Pašu rokām atdzīvinātie senie braucamie

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Nedēļas nogalē līdz Liepājai no tuvākām un tālākām Latvijas malām bija atripojuši senie spēkrati, kas savu dzīvi sāka pagājušā gadsimta dažādos gados. Pavisam uz salidojumu Liepājas "Daugavas" stadionā sapulcējās 22 aizgājušo gadu automobiļi un 33 motocikli.

Seno spēkratu salidojumu tradicionāli organizē klubs "Albatross" un tā vadītājs Alberts Altens. Automobiļu kolonna pulcējās kopā jau piektdien Saldū pie Antīko automobiļu kluba Saldus sekcijas "Kurzemīte" vadītāja Eduarda Viļuma, kurš pats šoreiz izrādīja 1939.gadā ražotu automašīnu "Opel Admiral". Senie spēkrati sestdien ripoja uz Grobiņu, pēc tam uz Karostu, līdz ieradās "Daugavas" stadionā, kur tos sagaidīja visai liels seno automobiļu cienītāju pulks. Kā sacīja A.Altens, šogad skatītāji ieraudzīja vairākas tieši pēdējā gada laikā atjaunotas mašīnas. Piemēram, bijušais liepājnieks Ilgvars Krieviņš atjaunojis automašīnu "Pobeda", Pēteris Šmerlings – 1935.gadā ražotu "Mercedes", Roberts Putniņš no Sakas – "GAZ 67". Bija arī citi interesanti eksemplāri. Normunds Orleāns, kura īpašumā ir apmēram 30 antīko automobiļu un kurš pagājušajā gadā saņēma A.Altena ceļojošo kausu, šoreiz uz Liepāju atbrauca ar "Triumf". Rīdzinieks Vilnis Ogle izrādīja savu luksusa auto – "Hanomag", liepājnieki dabūja apskatīt arī Leona Kesmina ar malku darbināmu kara laika automobili. Par šo braucamo L.Kesmins vēlāk saviesīgajā pasākumā "Dzintara boulingā" saņēma ceļojošo A.Altena kausu, kas, starp citu, ceļo jau 10 gadus. Tāpat liepājnieki varēja novērtēt baltu un skaistu 1934.gadā ražotu automašīnu "Linkoln", 1927.gadā izlaistu "Erskine American", "Harley Davidson" kara laika moci, liepājnieka Ritvara Zunda īpašumā esošo traktoru "FordSon" un daudzas citas interesantas tehnikas vienības. Katram automobilim un motociklam ir savs mūžs. Interesantus faktus, Mārim Šveidukam iztaujājot mašīnu īpašniekus, uzzināja arī skatītāji "Daugavas" stadionā. Lielākoties kolekcionāri ir fanātiķi, kas mašīnu atjaunošanā iegulda lielus līdzekļus, sirdi un dvēseli. Nereti senā spēkrata atdzīvināšanai paiet arī viss cilvēka mūžs. Šogad finansiālu palīdzību organizatoriem nesniedza pašvaldība. Kultūras projektu konkursa komisija noraidīja seno spēkratu festivāla projektu, jo tas, pēc komisijas locekļu domām, neesot uzskatāms par kultūras projektu, bet gan par sporta projektu. Tiesa, ko gan citu dara restauratori, ja ne atjauno kultūrvēsturiskās vērtības, kaut arī tās ir seno automobiļu izskatā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu