Pēdējo dienu skandalozie notikumi „Latvijas kuģniecībā” jāuzver kā cīņas turpinājums starp Ventspils uzņēmējiem, tā uzskata šā biznesa zinātāji. Nežēlīgā sadursme par ietekmi, kas notiek ar sarežģītiem juridiskiem paņēmieniem, aizsākās jau pagājušā gada nogalē, galvenajā tranzīta biznesa uzņēmumā „Ventbunkers”. Tagad kaujas lauks ir pārsviedies uz ventspilnieku kontrolēto kuģniecību. Šo nesaskaņu pamatā ir tiekšanās pēc varas un dažādie uzskati par tranzīta biznesa uzņēmuma nākotni.
Jau pāris nedēļas uzmanības centrā ir notikumi „Latvijas kuģniecībā”, tur pēc lielākā akcionāra „Ventspils naftas” iniciatīvas tika sasaukta akcionāru pilnsapulce un ievēlēta jauna uzņēmuma padome, kas atcēla arī līdzšinējo "Kuģniecības" valdi. Šīs pārmaiņas gan tūlīt tika apstrīdētas, un tiesa aizliedza reģistrēt akcionāru pilnsapulces lēmumus. Sarežģītas juridiskas fineses, taču daudzas lietas kļūst skaidrākas, ja paskatās uz konfliktā iesaistītām pusēm – „Ventspils nafta” pret Ventspils uzņēmējiem Olafu Berķi un Oļegu Stepanovu. Tātad atkal tranzīta pilsētas uzņēmēju savstarpējās cīņas. To pirmsākumi meklējami jau pirms vairākiem gadiem, kad Berķis un cits Ventspils uzņēmējs Igors Skoks negaidīti pameta savus vadošos amatus tranzīta uzņēmumos, paliekot tikai par to mazajiem akcionāriem.
Toreiz nekādi plašie komentāri par notiekošo netika sniegti, tikai pieklusināti tika runāts par minēto uzņēmēju nesaskaņām ar Aivaru Lembergu. Cīņa no jauna uzliesmoja pagājušā gada nogalē, kad izcēlās juridiskas kaujas centrālajā tranzīta biznesa uzņēmumā „Ventbunkers”. Atkal sadursmē iesaistīti Berķis, Skoks un arī Stepanovs. Tagad viņi jau daudz atklātāk runā par konflikta patiesajiem iemesliem. Visa pamatā esot Aivara Lemberga personība. Uzņēmēji uzskata, ka Lembergam ir neadekvāti liela ietekme Ventspils uzņēmumos un viņš pieprasa aklu pakļaušanos sev.
Igors Skoks: „Lembergs ir monarhs. Viņš grib valdīt viens pats. Tikai viņa sacītais ir tas, kas ir jāizdara un jāieklausās. Apkārt ir vajadzīgi cilvēki, kas pilda viņa uzdevumus. Es tāds neesmu.”
Report.: Aivars Lembergs par katru cenu gribot kontrolēt milzīgo konglomerātu, kura virspusē ir „Ventbunkers”, kam pastarpināti pieder „Ventspils nafta”, kura savukārt kontrolē „Latvijas kuģniecību”. Tādejādi Lembergs esot ieinteresēts saglabāt esošo situāciju. Savukārt Berķis, Skoks un Stepanovs neslēpj, ka vēlas, lai tiktu pārdots gan mediju, gan tranzīta bizness. Lembergs tam, iespējams, liek šķēršļus.
Informēti cilvēki stāsta, ka šo uzņēmēju vēlmes pārdot šo biznesu pamatā ir slēgtais naftas cauruļvads, kas izraisījis strauju tranzīta apjomu sarukumu. Turklāt netiek izslēgts, ka Stepanovs, kuram ir atbilstoša izglītība, vēlētos iegūt lielāku ietekmi daudz perspektīvākajā kuģniecības biznesā.
Uzzināt Aivara Lemberga viedokli par pēdējā laika spraigajiem notikumiem Ventspils tranzīta biznesā un LK neizdevās. Divu dienu ilgie mēģinājumi sazināties ar Ventspils mēru bija neveiksmīgi. Tikmēr savstarpējās ventspilnieku spēles turpinās LK, ar katru brīdi tās kļūst arī arvien asākas. Šonedēļ pat uz trim diennaktīm tika aizturēts Berķa un Stepanova advokāts Mārtiņš Kvēps, it kā par komerciālu uzpirkšanu, taču gan viņš pats, gan viņa advokāts notikušo saista tieši ar ventspilnieku cīņām.