Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Ielas galvaspilsētas centra atslogošanai

Ielas galvaspilsētas centra atslogošanai
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments 3

Ja piepildītos speciālistu ieceres, pēc divdesmit gadiem Rīgas centru ieskaus vairāki maģistrāļu apļi, pa kuriem autobraucēji ātri varēs nokļūt sev nepieciešamajā galvaspilsētas daļā. Maģistrāļu izveide ļaus no pilsētas centra novirzīt kravu autotransportu, kā arī mazināt pašreizējās satiksmes problēmas.

ASV Kolumbijas universitātes profesors arhitekts Sigurds Grava, kurš bija atbildīgs par Rīgas transporta struktūras koncepcijas izstrādāšanu, uzskata, ka tā ir laba, taču tas ir pirmais solis un ir nepieciešami tās tālāki pētījumi. Maģistrāles — pēc desmit gadiem No Viestura prospekta līdz iecerētajam Dienvidu tiltam taps Austrumu maģistrāle. Tās izveide ļautu no pilsētas centra novirzīt kravas autotransportu, kas dodas uz ostu. Pilnībā tā varētu būt gatava ap 2012. gadu. — Maģistrālei vajadzētu būt gatavai līdz ar Dienvidu tilta vai Daugavas ziemeļu šķērsojuma izveidi, citādi kravu autotransportam tā vai tā nāksies šķērsot pilsētas centru, — saka Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora vietnieks Edgars Strods. Apjomīgākais no šīs maģistrāles izbūves posmiem ir Slāvu tilta rotācijas apļa pārveide, kuru domāts izveidot trīs līmeņos. Arī Vairogu ielas krustojums tiks izveidots vairākos līmeņos, jo Austrumu maģistrāle šeit krustosies ar citu maģistrāli — Brīvības ielas dublieri. Šī ātrgaitas maģistrāle stiepsies paralēli Brīvības ielai (tāpēc arī saukta par Brīvības ielas dublieri) no Jaunciema gatves līdz plānotajai Daugavas ziemeļu šķērsojuma vietai. Ja viss izdosies, kā iecerēts, pēc desmit gadiem, iebraucot Rīgā no Vidzemes puses, autobraucējiem līdz galvaspilsētas centram nebūs jāzaudē laiks, apstājoties pie daudzajiem Brīvības ielas luksoforiem. — Šī maģistrāle nešķērsos pilsētas centru, un tas ļaus aizvest kravas līdz ostai, netraucējot pārējo satiksmi, — stāsta E. Strods. Pašlaik notiekot maģistrāles trases priekšizpētes darbi, precizējot tās atrašanas vietu. Lai Brīvības ielas dublieris atbilstu ātrgaitas maģistrāles nosacījumiem, tam paralēli tiks izveidotas vietējās satiksmes joslas, kas ļaus apkaimes iedzīvotājiem piekļūt savām dzīvesvietām, veikaliem un citām ēkām. — Ja mēs vēlamies ātrgaitas ielu, tad vietējām satiksmes joslām jābūt. Tas ļauj saglabāt palielinātu satiksmes ātrumu, kā arī novērsīs avārijas situācijas, kas rodas, pārkārtojoties no vienas joslas otrā, ja nobrauktuves no maģistrāles ir ik pēc neliela gabala. Arī krustojumi tiks veidoti divos līmeņos, — skaidro E. Strods. Brīvības ielas dublieri varētu pabeigt ap 2013. vai 2014. gadu. Maģistrāles izveide varētu izmaksāt apmēram 40 miljonus latu. Līdzīgi kā citu nozīmīgu satiksmes infrastruktūras objektu izbūvē arī Brīvības ielas dubliera izveidē iecerēts piesaistīt ES Kohēzijas fonda līdzekļus. Maģistrāļu izbūve Pārdaugavā pagaidām neesot tik akūta, jo Daugavas kreisā puse nav tik ļoti noslogota kā labā. Tādēļ prioritāšu sarakstā tās ir pēc Austrumu maģistrāles un Brīvības ielas dubliera. Tā, piemēram, iecerētā Rietumu maģistrāle "konfliktējot" ar Latvijas Nacionālo bibliotēku (LNB), jo tās plānotā trase atrodas netālu no vietas, kur iecerēts būvēt LNB ēku. — Konkrēti darbi varētu sākties, kad būs skaidri zināms, kur bibliotēkas ēka atradīsies, kādi būs tās pievedceļi un citas bibliotēkas prasības, — sacīja E. Strods. Pilsētas attīstības plānā kā perspektīvs projekts ir iestrādāta arī Piejūras maģistrāle, kas savienotu Ādažus, Vecmīlgrāvi, Bolderāju, Kleistus