Par Radio SWH iegādi interesējies Russia Today

Dalīties Dalīties E-pasts Drukāt Iesūtiet ziņu Komentāri

"Radio SWH" valdes priekšsēdētājs Jānis Šipkēvics

FOTO: Ieva Lūka/LETA

Radio SWH, kas 1993.gadā dibināts kā miljonāra Aināra Gulbja kompānijas „Sofware House Rīga” sastāvdaļa, īpašniekus mainījis vairākkārt. Pēdējo reizi pirms trim gadiem 80% akciju nopirka Tatjana Tolstaja. Viņa ir Krievijas, Maltas un Igaunijas pilsone, kura dzimusi Ukrainā un dzīvojusi Sanktpēterburgā. Bet Vladimira Putina režīma dēļ Krieviju pametusi un jau vairākus gadus apmetusies savrupnamā nelielā piejūras ciematā dažu minūšu braucienā no Tallinas.

Tatjana Tolstaja nolēmusi paplašināt savu pamatbiznesu - kinoteātru tīklu un ieiet Zviedrijas un Somijas tirgū. Tam bija nepieciešama nauda, un tāpēc viņa nolēmusi, ka radio biznesam Latvijā jāpieliek punkts. Par to informēti radio mazākuma akcionāri Filips Rubenis un Jānis Šipkēvics. Taču par Tolstajas plāniem akcijas pārdot interesi izrādījis mediju koncerns no Krievijas „Rossiya Segodnya”, tā šovakar ziņo TV3 raidījums „Nekā personīga”.

Radio SWH direktors Jānis Šipkēvičs TV3 skaidroja, ka radio trešajai akcionārei no noteiktām aprindām nāca mājieni, ka, ja viņa pārdod savas akcijas, tad tās, protams, jāpiedāvā mūsu kaimiņzemes lielākajam propagandas mediju tīklam „Russia Today”. „Cilvēki, kuri nosaka tālāk šīs mediju kompānijas attīstību un izplatīšanos ārpus Krievijas. Es šos cilvēkus nepazīstu un mani ar viņiem nesaveda kopā. Bet es ļoti novērtēju mūsu akcionāres drosmi, ka viņa to nepieļāva”, TV3 raidījumam „Nekā Personīga” norāda Jānis Šipkēvičs.

„Būdama zolīda kundze, viņa laicīgi par šo mājienu brīdināja un mēs sapratām, ka mums ļoti ātri jānoreaģē un jāatrod investors, lai šāds darījums pat teorētiski nebūtu iespējams”, piebilst Šipkēvičs.

Krievijas valsts finansētais mediju koncerns “Rossiya Segodnya” Latvijas mediju tirgū vēlējies nonākt jau kopš 2015.gada. Tā vadītājs Dmitrijs Kiseļovs Rīgā gribēja reģistrēt pārstāvniecību. Tomēr Uzņēmumu reģistrs to neļāva. Tad Latvijā darbu sāka Sputnik “informācijas portāls”. Domēnu sputnik.lv aizliedza, bet nu portāls reģistrēts ārvalstīs un turpina strādāt. Ilgāku laiku “Rossiya Segodnya” koncernā esošā SPUTNIK radio ierakstus pārraidīja ar bijušo „saskaņieti” un vēlāk partijas „Alternatīve” politiķi Aleksandru Mirski saistītais „Auto radio”.

Radio SWH direktors uzrunājis vairākus iespējamus radio pircējus, bet daudzi atteikuši. Uzņēmējs Aivars Gobiņš, kura tēvs savulaik bijis viens no „Sofware House Rīga” dibinātājiem, darījumam piekritis. Gobiņš plašāk pazīstams kā Šveices advokāta un agrākā Aivara Lemberga uzticamības personas Rūdolfa Meroni pārstāvis. Viņš pagūst darboties amatos vairāk nekā 20 firmās un biedrībās, kas saistītas ar Meroni.

Pirms vēlēšanām medijos izskanējusi iespēja, ka Rūdolfs Meroni sniedzis palīdzību partijai KPVLV. Bet mēģinājumi ietekmēt politisko vidi bijuši arī iepriekš. Meroni privāti vairākkārt sarakstījies ar  Ģirtu Valdi Kristovski un organizējis abu tikšanos Šveicē.

25 tūkstošu eiro vērtu sadarbības līgumu slēguši Gobiņš un kādreizējā politiķe Inga Antāne ar partiju aizkulisēs strādājošo konsultantu Guntaru Kukulu par konsultācijām sabiedrisko attiecību jomā.

Arī Kukuls sazinājies ar Meroni, kuram stāstījis, ka sadarbībai ar šveicieti esot gatavas gan partija „Vienotība”, gan „Saskaņa”.

Lai gan tradicionāli Aivars Lembergs noliedz, ka guvis privātu labumu no Ventspils tranzītbiznesa kompānijām, Rūdolfa Meroni pēdējo gadu tēriņi un uzdzīvošana regulāri izpelnījusies paša Lemberga un viņu atbalstošo mediju asu kritiku.

Īsi pirms TV3 raidījuma Aivars Gobiņš atsūtīja dažas atbildes uz „Nekā Personīga” jautājumiem. Pēc viņa teiktā Radio SWH jaunais īpašnieks neesot Meroni, bet gan kāda Šveices firma. Pretēji sižetā dzirdētajam, Guntars Kukuls esot bijis iesaistīts Radio SWH pircēju meklēšanā. Un akciju pārdošanas darījums nav vēl pilnībā noslēdzies. Radio SWH šobrīd gatavojot nepieciešamos dokumentus, ko prasa nesenie grozījumi likumos. Tie nosaka, ka masu mediju īpašnieku maiņa var notikt tikai ar Ministru kabineta akceptu.

Uz augšu