Jēkabpilieši vāc parakstus pret kuģu kanāla veidošanu Daugavā (10)

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Jēkabpilī sākta iedzīvotāju parakstu vākšana pret projektiem, kas paredz Daugavu izveidot kā iekšēju kuģojamu ūdensceļu, kuru izmantot kravu un pasažieru pārvadājumiem, aģentūra BNS uzzināja pašvaldībā.

Parakstu vākšanas iniciatori ir Jēkabpils Latviešu biedrība, kas norāda, ka "avantūristi, kas sevi dēvē par akciju sabiedrību "Ūdens enerģētikas un transporta sistēma Rīga - Hersona - Astrahaņa", tādējādi vēlas panākt mūsu kopējā īpašuma Daugavas privatizāciju".

"Maz ticams, ka tāda plāna īstenošanu un Daugavas iznīcināšanu pieļaus vietējā sabiedrība un Eiropas Savienība. Saskaņā ar organizētāju izplatīto informāciju, alkatība iedzīvoties uz likteņupes rēķina pārņēmusi arī kanāla biedrībai piepulcināto bijušo Latvijas Republikas ministru prezidentu Māri Gaili, bijušo ekonomikas ministru Ati Sausnīti, eksprezidentu Gunti Ulmani, kādreizējo finanšu ministru Uldi Osi, aktieri Rolandu Zagorski, Valsts prezidenta Zatlera padomnieku Vasiliju Meļņiku, uzņēmēju Gunāru Ķirsonu, kā arī vairākus citus pazīstamus cilvēkus, tostarp visdažādākās raudzes atklātus afēristus," pauž Jēkabpils Latviešu biedrība.

Tādēļ tā sākusi vākt parakstus zem augstākajām valsts amatpersonām paredzētas vēstules, lai tās rīkotos un neļautu turpmāk darboties "Baltijas - Melnās jūras kanāla gaisagrābšļiem".

Mediji šogad vēsta, ka divas savstarpēji konkurējošas akciju sabiedrības rosinājušas Daugavu padarīt par kuģojamu kanālu. Iecerēts katrā mazpilsētā ierīkot preču terminālu un pašu Daugavu savienot ar Dņepru un Volgu un izbūvēt vēl trīs hidroelektrostacijas (HES). Projekts izmaksās 90 miljardus eiro un atmaksāsies sešos gados.

Raidījums "Nekā personīga" informēja, ka izveidotas divas akciju sabiedrības. Vieni pārstāv uzņēmējus, politiķus un advokātus, kas plāno par Eiropas naudu izvērtēt iespējas Daugavas bagarēšanai un, ja šādas iespējas ir, tad par Eiropas investoru naudu Daugavu savienot ar Dņepru, izveidojot kuģojamu transporta ceļu. Otra akciju sabiedrība "Ūdens enerģētikas un transporta sistēma "Rīga - Hersona - Astrahaņa" plāno Daugavu bagarēt līdz pat Volgai, un būtiskās izmaiņas upes gultnē var pat appludināt Pļaviņas.

"Ūdens enerģētikas un transporta sistēma "Rīga - Hersona - Astrahaņa" nesen arī rīkoja virkni tikšanos ar pensionāriem, kurās aģitēja iegādāties akciju sabiedrības akcijas.

Komentāri (10)CopyLinkedIn Draugiem X
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu