Austrumu robeža "ēd" naudu. (22)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Nākamajā nedēļā valdībai būs jāizlemj, ko darīt ar austrumu robežas celtniecības darbiem – turpināt, iesaldēt vai pārtraukt. Jau februārī celtnieki gaida samaksu par padarīto – aptuveni pusotru miljonu latu, taču Finansu ministrijai šādas naudas nav. Iekšlietu ministrija nav informējusi Finansu ministriju par četru līgumu noslēgšanu. Iekšlietu ministrs Māris Gulbis saka, ka ir aizdomas, ka šie līgumi nav likumīgi. Līgumu likumību kopš 9.janvāra pārbauda Valsts kontrole.

Rudens – ziemas periods, pretēji ierastajam, ka galvenie celtniecības darbi veicami vasarā, kļuvis par aktīvāko austrumu robežas celtniecības laiku. Valsts Iepirkuma biroja informācija liecina, ka par aptuveni 6,6 miljoniem latu Rēzeknes robežsargu skolu būvē – pilnsabiedrība „LK būve”, ko veido “Kalnozols celtnieks” un “Latvijas Energoceltnieks”. Vienu no dārgākajiem pierobežas ceļiem pie Burtnieku novērošanas torņa par aptuveni 900 tūkstošiem latu būvē SIA „ARČERRS”. Nepilnu miljonu izmaksā arī pierobežu ceļa celtniecība Salienas pagastā, ko veic SIA “BINDERS”.

Tie ir tikai daži no austrumu robežas būvētāju pagājušā gada nogalē noslēgtajiem līgumiem. Kopējā summa, kas šogad par padarītajiem darbiem būtu maksājama, saskaņā ar līgumiem ir vairāk nekā 20 miljoni latu. Celtnieki naudu gaida jau februārī.

Andris Celmiņš, Robežsargu skolas celtniecības vadītājs: “Līdz 2003.gadam darbi tika paveikti apmēram par 800 tūkstošiem latu.”

Report.: Austrumu robežas atjaunošanas projektu vadības nodaļa līdz šim bijusi Iekšlietu ministrijas sekretāra vietnieka Viktora Elkšņa pārraudzībā, pret kuru patlaban ierosināta disciplinārlieta par “Mitshubishi Pajero” automašīnu iegādi. Valsts kontrole pēc Iekšlietu ministra lūguma sākusi pārbaudīt noslēgto līgumu likumību.

Māris Gulbis, iekšlietu ministrs: “Šobrīd ir tāda situācija, ka četri no esošiem līgumiem nav reģistrēti kā ilgtermiņa saistības, līdz ar to Finansu ministrija pamatoti tos var uzskatīt par nelikumīgiem.”

Report.: Pēc Latvijas Televīzijas rīcībā esošās informācijas, četru nereģistrēto līgumu skaitā ir tieši dārgākie projekti, kā jau minētā Robežsargu skolas celtniecība un Robežsardzes galvenās pārvaldes rekonstrukcija par vairāk nekā trīs miljoniem latu.

Inguna Sudraba, FM valsts sekretāres vietniece: “Iekšlietu ministrijas gadījumā mēs tikām nostādīti fakta priekšā, ka ir jau līgumi ar izpildītiem darbiem, un tikai tad tie tika atnesti piereģistrēt uz FM.”

Report.: Pēc neapstiprinātas informācijas, bijušais Iekšlietu ministrs Mareks Segliņš par robežas izbūvi tieši konsultējies ar vecāko referentu Aivaru Ābolu, nevis, piemēram, nodaļas vadītāju Ilgu Kuņicinu. Pret abām amatpersonām turpinās dienesta izmeklēšana sakarā ar jau minētās automašīnas “Mitshubishi Pajero” iegādi. Kuņicinai atļauts turpināt amata pienākumus.

Māris Gulbis: “Radās šaubas, vai Ābola kungs netraucēs izmeklēšanai, par Kuņicinu tādu šaubu nebūs, bet dienesta izmeklēšana turpinās par abām personām. Un mēs gaidām slēdzienu.”

Report.: Nākamnedēļ valdībai nāksies izlemt, ko darīta ar Austrumu robežas celtniecību. Celtnieki, robežsargi un projektu vadītāji uzstāj, ka darbi ir jāturpina.

Viktors Malnačs, IeM projektu uzraugs: “Es uzskatu, ka būtu sadārdzinājums materiāliem un tā tālāk, ja uzņēmējs būs tiesīgs lauzt līgumu. Un atkal būs jāsāk viss no gala.”

Report.: Interesanti, ka šonedēļ Statistikas pārvaldes izplatītā informācija liecina, ka pēdējos trīs gadus būvniecības izmaksas Latvijā samazinājušās. Pērn tās samazinājušās par aptuveni 3 procentiem, bet 2001.gadā pat par 5 procentiem.

Komentāri (22)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu