VBTAI rīkotās akcijas laikā aņemti 200 zvani, tostarp par iespējamu seksuālu vardarbību pret bērnu

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Spēļu lācītis. Ilustratīvs attēls
Spēļu lācītis. Ilustratīvs attēls Foto: Pixabay

Aizvadītajā nedēļā notikušās Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas (VBTAI) Bērnu un pusaudžu uzticības tālruņa 116111 rīkotās akcijas "Es izvēlos runāt!" laikā konsultanti atbildēja 201 zvanam un sniedza 178 psiholoģiskās konsultācijas, informē inspekcijas Ģimeņu ar bērniem atbalsta departamenta direktore Amanda Vēja.

Akcijas laikā tika saņemts zvans arī par iespējamu seksuālu vardarbību pret bērnu.

Akcijas mērķis bija sniegt atbalstu cīņā pret jebkura veida neiecietību jeb mobingu un palīdzēt tās atpazīšanā un seku mazināšanā. Akcijas laikā 39% gadījumu jeb 70 zvanos pēc palīdzības vērsās bērnu vecāki. Vairākas problēmas, par ko vēlējās runāt vecāki, bija tik smagas un komplicētas, ka vecāki pēc palīdzības vērsās vairākkārt un tika sniegtas atkārtotas konsultācijas, skaidroja inspekcijā.

61% gadījumu jeb 108 zvanos palīdzību un atbalstu Uzticības tālrunī meklēja nepilngadīgie. Akcijas piedāvātās iespējas izmantojuši arī speciālisti, piemēram, policisti vai psihologi, lai konsultētos konkrētu gadījumu risināšanā.

Vairums vecāku vērsās pēc palīdzības, lai konsultētos gadījumos, kad izglītības iestādē pret viņa bērnu tiek vērsts gan emocionāls, gan fizisks mobings. Izklāstītās situācijas bija saistītas ne tikai ar skolām, bet arī pirmskolas izglītības iestādēm. "Varam secināt, ka mobings tiek vērsts pret bērniem ne tikai no vienaudžu puses, bet dažkārt arī no pedagogu vai treneru puses, īpaši, ja bērnam ir uzvedības problēmas," atzina Vēja.

Pēc inspekcijā paustā, būtiska daļa zvanu gan no pieaugušajiem, gan bērniem vēstīja par vardarbību ģimenē pret bērnu no vecāku puses, kā arī par vecāku spēju bērnam nodrošināt veselībai un attīstībai atbilstošus apstākļus, ņemot vērā vecāku atkarību no alkohola. Vecāku auditorijai tika sniegtas konsultācijas arī par datoratkarības un interneta drošības tēmām, attiecību veidošanas ar bērnu problēmām, saskarsmes tiesību un citiem jautājumiem.

Akcijas laikā Uzticības tālruņa 116111 speciālisti pieņēma 11 dienesta ziņojumus, no kuriem septiņi skāra bērnu tiesību pārkāpumus izglītības iestādēs, bet pārējie - pārkāpumus ģimenē.

Uzticības tālrunis 116111 ir bezmaksas tālruņa līnija, kas ir anonīma un darbojas visu diennakti.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu