Raidījums "Nedēļa" no rudens nebūs skatāms LNT

Dalīties Dalīties E-pasts Drukāt Iesūtiet ziņu Komentāri

Edvīns Inkēns

Raidījums "Nedēļa" no septembra beigām vairs nebūs skatāms telekompānijas "Latvijas Neatkarīgā televīzija" (LNT) ēterā, informēja raidījuma producents Edvīns Inkēns. Kā iemeslu, kāpēc "Nedēļa" vairs nebūs skatāma LNT ēterā, raidījuma pārstāvji min LNT īpašnieka maiņu.

Pēc Edvīna Inkēna teiktā, jaunie īpašnieki nevēlas uzņemties iepriekšējās saistības, tāpēc tiek lauzti ilglaicīgie līgumi, arī ar raidījumu "Nedēļa". "Pieļauju, ka tas lielā mēra atbilst patiesībai, vienīgi vēl pavasarī tika apgalvots, ka Nedēļa ir galvenais LNT prestiža raidījums, no kura neatteiksies," intervijā laikrakstam “Diena” saka E.Inkēns. LNT jaunie īpašnieki raidījumu "Nedēļa" uzskata par "materiāli ietilpīgu projektu", tāpēc nolemts no tā atteikties, skaidroja raidījuma producents. Edvīns Inkēns pagaidām atturējās prognozēt, vai raidījums turpinās darboties kādas citas telekompānijas ēterā, vai tiks pārtraukts vispār. Viņš uzsvēra, ka "Nedēļai", kas ir skatāma ēterā jau vairākus gadus, ir izveidojies pastāvīgs skatītāju loks. Tāpēc viņš pieļāva, ka citas Latvijas telekompānijas varētu būt ieinteresētas pārņemt šo projektu. Tomēr viņš atzīmēja, ka sarunas ar citām telekompānijām vēl nav uzsāktas. Sarunā ar laikrakstu “Diena” Edvīns Inkēns norāda, ka šī LNT ir pēdējā iespēja pirms nākamgad oktobrī gaidāmajām Saeimas vēlēšanām nepagarināt līgumu ar “Nedēļu”, kuras priekšvēlēšanu viedokļa pasniegšana varētu atšķirties no LNT politikas. Sākotnēji Inkēns raidījumu veidoja paralēli Latvijas ceļa (LC) deputāta darbam Saeimā, tā žurnālistikā pastarpināti ienesot arī savu politiķa pozīciju. Laikrakstam “Diena” Edvīns Inkēns atturas atklāt, kas īsti ir jaunie LNT īpašnieki, ko telekompānija acīmredzot ieguvusi pēc gadiem ilgušām noslēpumainības apvītām LNT pārdošanas shēmām. Uzņēmumu reģistru apkalpojošajā datu bāzē Lursoft vēl joprojām lasāms, ka LNT pieder četriem īpašniekiem: SIA Bete (26%), SIA Polsat Baltic (11%), Polsat Media B.V. (49%) un privātpersonai Jānim Āzim (14%). Tomēr jau pirms diviem gadiem E.Inkēns, kas kā Bete dalībnieks toreiz vēl bija LNT padomes priekšsēdētājs, “Dienai” apstiprināja, ka J.Āža un Betes kopskaitā 40% akciju ir pārdotas Nīderlandē reģistrētajai firmai Baltic Media Holding (BMH). Īpašnieku maiņa datu bāzē nav fiksēta, jo pēc likuma akciju sabiedrībām nav obligāti jānorāda akcionāru maiņa. Neoficiāli zināms, ka BMH pieder slavenā mediju magnāta Rūperta Mērdoka koncernam News Corporation. LNT ģenerāldirektora Andreja Ēķa palīdze Alīna Sīkstule apstiprināja, ka no septembra beigām raidījums “Nedēļa” tiešām vairs nebūs skatāms LNT. Viņa uzsvēra, ka lēmumam pārtraukt līgumu ar raidījuma "Nedēļa" veidotājiem nav nekādu politisko motīvu, tā ir "normālā kanāla politika - pieņemt lēmumus par kāda raidījuma pārtraukšanu".

Uz augšu