un Babīti. Dubultos tiltu skaitu Pašlaik galvaspilsētā Daugavu var šķērsot trijās vietās — pa Vanšu, Akmens un Salu tiltu, taču tālākā nākotnē to skaits varētu dubultoties. Esošie tilti atrodas pilsētas centrā netālu viens no otra, un tas piesaista lielu autotransporta daudzumu, kam par iemeslu ir biežie sastrēgumi uz tiltiem un centrā. Lai likvidētu "korķus" un atbrīvotu pilsētas centru no kravas autotransporta, jaunu tiltu celtniecība ir viena no Rīgas transporta prioritātēm. Šogad paredzēts uzsākt Dienvidu tilta projektēšanu. Ja neradīsies neparedzēti šķēršļi, jau pēc trim gadiem autotransports Daugavu varēs šķērsot Slāvu dzelzceļa pārvada un Bauskas ielas rajonā, kad tiks pabeigta Dienvidu tilta pirmā kārta. Pilnībā tilts ar pievadceļiem būšot gatavs 2012. gadā, kad Pārdaugavā Vienības gatve tiks savienota ar Bauskas ielu. Rīgas dome gada otrajā pusē iecerējusi rīkot divus starptautiskus konkursus gan par Ziemeļu tuneļa pievadceļu, gan arī paša tuneļa projektēšanu un celtniecību. Pilsētas satiksmei Daugavas ziemeļdaļas šķērsojums būtu svarīgāks par Dienvidu tiltu, taču vairāku apstākļu dēļ Dienvidu tilts tiks uzbūvēts agrāk, sacīja Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta Pilsētplānošanas pārvaldes priekšnieks Pēteris Strancis. Tilta trase šajā vietā esot plānota jau pagājušā gadsimta 30. gados. Konceptuālā līmenī kā viens no Daugavas šķērsojumiem tiek vērtēta Zemgales tilta celtniecība blakus Dzelzceļa tiltam. — Tas gan būtiski neuzlabos transporta sistēmu kopumā, taču lokālā mērogā gan. Iespējams, tas ļautu Akmens tiltu pārveidot par gājēju tiltu. Nav atmestas arī domas par šķērsojuma izveidi Hanzas ielas rajonā, — pastāstīja P. Strancis. Patlaban prioritāte ir Dienvidu tilts un Ziemeļu tunelis, bet par pārējiem tiltiem varēs domāt pēc tam, kad būs uzbūvēti šie Daugavas šķērsojumi, uzsver E. Strods. — Ja pēc ziemeļu šķērsojuma izveides tomēr veidosies sastrēgumi šajā rajonā, iespējams, nāksies domāt par tiltu Hanzas ielas rajonā vai kādā citā vietā, — sacīja E. Strods, piebilstot, ka ikviens tilts galvaspilsētā ir noderīgs, taču svarīga ir to celtniecības secība. Varbūt būs arī prāmis Viens no risinājumiem, kā atslogot galvaspilsētas tiltus no autotransporta, ir izveidot prāmja kustību Daugavgrīvā — Vecmīlgrāvja un Bolderājas rajonā. Patlaban notiek prāmja satiksmes izveides lietderības un ekonomiskā pamatojuma izpēte. — Ja šāds risinājums būs ekonomiski izdevīgs, tad prāmja satiksmes izveide ir īstenojama, — domā P. Strancis. Tas atslogotu gan Rīgas centru un tiltus, gan saīsinātu ceļu autokravu pārvadātājiem, jo nebūs jābrauc caur Rīgas centru, ne arī jādodas pa apvedceļu, lai nokļūtu Bolderājā. *** Desmitgades projekti Austrumu maģistrāle Viestura prospekts — Gaujas iela — Meža prospekts — Vairoga iela — Ieriķu iela — Nīcgales iela — Piedrujas iela — līdz Slāvu tilta rotācijas aplim un Dienvidu tiltam. Maģistrāli iecerēts atklāt līdz ar Dienvidu tilta pilnīgu pabeigšanu 2012. gadā. Brīvības ielas dublieris Plānots, ka šī iela būs arī šosejas "Via Baltica" ievadceļš Rīgā, ies no Jaunciema gatves cauri Juglai, tālāk pa Ezermalas un Ķīšezera ielām, bet pie Vairoga ielas tas krustosies ar Austrumu maģistrāli, veidojot nozīmīgu transporta mezglu, no kura būs iespējams nokļūt gan līdz plānotajam Daugavas ziemeļu šķērsojumam, gan Dienvidu tiltam. Plānots, ka ātrgaitas maģistrāle varētu tikt pabeigta ap 2014. gadu. Maģistrālie loki Pārdaugavā abas Daugavas labā krasta maģistrāles savienosies ar plānotajām Rietumu un Austrumu maģistrālēm, veidojot maģistrālos lokus galvaspilsētā.

Aktuālais šodien
Jaunākās ziņas
Svarīgākais
Uz augšu