Šodienas redaktors:
Artūrs Guds
Iesūti ziņu!

Pareizi noregulēti galvas balsti pasargā no smagām traumām (1)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Daudzu autovadītāju attieksme pret galvas balstu nozīmi avārijas situācijās ir nepietiekami nopietna, tādēļ speciālisti norāda, ka, tos pareizi noregulējot, vadītājs un pasažieri varētu izvairīties no dažāda smaguma kakla skriemeļu traumām.

Lielais vairums auto braucēju nepievērš pietiekami lielu uzmanību galvas un kakla balstu pareizai noregulēšanai, kas ļauj izvairīties no kakla skriemeļu traumām gadījumos, kad notiek sadursme ar aizmugurē braucošu auto, atsaucoties uz Vācijas apdrošināšanas industrijas savienības (Gesamtverband der Deutschen Versicherungswirtschaft (GDV)) sacīto, vēsta "Der Spiegel".

Speciālisti norāda: lai pēc iespējas izvairītos no nopietnām traumām, maksimālais attālums starp auto pasažiera pakausi un galvas balstu nedrīkstētu pārsniegt 4 centimetrus. Turklāt galvas balstu ieteicams noregulēt pietiekami lielā augstumā – tā, lai sadursmes gadījumā galva netiktu pārāk atsviesta atpakaļ. Citiem vārdiem, pakauša augšējai malai vajadzētu atrasties vienā līmenī ar galvas balsta augšējo malu.

Lietpratēji iesaka arī, iekāpjot svešā automašīnā, vispirms noregulēt galvas balstus pareizajā augstumā. Gadījumā, ja automašīnas iespējas ir ierobežotas un tos nevar izvilkt pietiekami augstu, tad eksperti iesaka galvas balstus nofiksēt maksimālajā līmenī. Arī pērkot jaunu automobili, par ļaunu nenāks uzmanību pievērst galvas balstiem, turklāt ne tikai vadītāja un priekšējā pasažiera, bet arī aizmugurējā sēdeklī.

Komentāri (1)
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu