Līdz ar tirgus attīstību un pakalpojumu popularitātes pieaugumu, arī brīvprātīgā auto apdrošināšana KASKO kļūst arvien pievilcīgāka tās izmantotājiem. Autovadītāji ir sapratuši, ka atšķirībā no obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas (OCTA) KASKO sniedz viņiem lielāku drošību, turklāt ļauj ietaupīt naudu. Iegādājoties KASKO, tagad var ietaupīt naudu, kas līdz šim bija jāmaksā par autostāvvietu, vai arī saņemt atlīdzību, ja automašīnas detaļas apgrauzušas žurkas.
Līgums — sākums sarunai
Apdrošinātāji arvien domā, kā pilnveidot pakalpojuma kvalitāti un piedāvāt klientiem tieši to, kas viņiem ir nepieciešams un aktuāls. Ciešā konkurence apdrošināšanas tirgū ir īpaši labvēlīga autovadītājiem, jo pakalpojumu sniedzēji ir ieinteresēti apkalpot savus klientus pēc iespējas labāk. Slēdzot brīvprātīgās apdrošināšanas līgumus, klientiem nevajadzētu kautrēties lūgt konsultācijas par piedāvājuma izdevīgumu un dažādu piedāvājumu piemērotību un priekšrocībām.
Piedāvātais līguma variants patiesībā ir nevis parakstīšanai pasniegts dokuments, bet gan pamats sarunai, lai atrastu klientam piemērotāko piedāvājumu. Vienam būs svarīgi apdrošināties pret iespējamām skrambām, kas var rasties pārblīvētā autostāvvietā, citam būs svarīgi, lai automašīnas apdrošināšana darbojas arī tad, ja naktī auto nav novietots apsargājamā stāvvietā.
Lielais avāriju skaits uz Latvijas ceļiem ir viens no svarīgākajiem iemesliem, kādēļ, domājot par naudas ietaupījumu, izdevīgāk ir apdrošināt automašīnu, nevis riskēt un maksāt par tās remontu ceļu satiksmes negadījumā. Atšķirībā no OCTA, brīvprātīgā apdrošināšana darbosies arī tad, ja vadītājs pats būs vainojams satiksmes negadījumā.
Apdrošinātājs konsultē
Apdrošināšanas sabiedrība BTA izstrādājusi jaunus brīvprātīgās transportlīdzekļu apdrošināšanas KASKO piedāvājumus, kas ir finansiāli izdevīgāki klientiem, daudz elastīgāki un pretimnākošāki autovadītājam. Izstrādājot šīs normas, īpaši domāts par vadītāja individuālajām vajadzībām — autovadītājam iespējams pašam izvēlēties, kādus punktus līgumā pievienot un kādus izņemt ārā, atkarībā no tā, ko viņš vēlas un ko var atļauties. Principā autovadītājs pats izvēlēsies, kādu līgumu slēgt.
Turpmāk būs iespējams apdrošināšanas atlīdzību saņemt par daudziem un dažādiem KASKO apdrošināšanas pamata riskiem — ceļa satiksmes negadījumiem, visa veida avārijām, zādzībām, laupīšanām. Paplašināts ir arī riska segums — apdrošināšanas polises cena tikpat kā nemainīsies, taču atlīdzība būs lielāka.
Nereti mašīnai bojājumus nodara dzīvnieki, tādēļ arī sabiedrībā BTA jaunajās normās ietverts arī jauns pamata risks — atlīdzība par dzīvnieku nodarītiem bojājumiem mašīnai. BTA maksās atlīdzību arī par, piemēram, žurku sagrauztām detaļām, uz mašīnas virsmas atstātiem putnu «sveicieniem», kas nenotīrīti, ātri vien saēd mašīnas krāsu.
Papildu samaksa, lielāks ietaupījums
BTA piedāvā virkni papildu risku, kurus vadītājs pats var izvēlēties — iekļaut polisē vai izvēlēties bāzes piedāvājumu. Konsultējoties ar apdrošinātāju, iespējams noskaidrot, kurus no papildu riskiem izvēlēties un kuri ir piemērotākie konkrētajam līguma slēdzējam.
Piedāvātie papildu riski ir dažādi. Turpmāk paredzēta atlīdzības saņemšana gadījumā, ja mašīna tiek nozagta, iepriekš vadītājam no kabatas izzogot mašīnas atslēgas un dokumentus (ar 50% pašrisku).
Interesants piedāvājums ir lietošanas pārtraukšanas apdrošināšana — uz apdrošinātās automašīnas remonta laiku tās īpašnieks no BTA saņems lietošanai citu automašīnu. Tas noderēs, ja ir svarīgi ne mirkli nepalikt bez sava četrriteņu «drauga».
Mašīnas jaunvērtības apdrošināšana ir aktuāla tiem, kam nepatīk, ka auto zaudē vērtību. Jaunām, tikko iegādātām mašīnām gada beigās netiks uzskaitīta amortizācija; to varēs apdrošināt jaunvērtībā, un apdrošinātājs uzskatīs, ka gada laikā mašīnas cena nav mainījusies.
Par avārijā gūtajām traumām kompensāciju varēs saņemt ne tikai autovadītājs, bet arī pasažieri — tiks noteikta konkrēta apdrošināšanas summa par autovadītāju un pasažieriem.
Domāts arī par tiem, kuriem netīk tērēt laiku sīku bojājumu gadījumos. Iepriekš arī nelielu bojājumu gadījumos, (piemēram, braucot ārā no garāžas, mašīnai noskrāpēts spārns), bija jāsauc policija, bet jaunie noteikumi atļauj par šādiem sīkiem mašīnas bojājumiem vērsties tieši pie apdrošinātāja. Atlīdzību varēs saņemt arī par iekšēja īssavienojuma dēļ radušos ugunsgrēku transporta līdzeklī, ko agrāk uzskatīja par vadītāja vainu un uz atlīdzību nebija iespējams pretendēt.
Automašīna turpmāk vairs nebūs obligāti jātur stāvvietā — jaunās BTA KASKO normas paredz, ka neatkarīgi no tā, kur mašīna nakti atrodas, apdrošināšana ir spēkā. Tā vietā, lai maksātu par stāvvietu, var iegādāties šo papildrisku.
Lai arī KASKO apdrošināšana nav obligāta, tā auto īpašniekam sniedz papildus drošību, sirdsmieru un labu miegu naktīs. Tomēr izvēle paliek katra paša ziņā — vai iegādāties KASKO, vai mēģināt ietaupīt uz sava auto apdrošināšanas rēķina.