/nginx/o/2018/07/18/10902664t1h66b9.jpg)
Japānas autobūves kompānija "Toyota Motor Corp." visā pasaulē nolēmusi atsaukt 34 000 "Lexus GX 460" un "Land Cruiser Prado" SUV automobiļu, lai tajos novērstu problēmas stabilitātes kontroles sistēmā, kas palielina apgāšanās risku lielā ātrumā, teikts otrdien publiskotajā uzņēmuma paziņojumā.
"Toyota" par šo modeļu atsaukšanu jau paziņoja pirmdien pēc tam, kad pagājušajā nedēļā Patērētāju sabiedrības žurnāls "Consumer Reports" izdeva drošības brīdinājumu par "Lexus GX 460" modeļiem.
Savukārt otrdien kompānija norādīja, ka "pasaulē tiks atsaukti aptuveni 34 000 vienību", tādējādi palielinot šo apjomu no 20 000 automašīnu, kuras sākotnēji bija paredzēts atsaukt ASV, Kanādā un Eiropā.
Autoražotājs pavēstīja, ka tiks atsaukti 13 000 "Lexus GX 460" automašīnu, tostarp 9400 vienības ASV, 1000 vienību Krievijā un 1000 vienību Omānā.
Tāpat paredzēts atsaukt 21 000 "Land Cruiser Prado" automobiļu, tai skaitā 4400 vienības Omānā, 4000 vienību Krievijā un 1500 vienības Apvienotajos Arābu Emirātos.
"Consumer Reports" pagājušajā nedēļā paziņoja, ka, pārbaudot "Lexus GX 460" maksimālās iespējas, tā aizmugures daļa izslīd, līdz automašīna gandrīz atrodas jau sāniski, pirms elektroniskās stabilitātes sistēma spēj atgūt kontroli.
Pēc šā ziņojuma "Toyota" nolēma uz laiku pārtraukt "Lexus GX 460" SUV tirdzniecību visā pasaulē.
Tajā pašā laikā pirmdien "Toyota" piekrita samaksāt ASV valdības noteikto 16,4 miljonus dolāru lielo naudassodu par gāzes pedāļa mehānisma defekta slēpšanu.
Kompānija norādīja, ka piekritusi samaksāt soda naudu, "lai izvairītos no ilgstoša konflikta un iespējamas tiesas prāvas", taču tā noliedza jebkādu pretlikumīgu darbību veikšanu.
"Mēs necentāmies noslēpt defektu, lai izvairītos no drošības problēmu risināšanas," pavēstīja autoražotājs.
Jau aprīļa sākumā ASV Transporta ministrija paziņoja, ka gatavojas piespriest 16,375 miljonu dolāru (8,54 miljonu latu) naudassodu "Toyota" par tās nespēju ātri brīdināt varasiestādes par automašīnu drošības problēmām.
Tādējādi šis ir visu laiku lielākais civiltiesiskais sods, ko piemērojusi ASV Ceļu satiksmes drošības pārvalde (NHTSA).
NHTSA pavēstīja, ka "Toyota" nav ziņojusi par gāzes pedāļa ieķeršanās defektiem vismaz četrus mēnešus, neskatoties uz to, ka kompānija zināja par potenciālo risku patērētājiem.