdienu vairākas dienas.

Izvairies no pārēšanās

Pārmērīga ēdiena uzņemšana noslogo gremošanas sistēmu. Sena Ajūrvēdas medicīna iesaka vienā reizē izlietot tik daudz pārtikas, kas iekļaujas divās plaukstās. Praktizē aiziešanu no galda, kad esi vēl nedaudz isalkusi.

Pēc ēšanas pāris minūtes pasēdi un atpūties

Gremošana ir pārsteidzošs process- tas apgādā ar barības vielām visu organismu. Atpūta pēc ēšanas ir ceļš uz labu pārtikas sagremošanu!

Ja nekas no iepriekš minētā nepalīdz, meklē profesionāļa palīdzību, lai noteiktu problēmas cēloni

Ja šie vienkāršie soļi nepalīdz atrisināt gremošanas problēmas, Tev vajadzētu konsultēties ar kādu uztura speciālistu. Noteikti atradīsies kāds labs risinājums!

Tēmas
Redaktors iesaka
Jaunākie raksti
Nepalaid garām!
Uz augšu