Ekonomiskās problēmas, liekas, skārušas visus, arī Brazīlijas kafijas ražotājus. Daudziem kafijas ražošana ir vienīgais veids, kā nopelnīt, taču strauji krītošās cenas apdraud kafijas biznesa nākotni.
Kafijai Brazīlijas eksportā ir ļoti liela nozīme. Tās cenas krišanās vēl vairāk pastiprina gada sākumā bijušā sausuma perioda nodarīto postu kafijas ražotājiem. Daudzi sīkie kafijas ražotāji varētu izputēt, jo nākamā gada prognozes liecina, ka palielināsies ražošanas apjomi, bet nav pārliecības, ka varētu augt arī pieprasījums pēc kafijas. Kopš Vjetnama kļuvusi par otru lielāko kafijas ražotāju, tirgus kļuvis pārsātināts un cenas nokritušās līdz nebijušam līmenim. Lai gan kafijas ražotāji visā pasaulē cieš no kafijas pārpilnības, ir ļoti mazas cerības, ka ražotāji varētu vienoties par ražošanas apjoma samazināšanu. “Agrāk bija vieglāk, jo ražotāji, kuru bija krietni mazāk, dalīja vienādas intereses un kultūru. Tagad lielie kafijas ražotāji nav gatavi sēdēt pie viena galda, lai risinātu radušās problēmas,” vēsta BBC. Savukārt paši ražotāji atzīst, ka ir pārcentušies, pirms desmit gadiem paaugstinot kafijas plantāciju ražīgumu, kas tagad radījis pārprodukciju. Ražotāji atzīst, ka vairāk naudas vajadzējis ieguldīt kafijas popularizēšanā, nevis ražīguma paaugstināšanā. Ir izskanējuši viedokļi, ka kafijas ražotājiem vajadzētu specializēties konkrētas kafijas šķines ražošanā, jo tad ir vieglāk uzturēt kontaktus ar klientiem un slēgt ilgtermiņa līgumus par fiksētu cenu.